Beetje luguber onderwerp...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Beetje luguber onderwerp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 14:22

...maar hebben jullie weleens nagedacht over wat er met je paard(en) moet gebeuren als er iets met jou gebeurt? (Hier was toch nog geen topic over?).

Ik denk daar weleens over na want ik wil niet dat mijn paarden zomaar verkocht worden. En dat kan ook bijna niet want het zijn allebei paarden met een 'gebruiksaanwijzing'. Naar de fokkers van Jur lijkt me ook wel wat, maar die mensen worden ook al wat ouder. Ik zou eigenlijk niet weten wat er met ze zou moeten gebeuren, ik vind het allemaal maar een naar idee. Verdrietig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:25

Ozep wordt gewoon verkocht denk ik,

de friezen weet ik niet, aan de ene kant zijn het hun paarden, maar mijn vader heeft kort na mijn ongeluk wel gezegt dat hij niet had geweten wat hij met het hele spul aan had gemoeten.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:26

wat dat betreft heb ik nou geen eigen paard meer
maar toen queen nog van mij was en er zou toen wat gebeurd zijn met mij zou ze na dezelfde vrouw zijn gegaan als ze nou ook naar toe is... alleen ik rijd haar nou nog dus als er nu nog wat met mij geburt maakt het eigenlijk niet uit want queen heeft al een nieuwe eigenaresse

sorry beetje onduidelijk

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:26

Zoals een paar hier misschien wel weten, mijn verzorgpony is verkocht naar Texel en ik ga daar nog wel eens op bezoek. Het meisje wat er nu altijd mee rijdt, zei dat als haar iets overkwam zodat ze niet meer zou kunnen rijden, Skippy mijn pony zou worden...

Als Skippy dan eindelijk van mij zou zijn, zou ik niet weten eerlijk gezegd wat ik met haar zou doen als er iets met mij zou gebeuren. Ik denk dat een vriendin van mij er dan op gaat rijden, ze kan netjes rijden en ze zou er goed voor zorgen denk ik...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:28

uhm, mijn zus zou ze verder trainen en dan verkopen. Niet zo heel moeilijk dus.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:34

Mijn Toscar staat op me ouders naam, en tja ik ben 15 en voel me kerngezond...
Maar zou ik bv een ongeluk krijgen, dan zullen hun wel beslissen, ik zou echt niet weten wat ze zouden doen...
Maar zolang ik kan beslissen beslis ik over Toscar, dat is wel duidelijk!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:34

Daar denk ik vaak over na. Met name bij IOnes. hij is nu 11, wordt volgend jaar 12. Hoewel je alles met hem kan zijn mensen dan minder geinteresseerd in hem gezien zijn leeftijd. Ik ozu niet willen dat hi jde handel in ging en ik zou dan graag zien dat hij bij eerlijke mensen op een goed adres terecht kwam. Ik hoop gewoon dat het nooit aan de orde komt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:40

Het is id een heel ander verhaal als je een ouder paard of 1 met een gebrek hebt,
tot nu toe is Ozep gelukkig hardstikke gezond, doet het leuk dus zo'n paard komt vrijwel altijd bij een fanatieke sporter terecht.
Daar is hij wel op zijn plaats denk ik.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:41

Ik heb daar alles over vastgelegd bij de notaris.
Mocht mij alleen iets overkomen, dan gaat alles gewoon door zoals het nu is. Mijn man gaat met de kids verder met de paarden. Mocht ons tweeen iets overkomen, neemt mijn zus de hele verantwoording van het gezin over, incl. de dieren.
Voor de kosten is er voor 10 jaar een ruim budget berekend en alle kosten van de dieren kunnen daar van af worden geschreven. Als mijn kinderen 24 zijn , dan kunnen zij zelf over het totale bedrag beschikken en is het aan hun, of zij verder gaan met de paarden ja of nee. Mocht ons 4 iets gebeuren dan gaan de oudjes naar een rusthuis en Chris gaat over naar mijn nicht.
Ik vind het heel belangrijk dat men er bij stilstaat wat er met je dieren gebeurd, daarom hebben wij er voor gekozen dit vast te laten leggen bij de notaris.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 14:41

Sjuimpje, inderdaad, dan is het geen probleem, zo'n paard wordt gewoon verkocht aan een ambitieuze ruiter en krijgt nog een leuk leven.

Chrico, dat vind ik wel heel slim eigenlijk, goed idee.
Laatst bijgewerkt door Jura op 17-12-01 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:43

Die worden gewoon verkocht, ik kan wel zeggen dat ze gebruiksaanwijzing hebben maar er zijn meer goede ruiters die hiermee om kunnen gaan. Wat moet mijn familie met mijn paarden als ik er niet meer ben??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 14:45

Met gebruiksaanwijzing bedoel ik niet alleen een moeilijk karakter, maar ook bijv. beengebreken of andere gebreken waardoor ze minder interessant zijn om te kopen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:53

Toen mijn vriend en ik een huis kochten moesten we een testament maken. Daaraan is vastgehecht wat er met mijn dieren moet gebeuren als ik dood ben. Mijn pony mag terug naar de vorige eigenaar, als die hem wil hebben, en anders moet er een goed tehuis worden gezocht. Ik denk dat mijn vriend dan wel zo verstandig is om een van mijn paardenvrienden om advies te vragen Schijnheilig

Oh ja, en ik heb het er ook wel eens met hem over gehad om het paard aan te houden en te laten doen door de verzorgster die er dan is... Maar ja, of hij daar de zorgen van wil?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:59

Dat is voor mij gelukkig heel makkelijk...Dan zou er niks veranderen, paarden staan op de naam van mijn ouders en ze zouden gewoon blijven, de hele familie rijdt immers. als er nou iets met ons allemaal zou gebeuren denk ik dat mijn oma iets zou regelen, heb geen idee eigenlijk of het ergens vastgelegd is Verward Topic komt me wel bekend voor trouwens, volgens mij van de BPP Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:02

wij hebben het niet zo goed vastgelegd als chrico, maar als mij wat mocht overkomen, dan weet iedereen, dat Tender verkocht mag worden, maar dat Woody een goed tehuis verdient. Als Peter er nog is bij Peter, als ons beide iets zou overkomen, dan komt Woody terecht bij de fokker van Tender, een hele goede vriendin van mij. Wellicht kiest zij er dan voor om Tender ook te houden, maar dat is haar keuze! Mocht ons beide iets overkomen, dan zijn er natuurlijk nog meer paarden, maar dat zijn allemaal gewone gezonde dieren, die kunnen allemaal een nieuwe baas vinden. Woody is oud, en verdient het niet om voortijdig als kattevoer te eindigen, dus voor hem heb ik wel geregeld dat er mensen zijn die hem op willen vangen! Mocht deze vriendin om wat voor reden niet kunnen, dan is er nog een andere vriendin (niet meer zo heel erg vriendin, maar ik weet dat zij weet hoe ik tegenover WOody sta, en dat ze hem dus nooit de dupe zal laten worden van wat er tussen ons is gebeurd!) waar Woody terecht zou kunnen!

Wie weet moet ik het ook nog eens een keer zo goed vast laten leggen als Chrico, maar voorlopig voel ik mij wel goed genoeg gedekt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:03

Het topic heeft ook al eens op bokt gestaan een hele tijd terug.

Mocht er iets met mijn zus gebeuren dan wil ze graag dat ik Pliva houd of er een heel goed baasje voor zoek en ze vertrouwt er dan ook helemaal op dat dat gebeurt omdat we Pliva beide al van veulen af aan kennen en precies weten wat wel en niet goed voor haar zou zijn.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:20

Helaas heb ik dit geintje reed meegemaakt toen ik uit elkaar ging met mijn vorige vriend. Gelukkig had ik een Lease paard dus daar kan hij niet van eisen. Maar hij probeerde wel de hond te krijgen helaas die was MIJN eigendom.

Als ik kom te overlijden gaat alles naar mijn ouders (hond en paard). ik heb ze beide uitgesloten uit het contract. Mocht er ooit wat gebeuren tussen marco en mij heeft marco geen recht op Jari en Leys. Ik heb ze beide uitgesloten. Ik heb geen zin om ruzie over de hond en het paard helaas komt dit nog wel eens voor Frusty . Ik betaal alles van Leys soms moet hij wel financiel bij springen maar liever niet.

Ik ga ervan uit dat mijn ouders Leys zullen verkopen en dat ze jari houden. Degene die het eerste recht op Leys heeft is mijn bijrijdster en daarna 2 mensen die me altijd helpen en ook duidelijk gek op hem zijn. Ik heb al laten merken dat zijn welzijn op de eerste plaats staat omdat het geen mak lammetje is. Ik vertrouw hun erop dat zij dat zullen regelen.

Mocht je gaan samenwonen of trouwen regel dit soort dingen goed. het is zo sneu als je gedwongen je paard moet verkopen omdat hij/zij de helft eist. Maak een lijst van wat hij of zij inbrengt en andersom dit kan een hoop problemen voorkomen Lovers .

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:04

Snoopy, m'n oude pony merrie, zou worden weggegeven aan het meisje dat er nu op rijdt, en als die haar niet wilt, tja, dan blijft ze gewoon thuis. M'n ouders zijn namelijk zo dol op haar!

Adventure zou naar m'n zusje gaan, die er nu ook heel veel op rijd. Als dat niet zou kunnen, dan wordt ie verkocht. Maar ja, dat is ook nog een jong paardje met een toekomst.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:24

Onze paarden zijn van mijn moeder, dus ik heb daar geen zorgen om. Gebeurt er iets met mij, dan zijn ze 'gewoon' van haar, en gebeurt er iets met haar, dan ligt de verantwoordelijkheid bij mij. Of ik dan drie paarden kan houden, weet ik niet, maar iig kan ik er een plaats voor zoeken.

Pris, ik heb me nooit gerealiseerd dat het zo'n problemen kan opleveren bij uit elkaar gaan, beetje blond misschien. In mijn vorige relatie hebben we alles onderling goed geregeld, hoewel we vooraf geen afspraken hadden (gemeenschap van goederen). Mijn paard heb ik weggegeven en mijn kat heb ik meegenomen naar Nederland, de andere dieren zijn bij hem in Ghana gebleven. Nu staat er niets op papier, maar de paarden zijn dus niet van mij en mijn kat is van mij, dat blijkt wel uit het bovenstaande. Beetje naief misschien, maar ik ga er vanuit dat het goed gaat.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:51

ik heb dan godzijdank me ouders, en me zusje, ik denk dat Renkse dan wel verkocht zal gaan worden naar iemand die er veel mee wilt gaan doen.

verder dnek ik daar niet overna Lips are sealed

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:01

Als er iets met mij gebeurt, dan gaan al mijn eigendommen (inclusief mijn dieren) over naar mijn ouders. Die weten precies wat er met ze moet gebeuren. Mn paard zullen ze houden, en in een rusthuis plaatsen waarschijnlijk, en mn overige dieren krijgen een ander huis. Ik weet zeker dat ze een goed tehuis voor ze uitzoeken, en ze ze niet ergens zouden plaatsen waar ik ze zelf ook niet zou plaatsen. Mochten ze door omstandigheden het paard niet kunnen houden, zullen ze ook daar een goed huis voor zoeken, daar heb ik alle vertrouwen in.
Het is een luguber onderwerp, maar wel erg belangrijk inderdaad !

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:09

daar denk ik dus ook best wel vaak over na.
Ik heb dus geen idee wat er met mijn pony's zou gebeuren als ik er niet meer ben.
Ze zijn wel van mijn ouders en ik denk dat ons shetje ook zeker zou blijven, maar Joker...?
Niemand (behalve ik) kan op haar rijden.( van ons gezien dan). Dus ze zou verkocht worden denk ik. Maar wie wil er nou een chagarijnige 10 jarige merrie van 145 m hoog? Best moeilijk dus.
Ik moet het over dit punt maar eens met mijn ouders gaan hebben, want ik moet er dus niet aan denken dat er iemand anders op mijn pony gaat rijden. (dat vind ik al erg als ik er bij ben!!) Wel een beetje egoistisch.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 19:38

Heb er de laatste laatste tijd wel heel veel aan gedacht. Ik zou niet willen dat Imker de handel in gaat. Maar mijn vriend en ouders hebben dus HELEmaal niets met paarden, en ik weet niet zo goed wat dan, dus. Misschien dat ik vast kan laten leggen dat mijn schoonzus een goed tehuis voor hem zal zoeken. Ik zal het in ieder geval eens met haar bespreken. Het geld wat Imker dan oplevert, zou naar mijn ouders moeten gaan, en de spulletjes van Imker zouden met hem meeverkocht moeten worden (of mijn schoonzus zou ze moeten willen hebben)
Maar ik hoop dat het nog lang niet nodig is. Ik ben 25 en pas op een kwart van mijn leven!!!!!!!!!!!!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:29

Tja, ik denk dat Ilonka iemand krijgt die er op rijdt, maar dat ze wel gewoon blijft.. Mijn moeder is er ook wel gek mee, maar ze moet toch gereden worden en beweging hebben. Eigenlijk heb ik hier nog nooit zo over nagedacht... Als het goed is blijf ik nog wel een tijdje leven. Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:39

Ik heb een goede vriendin die vaak genoeg op mijn paard past in vakanties, dus zij zou er een kostenpost bij zijn mocht er iets met mij gebeuren. Zij kent hem net zo goed als mij, gaat ook hetzelfde met paarden om, dus bij haar zou hij in goede handen zijn. Hem verkopen zou ik nooit doen, dit paard is gewoon te speciaal.