Wie is er tevreden over zijn digi?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Wie is er tevreden over zijn digi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 00:04

En dan speciaal over de bewegingsfoto's, dus welke camera's van rond de 250-300 euro kunnen scherpe bewegingsfoto's maken. Als in: Ik heb eindelijk genoeg gespaard en wil nu een camera gaan kopen, maar ik heb niet genoeg budget voor een digitale slr Lachen

Daarom dus deze vraag Lachen Ik heb zelf de consumentengids test al geraadpleegd maar ben benieuwd naar ervaringen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:06

Ik heb zelf de HP Photosmart 812 (4 Megapixel). Weet zo even niet wat hij nu nog kost (volgens mij is het model trouwens al uit de serie), maar denk dat een soortgelijk toestel van HP zo rond de 300 euro zit. Ik heb maar heel weinig problemen met foto's die onscherp zijn vanwege bewegingen. Dat heeft natuurlijk ook wel wat te maken met de manier van fotograferen. Maar ik denk dat je van ieder fatsoenlijk bekend merk wel mag verwachten dat die ook gedurende bewegingen scherpe en fatsoenlijke foto's af mag leveren. Succes met zoeken!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:18

Wat ik vaak irritant vind aan de meeste digi's is dat ze de foto een paar seconden later maken als dat jij het knopje indrukt.

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:20

Yepz idd!! Kijkt je paard mooi, druk je op het knoppie loopt je paard weg en heb je een foto van z'n kont..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:23

Vaak komt dat omdat je meteen op het knopje drukt, zonder eerst even te focussen. Dan moet hij eerst snel focussen en dan pas de foto maken. Probeer eerst het knopje half in te drukken, waardoor hij focust op het onderwerp, als je dan pas echt de foto wil maken, druk je helemaal door Lachen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:27

Ik heb een Canon PowerShot A20. Geen idee of die nog te koop is, heb 'm al anderhalf jaar ofzo. Tuurlijk is het niet zo super als (semi)professionele apparatuur, maar ik ben er zeer tevreden over. Afgelopen weekend nog foto's gemaakt tijdens een springparcours en de sprongen staan er haarscherp op! Kwestie van scherpstellen op de hindernis en doordrukken op het juiste moment, wat Sypheron zegt.
Verwacht alleen geen goede, scherpe foto's in een donkere binnenbak, want dat kunnen maar weinig camera's goed....

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:29

Zo'n handige camera heb ik niet hoor Haha!
Wat ik ook irri vind aan deze is dat je even moet wachten nadat je een foto hebt gemaakt totdat je weer beeld krijgt en een nieuwe kunt maken. Je kunt dus geen foto's achter elkaar maken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:32

Mijn camera heeft trouwens ook een "burst-mode" dan maakt hij heel snel een aantal foto's achter elkaar. Ook ideaal bij actiefoto's, "het" moment zit er dan meestal wel tussen. Je moet alleen wel een berg foto's wissen Haha! Wat grotere geheugenkaart is dan wel fijn, anders is het gauw uit met de pret.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 01:01

Ik heb echt het simpelste van het simpelste digi toestelletje,maar ik ben zéér tevreden over de beweginsfoto's die deze maakt..In mijn profiel kun je zien dat ze allemaal scherp zijn..Heb alleen de indruk dat je iets luxers zoekt Knipoog

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 01:10

ik heb een kodak easyshare dx4530, heel gebruiksvriendelijk goede kwaliteid foto's en bewegende objecten zijn ook wel goed te fotograferen (met wat oefening Knipoog ) als je dan de sportfunctie gebruikt en net wat voor het bijv. rennende paard richt en scherpsteld en dan voor het paard in je schermpje rent afdrukken heb je een goede foto van een rennend paard Lachen

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:40

Ik heb zelf een trust maar ben ik neit echt tevreden mee.

De foto's zijn niet echt scherp dus niet van een mooie kwaliteit.
gr

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:19

Wij hebben een Fujifilm FinePix S602 Zoom. Dit is een super goede (spiegelreflex) digi. Maar die kost nieuw wat meer dan wat jij te besteden hebt.
Waarom kijk je niet op Marktplaats voor een tweedehands digi? Dan kun je een kwalitatief betere camera kopen dan een nieuwe in de winkel.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 09:27

Odin: De prijzen op marktplaats voor tweedehands digi's liggen vaak hoger dan de goedkoopste internetwinkel voor die zelfde digi nieuw vraagt Lachen Bovendien koop ik liever een nieuwe camera met garantie, als in: ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan een camera die misschien binnen een half jaar definitief de geest geeeft. De S602 is inderdaad wat te duur ook.

Margreet: Ik heb geen binnenbak, dus dat moet geen probleem zijn Knipoog Burst mode is wel iets wat ik op m'n 'verlanglijstje' ga zetten, bedankt Lachen

KellyenXena: ik ben inderdaad wel op zoek naar iets duurders/beters Lachen

edit:typo

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:31

Mijn vriend heeft de olympus mju digital (3.2 megepixel). Ik leen hem behoorlijk vaak en het is echt een ideale camera! Bewegingsfoto's worden mooi (idd wel eerst laten focussen).
Om je een idee te geven:
Afbeelding
Toch behoorlijk mooi! Je kunt ook gewoon filmpjes maken en dan maakt de camera er zelf een index van als je dat wilt (dus 1 grote foto met allemaal fragmenten van de film erin) is ideaal! Echt een topcamera! Ik zit te overwegen om hem ook te kopen!
Oh.. bijkomend voordeel: hij is spatwaterdicht!!!!
(en 3/4 x optische zoom)

edit: Er zit btw ook een flits op waar je u tegen zegt! Het is me gelukt om in een stikdonkere grot een foto te maken waar alles goed op te zien is!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:45

Oh ja, nog wat: neem er een met optische zoom. Digitale zoom heb je niks aan, daar worden de foto's alleen maar onscherp van en dat inzoomen kun je later op de computer ook doen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 09:46

Margreet: minstens 3x optische zoom staat ook op m'n verlanglijst Lachen

Amberto: die foto ziet er inderdaad super uit... ik zal het onthouden Lachen

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:54

idd je hoeft alleen te kijken naar optische zoom en ik zou ook kijken naar een camera met een kortere focustijd als je die wil weten kan je het beste gewoon naar een specifieke foto winkel gaan en het daar vragen want vragen staat vrij zeggen ze toch? Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 09:56

Ik heb al een aantal fotowinkels van binnen gezien, ik heb ook eigenlijk m'n zinnen al op een bepaalde camera gezet, maar ben gewoon benieuwd naar 'gebruikerservaringen' want verkopers kunnen zoveel zeggen Lachen

't is trouwens ook om te huilen hoe weinig sommige verkopers van camera's afweten... ben echt uit één winkel weggevlucht toen een verkoper me een camera met digitale zoom wilde aansmeren, want dat was 'o zo handig'
*zucht* Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:00

Ik heb een Fuji Finepix F700...was duurder dan die 250 Euro die jij op het oog hebt, maar ook daar zit een burst mode op. Heeft 6 Miljoen pixel (effectief 3 Miljoen) en maakt haarscherpe foto's met mooie kleuren.

Voor actiefoto's, kijk even hier:

[EA-CO] Ter Dekking aangeboden: Justasmoothfuzzbuster

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:08

Ik heb een SANYO (kan straks de rest wel even voor je opzoeken als je dat wilt weten), ben er super tevreden over OK dan!!!
Kostte alleen wel meer dan €300,-..

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:48

Ook Sony heeft goede camera's. Ik heb een Sony Cybershot DSC P72, 3x digitale zoom, 3x optische zoom, 3,2 miljoen megapixels, Burst mode, filmpjes mode, macro etc. kostte vorig jaar 380 euro. Dus voor dat geld heb je nu waarschijnlijk al een veel betere.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:16

Ik heb net een nieuwe digitale camera, de Fujifilm Finepix s5000.
Hij maakt echt hele goede foto's, ook bewegende
Er zitten allemaal functies op, wel ingewikkeld Haha! Maar zeker een aanrader.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:28

Ik ben best tevreden met mijn camera (even zoeken op: Fairie, dan vind je veel of kijk op http://www.milagi.net/rainiefairie )

Wel iets duurder, maar misschien heb je nog eventjes sparen er voor over Knipoog

Ik heb een HP Photosmart 945:
Citaat:
5,3 MP resolutie en 8x optische zoom (35-mm equivalent: 37 ­ 300 mm) en 7 x digitale zoom – voor scherpe close-ups in actie. Levensechte foto's en video's met geluid opnemen, delen en bekijken op het 5-cm LCD-scherm. 32-Mb SD geheugenkaart.


Actie foto's (van op een stormachtige donkere dag) staan in het profiel van Larish.

Deze camera kost ongeveer €550,00

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:21

Ik heb een Sony cybershot. DSC-P52

Ik ben er erg tevreden mee. Zie [ITP] Foto's van Rachel. (erg mooi)

Deze is echt niet zo duur.

Als je een camera koopt dan is 3.0 megapixel vaak al voldoende. Deze zijn een stuk goedkoper dan de 4.0 of 5.0 omdat het vaak wat oudere modellen zijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:39

Ellende schreef:
, ik heb ook eigenlijk m'n zinnen al op een bepaalde camera gezet,


je maakt me nieuwsgierig welke.........
en ja.......ik ben ook tevreden over mijn digi, maar je weet welke het is.............. Haha!