vorm van buik verandert bij naderende geboorte???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

vorm van buik verandert bij naderende geboorte???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 20:13

hoi, Ik dacht, jullie weten vast wel antwoord op deze vraag:verandert de buik van een merrie van vorm als ze bijna moet bevallen Verward ? Ik had vandaag een betweter op stal en die stond naar mijn merrie te kijken, en omdat ik haar het alarm al om had gedaan ging het meisje even onder haar buik kijken. Daarna wist ze te vertellen dat het nog wel een week kon duren, want haar buik had niet die en die vorm. Nou is mijn merrie dins. uitgerekend, heeft al wel een dikker uier dan vorige week (ze ging vrijdag van cup A naar cup C ), haar banden zijn los en haar schede ziet er een beetje veromfraaid uit. Gisteren liet ze haar brok liggen voor persvoer en vannacht heeft ze de hele nacht gelegen. (ik heb dus niet veel geslapen, want mijn alarm ging wel af.. Boos! ). Dan kan het toch niet lang meer duren? Nou heb ik natuurlijk Macy ook wel gevolgd, maar die maakte het wel heel erg bont!
weten jullie iets over het feit dat een buik verandert? Stella's buik lijkt mij de laatste paar dagen trouwens wat dunner, meer opgetrokken...

Groetjes Teigetje

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:24

ja de buik kan wel degelijk veranderen van vorm maar dat hoeft niet altijd. meestal zie je het veulen eerst een eind zakken en dan is opeens de buik wat dunner en zijn de flanken weer hoog gevult zeg maar. zo was het althans ook vorig jaar bij mijn pony talasha.
heb je gezien of ze de slijmprop al is verloren?
mijn pony verloor die de vorige keer ongeveer 15 dagen voor de bevalling, vorige week is ze hem weer al verloren dus we tellen hier ook af:-)
succes

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:17

Dat van die flanken is bij mijn merrie nu zo. Ze heeft ook sinds 2 dagen de hele dag door een uier. Wel nog niet zo heel dik maar toch al duidelijk te zien en haar kont is echt blubber hoor. Zou het dan toch snel gaan gebeuren. Ze ligt ook veel en daarstraks trapte ze voor het eerst naar haar buik Verward .
Ik hoop echt dat het niet meer te lang duurt en dat het voor de Paasvakantie is. Dan heb ik nog de vakantie om voor school te werken.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:18

dat is dus ook al spannend Silleke! ik ga zo maar weer naar stal. Kijken hoe het met mijn meissie is....

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:21

De vorm van de buik kan idd veranderen. Ook kun je meer of minder diepe kuilen naast haar staatwortel zien, ook een teken dat de banden wat slapper worden en het lichaam zich aan het voorbereiden is op de bevalling.

Je suis Charlie.


Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:24

die banden zijn al slap, ik kan er wel 3 a 4 cm induwen zonder al te veel kracht. Ik ben erg benieuwd hoe ze vannacht is! ik heb net nog een videocamera op gescharreld...dus hopen dat ik erbij mag zijn!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:25

Horen deze tekenen ook bij een maidenmerrie die nog 4.5 weken moet Bloos! Kheb heel vaak merrie gehad die moesten bevallen maar deze merrie is overal wel erg vroeg bij, ze uiert al en haar banden zijn erug slapjes, lijkt me toch niet helemaal een goed teken toch? Of ben ik wat te overbezorgt haha Haha!

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:27

eeeuh, dat moet je denk ik, niet aan mij vragen, hihi! heb je haar laten scannen?? De DA weet meestal wel hoe groot (lees oud) het vruchtje is. Misschien zijn het gewoon de hormonen? kweenie!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:29

Maidenmerries kunnen je aardig belazeren...ik heb maidenmerries gekend waar je nieteens kon zien dat ze drachtig waren....

Je suis Charlie.

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:34

Teigetje008 schreef:
eeeuh, dat moet je denk ik, niet aan mij vragen, hihi! heb je haar laten scannen?? De DA weet meestal wel hoe groot (lees oud) het vruchtje is. Misschien zijn het gewoon de hormonen? kweenie!
Ja ze is gescand en moet dus over 4.5 weken bevallen Haha!

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:38

oh sorry Bloos! , ik krijg vierkante oogjes en ga zo slapen. Let niet zo heel erg goed meer op merk ik al... Volgens een kennis van mij groeit het uier sneller als je ze merriebrok geeft. Stella heeft ook al wel een maand iets uier. Vanaf vrijdag is het uier pas echt gaan groeien, maar nog wel in twee gedeeltes en je kan er nog in prikken (ik doe het heel lief hoor!! , maar ze is er niet blij mee). Dat is mijn ervaring. Maar Stella is de eerste merrie die ik zo bewust meemaak, dus ook voor mij is alles nieuw.

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:41

maar nog wel in twee gedeeltes en je kan er nog in prikken (ik doe het heel lief hoor!! , maar ze is er niet blij mee). JAJA Haha! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:41

De uier blijft altijd uit twee gedeeltes bestaan. Maar als de tepels echt bijna horizontaal wijzen en er druppeltjes aan hangen (hoeft niet bij elk paard zo te zijn, sommigen kegelen pas een uur van tevoren) dan zit de geboorte eraan te komen.

Je suis Charlie.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:45

nou, eerlijk gezegd, als ik er naar kijk, dreigt ze al met haar achterbeen... Ik mocht vannochtend na een poetsbeurt van bijna een uur , er na een week weer heel voorzichtig aankomen. (dus ik heb er heel zachtjes ingeduwt. Maar ik ga nu echt naar stal! En voor nu al bedankt voor jullie antwoorden! (gingen meer over uiers dan over buiken, maar ach, ik heb wel weer wat geleerd!)

Groetjes!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 10:40

helaas, nog steeds geen baby....Ach ze is ook pas morgen uitgerekend..Ik heb wel eindelijk voor elkaar dat mijn merrie niet meer naast de sloot staat (letterlijk), ze staat vanaf vandaag in het middelste weiland, dus de baby moet eerst 30 m lopen, wil het in een sloot vallen...

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:33

Cassidy schreef:
De uier blijft altijd uit twee gedeeltes bestaan. Maar als de tepels echt bijna horizontaal wijzen en er druppeltjes aan hangen (hoeft niet bij elk paard zo te zijn, sommigen kegelen pas een uur van tevoren) dan zit de geboorte eraan te komen.

nou de hoeft dus niet.
de uier moet zo strak komen te staan dat het 1 mooi geheel word.
sommige merrie's hebben al weken van te voren wat melk en kegelen kan ook al dagen van te voren gebeuren.
maar je hebt ook van die leukerts die pas na d egeboorte helemaal volschieten
niet echt iets om je 100% op vast te zetten helaas.

o wat zijn merrie's toch leuk haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:00

Teigetje008 schreef:
nou, eerlijk gezegd, als ik er naar kijk, dreigt ze al met haar achterbeen... Ik mocht vannochtend na een poetsbeurt van bijna een uur , er na een week weer heel voorzichtig aankomen. (dus ik heb er heel zachtjes ingeduwt. Maar ik ga nu echt naar stal! En voor nu al bedankt voor jullie antwoorden! (gingen meer over uiers dan over buiken, maar ach, ik heb wel weer wat geleerd!)

Groetjes!


HAHAHA dat heb ik nou ook bij mijn merrie Haha!
Ik mag er echt niet aan zitten hoor behalve als ik al een uur gepoetst heb en dan nog moet ik echt voorzichtig zijn Knipoog

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:15

Cassidy schreef:
Maidenmerries kunnen je aardig belazeren...ik heb maidenmerries gekend waar je nieteens kon zien dat ze drachtig waren....

hele domme vraag maar wat zijn maidenmerries?

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:17

merries die voor het eerst drachtig zijn.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:35

ah dan is dolly daar een van Lachen

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:39

en mijn Tache ook

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:41

Die van mij dus ook Haha!

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 10:13

En Stella ook. En dat is ook de reden dat ik zo zenuwachtig ben denk ik. Ik bedoel, hoe weet je nou wat normaal is? De meeste zeggen, oh vorig jaar ging het zo en zo, dus...
Maar ja, dat weet ik niet, en het is ook de eerste keer dat ik een drachtige merrie zo goed volg. Meestal hoor je wel dat een merrie drachtig is, en een tijdje later loopt er een veulen naast. En volgens mij maak ik me ook veel te druk erover...
Stella's uier was weer een stuk diker vanochtend en de banden nog slapper. Ze is vandaag uitgerekend... Maar ik denk niet dat t komt!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:14

Dolly niet meer Haha!

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:25

Teigetje008 schreef:
En Stella ook. En dat is ook de reden dat ik zo zenuwachtig ben denk ik. Ik bedoel, hoe weet je nou wat normaal is? De meeste zeggen, oh vorig jaar ging het zo en zo, dus...
Maar ja, dat weet ik niet, en het is ook de eerste keer dat ik een drachtige merrie zo goed volg. Meestal hoor je wel dat een merrie drachtig is, en een tijdje later loopt er een veulen naast. En volgens mij maak ik me ook veel te druk erover...
Stella's uier was weer een stuk diker vanochtend en de banden nog slapper. Ze is vandaag uitgerekend... Maar ik denk niet dat t komt!

Ja erg is dat die merrie die voor het eerst moeten, je weet niet wat je van ze kan verwachten Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gitte_Tosje en 56 bezoekers