Zou een quarter bij me passen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Zou een quarter bij me passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:24

Ik heb dit bericht ook al geplaatst bij rassenpraat, maar aangezien het daar geen groot succes is plaats ik het hier nog een keer.

Ik ga dus na mijn studies een paardje kopen. Ik ben op zoek naar een betrouwbaar en rustig paardje om vele buitenritten mee te maken en eventueel wil ik ook leren mennen. Nu heb ik gehoord dat quarters koel in het hoofd zijn en niet snel bang zijn van iets. Ik ben ook wat aan de zware kant (ongeveer 80 kg).

Verder heb ik al een mooi palomino quartertje op het oog van bijna 3 jaar.

Wat denken jullie?

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:27

ook een quarter kan een heethoofd zijn.
je moet een paardje zoeken wat goed bij je past.
en 80 is niet te zwaar.. kan prima.


ff offtopic.. palamino is wel super mooi Haha!:D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:31

Sluit me bij Klaske aan. 80 kilo is niet te zwaar. Succes met het vinden van een geschikt paardje, maar laat de kleur niet te veel meewegen bij het zoeken naar een paard. En ik weet uit ervaring dat ze een Palomino Quarter erg snel voor Haflinger uitschelden Lips are sealed

(en by the way, niet alle palomino's zijn mooi goudkleurig....Schijnheilig )

Zie: [ITP] Wat hier nou onder vandaan komt?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:38

Cassidy schreef:
En ik weet uit ervaring dat ze een Palomino Quarter erg snel voor Haflinger uitschelden Lips are sealed

En wat is er mis met een haflinger? Schijnheilig

Sorry, off-topic

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:40

Helemaal niets. Haffies zijn schitterende paarden (maar ook niet allemaal). Hang over het algemeen een ander prijskaartje aan Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:01

Ik weet niet wat je budget is, maar een quarter is ietwat aan de prijzige kant als recreatiepaardje. En zoals hierboven ook al gezegd, niet alle quarters zijn even cool. Bepaald niet....

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:06

Heb daarom ook een quarter aangeschaft (palomino-jaarling), en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Het is toch altijd afwachten hoe hij later wordt, maar quarters zijn volgens mij niet zulke neuroten als bv een KWPN. Veel succes met het maken van jouw keuze!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:17

80 kilo is makkelijk te doen op elk paard hoor (ok misschien is een shet iets te klein..) maar je moet gewoon kijken hoe het klikt tussen jou en je eventuele paard als dat goed zit dan wordt het paard vanzelf rustiger omdat die je vertrouwd... en als je kijkt of het klikt kan je ook gelijk zien of het een neuroot is..

btw ik hoorde dat paarden met een hoge staart implant wat drukker en neurtotischer zijn over het algemeen weet niet of het klopt maar dat terzijde..

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 10:53

Ik ben al een paar keer bij dat quartertje gaan kijken en hij lijkt mij toch vrij kalm. MIjn tante heeft er ook al een paar keer opgezeten en hij heeft geen been miszet. Dus het lijkt mij echt iets voor mij.

En de prijs is geen probleem hoor. OUders sponseren wss mee Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:57

Heb je weleens vaker op een Quarter gezeten? Wat wil je verder met hem of haar gaan doen?

Ik heb trouwens ook een Quarter, en rijd er ook recreatie mee. Heb er een Quarterveulentje mee gefokt waar ik grote plannen voor wedstrijden mee heb, maar of ik dat zelf ga doen weet ik nog niet. Laat je door de prijs er niet van weerhouden om een Quarter te kopen. Ondanks dat iedere fokker beweert dat zijn fokproduct de capaciteit heeft om in de topsport mee te draaien is het niet zo...er vallen genoeg Quarters te krijgen voor recreatiedoeleinden.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 11:01

Het is niet bij een fokker maar een particulier. Ik zou er gewoon fijne wandelingen mee willen doen en af en toe een dressuurlesje eventueel wedstrijdjes, maar niets op topniveau hoor.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 11:03

en nee ik heb nog nooit op een quarter gezeten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:45

En? Heb je het paardje gekocht?

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:51

quarters kan je ook goed gebruiken voor recriatie..
maar voor de kar hoor (( ikke iniedegeval )) eigenlijk nauwelijks...
haflingers of fjorden zijn ook heel geschikt voor de doeleindes waar jij je paardje voor wilt gebruiken. *LOL* mischien iets minder duur als een quarter.. maar als je voor dat veulen gaat waar jij een oogje op heb kan dan gerust hor!