Wat een stom beest........... |(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Wat een stom beest........... |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:07

Dat vind ik van Hof op dit moment. Maar niet alleen dit moment, al veel langer. Het wil niet meer, niet met ons. Net of zijn we van maatjes naar vijanden gegaan. Hij laat me steeds weer stikken, de banketstaaf...

Het begon zo ongeveer al in de november, vanaf 24 november wil het al niet meer met ons. In maart heeft ie wel ff goed gelopen. Drie wedstrijden achterelkaar, elke keer een wp + prijs. Toen liep ie thuis ook wel fijn, maar nu... Daar gaan we weer Huilen

Elke keer als ik erop stap denk ik: 'Yeh, heb zin om te rijden' en ben ik vrolijk. Elke keer als ik eraf stap denk ik: 'appelflap, wat is het ook een poedersuiker, wat heb ik een hekel aan hem' en dan heb ik WEER een pokkehumeur...

Zo is het dus elke keer, ik ga er met een goed humeur heen, en kom er weer met een slechten weg. Ik word er helemaal gestoord van. Ook toen het die 3 weken in maart goed ging, kwam ik er met een poedersuiker weg. Dan niet door Hof, maar door die poedersuiker...

Het wil gewoon niet, ik weet niet wat ik verkeerd doe onder het rijden. Het zal wel aan mij liggen, sterker nog, het ligt aan mij, maar wat?? En dan werkt Hof ook nog es niet mee. Hij is al zo moeilijk qua dressuur, en dan heeft ie ook nog dat ie elke keer ZO ontzettend anders is. Het lijkt gewoon wel elke keer een ander paard. Ik weet echt niet meer wat ik met dat beest moet.......

Soms heb ik echt het idee dat we niet bij elkaar passen, maar als ik dan zijn lieve koppie (op stal) weer zie, ben ik weer verliefd... Alleen onder het rijden gaat het elke keer mis... Longeren, wandelen, buitenrijden en op stal gaat alles goed. Maar verder... Huilen

Vanmiddag ging het dus ook alweer zo slecht... Ik heb toen iets heel ergs gedaan, waar ik ook spijt van heb... Ik heb hem met de zweep een knal tegen zn kop verkocht.... Frusty En na het voeren zou ik hem op stal zetten, hij was gewoon angstig en gespannen.... En dat doet pijn, als je paard bang voor je is........ Verdrietig

Ik heb ook al geen zin meer in school, ben laatst ook al jankend in elkaar gezakt op mn kamer, hoe vaak heb ik wel niet tegen de kachel zitten te janken????? Ik ben de tel kwijt...

Mijn enige 'hoop' was Hof nog, hij was nog leuk. Door hem vond ik alles nog wat leuk. Maar hij, hij laat me nu stikken...

En dan zie ik al die anderen om me heen, hun paarden lopen goed, het gaat steeds beter, rijden steeds winstpunten etc. En mijn gedachte is dan steeds: Waarom lukt het ons niet??

Ik weet echt niet meer wat ik met hem aanmoet...

En dan heb ik met mn domme kop de digi van mn vader daar ook nog es laten liggen Boos! Omdat ik zo boos was, ben ik na het voeren gelijk naar huis gegaan, en niet meer aan dat ding gedacht. En mn vader is ook nog es zo voorzichtig met dat ding, het was al heel wat dat ik hem meemocht, en dan laat ik hem daar ook nog es liggen... Grr..

Naar een ander verzorgpaardje zoeken wil ik niet, ik wil niet opgeven, maar doorzetten... En ik hoop dat ik er ooit wat voor terug krijg van die eikel... En ik voel me schuldig, er zijn zoveel meisjes die zo graag een verzorgpaard willlen hebben. Ik heb er 1, ik heb het daar super naar mn zin... Maar toch ben ik verdrietig...

Waarom ben ik toch ooit met die beesten begonnen???



***Van mijn vader moet ik daar straks naartoe, om de digi te halen, en om het goed te maken met Hof.... >;) Waarom heb ik dat beestje toch ook gemept??? ***

Sorry voor het lange verhaal, en iig bedankt voor het lezen... Lachen

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:11

Laat hij jou stikken of laat je hem stikken?
Niet vervelend bedoeld, maar als ik dit zo lees, ga jij met steeds meer tegenzin naar hem toe, en krijgt hij geen eerlijke kans meer bij je.
Ik hoop dat je het op kunt lossen, en dat jullie samen weer een hoop lol gaan hebben.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:12

Joh, kop op, zo erg kan het toch niet zijn?

Iedereen heeft een periode dat het niet meer wil. Dat heb ik ook al met mn pony meegemaakt.
Misschien uitproberen, misschien zijn jullie gewoon een beetje chagerijnig tegen elkaar. Probeer anders eerst een tijdje leuke dingen te doen, en niet echt op het rijden te letten, zodat jullie er weer lol in krijgen.
Je zegt zelf al dat het in maart wel lekker ging, dus het KÀN allemaal wel!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:18

Billy schreef:
Laat hij jou stikken of laat je hem stikken?
Niet vervelend bedoeld, maar als ik dit zo lees, ga jij met steeds meer tegenzin naar hem toe, en krijgt hij geen eerlijke kans meer bij je.
Ik hoop dat je het op kunt lossen, en dat jullie samen weer een hoop lol gaan hebben.

Ze zegt juist dat ze vrolijk naar hem toe gaat, en met een rot humeur terug komt.
Maar ik hoop dat het binnenkort weer wat beter gaat Lachen

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:23

Ik hoop ook dat het weer goedkomt, door zulke periodes moet je je gewoon heen slaan Ok, het was fout dat je tegen zijn hoofd geslagen hebt, dat mag denk ook best gezegd worden, maar dat weet je zelf ook en het was een reactie van op een moment dat je jezelf niet meer in de hand hebt..

Gewoon doorzetten, het goed proberen te maken met Hof, en dan verder zien..

Sterkte..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:33

je moet ook eerlijk blijven tegen over je paard,hiermee bedoel ik dan,als jouw paardje echt geen zin meer heeft in het dressuur (zo vat ik het op,omdat hij met die andere dingen wel lief is) zul je op een gegeven moment wel een beslissing moeten maken...
tenzij het gewoon klieren is wat hij doet,dan is het een ander verhaal.

verder hoop ik dat het goed komt Lachen

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:41

Hee meis...

Had dat gewoon even tegen mij gezegd joh, ik heb je er nog nooit over gehoord Ach gut (behalve over die fjord dan)
Heb je al les bij iemand? Als je les hebt, kun je misschien aan je instructrice/instructeur je probleem vertellen. Misschien kan die je helpen?

Verder wens ik je veel succes enzo ermee, het komt weer goed hoor! Echt waar Lachen Ach gut

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:25

Iedereen heeft vaak weleens een periode gehad waarin het niet meer wil.
Mijn tip: ga eens wat anders doen. Maak een keer een sprongetje, ga lekker buitenritjes maken, ga met hem spelen in de bak. Zet je zinnen even niet op dressuur en ga gewoon leuke dingen doen en na een tijdje pak je het weer op. Meestal gaat het daarna wel weer goed
Heel veel succes en het komt wel weer goed, er komt weer een tijd dat je met plezier naar hem toegaat en ook met plezier weer weggaat.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:29

Idd zoals al is gezegd, volgens mij vind je paardje het niet meer zo leuk van dat dressuur. Misschien wat meer afwisseling? Omdat ik lees dat hij de andere dingen wel leuk vind.
Verder ben ik het met Haffie_Lady en Beautyfull_Mickey eens, sterkte ermee he!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 20:42

Bedankt voor de reacties iig Lachen

En het kan zijn dat Hof dressuur niet echt leuk vind op het moment, maar we hebben vorige week al een buitenrit gemaakt, heb hem toen ook een keer gelongeerd ipv gereden en we hebben een keer gewandeld... Dus afwisseling was er op zich wel...

En Billy, ik ga er met plezier heen zoals je kon lezen. Met de andere paardjes gaat het met het rijden goed, alleen met Hof niet...

Myra, We hebben wel vaker gehad ja dat het niet echt wou. Maar dan ging het na 2 weken weer beter. Nu wil het al vanaf november niet, en dan wordt je het opt laatst wel zat...

Em, ik heb les ja. En in de les liep ie ook al zo beroerd als wat, en dat wou niet beter worden. Hij loopt er steeds tegen aan te hangen, en als ik been geef vliegt ie steeds onder me weg...

Iig bedankt voor de reacties Lachen Ik ben vanavond met mn vader dr geweest, en hij wil me nog wel een kusje geven... Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:29

Ik heb je verhaal eigenlijk met verbazing zitten lezen....

Ik kan er mee inkomen dat het even tegen kan zitten, heb zelf ook die periode gehad, maar als ik dit lees is helemaal niets *kwa rijden* meer goed.
Hij heeft ook zijn best gedaan, zoals je al schreef heb je drie wedstrijden achter elkaar met winstpunten gelopen en in plaats dat je trots bent *want hij heeft het er moeilijk mee* ben je alleen maar boos en wil je meer.
Je kan hem niet vergelijken met die andere paarden, dan zou niemand meer tevreden zijn want er is er altijd wel 1 met meer winstpunten, betere gangen, kortom er is er altijd wel 1 beter.

Het gaat bij jullie wel beter, jullie rijden ook winstpunten en ok het gaat niet altijd zoals je wilt, dat is bij andere net zo, maar dat zal je dan wel minder opvallen.

Volgende keer als je je weer zo boos voelt worden zou ik maar afstappen en een paar rondjes gaan wandelen *stoom afblazen* dat bespaart je ene heleboel schuldgevoelens.

En niet vergeten dat het dier wel alles voor jou doet, en een iets positievere instelling aannemen zou naar mijn idee ook geen kwaad kunnen *sorry maar je komt heel negatief over*

Verder succes en concentreer je anders een tijdje op de positeive dingen, maak wat meer buitenritten en gun jezelf en je paard wat lol, rust en ruimte.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:41

Bij de titel al begon ik mij af te vragen waarom je het beestje uberhaudt nog verzorgt, je bent er immer toch niet blij mee, tis een rotbeest wat niet mee werkt. *lees jouw geen winstpunten bezorgt*

Iedereen zit wel is in een dip, ik op dit moment ook, want ik ben een beetje bang op mijn pony nu. Afreageren op haar doe ik echter niet, als het heel erg is komen er een paar boze woorden ofzo, maar onterecht meppen

Je legt jezelf en je pony veel te hoge eisen op voor dit moment. Dat blijkt in ieder geval uit je verhaal. Probeer ook eens met wat minder blij te zijn, wees blij met 1 goede overgang of een halve lange zijde goede draf of...ik noem maar wat. Begin met iets makkelijks wat jullie allebei goed kunnen en vooral sluit positief af! Lukt iets niet, jammer volgende keer beter. Doe een oefening die wel goed gaat en stop daarna....en wees dan ook tevreden, beloon hem uitbundig als hij wat goed doet...Zul je zien dat het stukken beter gaat.

Die winstpunten komen dan we weer een keer, als jullie er beiden klaar voor zijn!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:58

Volgens mij gaat het haar niet over de winstpunten, volgens mij gaat het haar meer over het algemeen. Ze mist de connectie ff en ze vind het niet leuk dat hij er niet meer altijd voor haar is, terwijl hij dat eerst wel altijd was, of niet?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 22:05

Ja, supertygetje... Dat bedoel ik...

En ik heb dit stukje geschreven toen ik net thuiskwam, ik was nog boos en verdrietig etc. en op dat moment haatte ik hem echt ff (misschien hard gezegd, maar het was wel zo..) Vandaar dat die titel ook zo vreemd is, dat dacht ik zelf net ook maar oke...

En Sily, ik zeg toch ook niet dat hij zijn best niet heeft gedaan. Dat heeft ie heus wel, en ik ben ook wel trots op hem. Maar op dit moment doet ie ff niet zn best voor me, en dat vind ik erg jammer...

En Ineke, van de week heb ik ook nog fel gereageerd toen iemand me vertelde dat een ander meisje op dr pony om had zitten meppen omdat ie niet wou lopen. Ik ben daar ook tegen, ik weet ook niet wat er gebeurde vanmiddag. Ik weet wel dat ik ontzettend boos was, niet alleen omdat het vandaag niet wou. Maar over alles.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:06

Heej joh, kop op!
Ik was de laatste weken heel moe en zat niet meer lekker in mn vel. Dat pikte mijn merrie op en het rijden ging dan ook niet goed meer. Ik had minder geduld, werd snel kwaad en was best wel jankerig.
Ik heb nu een weekje vakantie gehad, en ben daar erg van opgeknapt. Ik merk nu ook dat het rijden weer goed gaat.
Ik denk dat je heel goed bezig bent. Je steekt er veel energie in. Ik weet niet wanneer je vakantie hebt, maar anders moet je zorgen dat je zelf ff rustig aan doet, en even niet meer voor wedstrijden inschrijven, zodat je niet elk weekend weg bent en dat je geen druk hebt om goed te moeten rijden. Zeg gewoon eens tegen anderen dat je eigenlijk helemaal niet zo lekker in je vel zit, dat lucht op, ze kunnen rekening met je houden en je helpen oplossingen te zoeken. Helpt echt hoor!
Dus zorg ff dat je jezelf weer beter gaat voelen, dan komt het met hoffieh en het rijden ook weer goed hoor!
Gewoon met rijden ff doen wat wel goedgaat, samen met anderen, niet te vaak.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel sterkte! liefs nynke

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:08

missnynke schreef:
Heej joh, kop op!
Ik was de laatste weken heel moe en zat niet meer lekker in mn vel. Dat pikte mijn merrie op en het rijden ging dan ook niet goed meer. Ik had minder geduld, werd snel kwaad en was best wel jankerig.
Ik heb nu een weekje vakantie gehad, en ben daar erg van opgeknapt. Ik merk nu ook dat het rijden weer goed gaat.
Ik denk dat je heel goed bezig bent. Je steekt er veel energie in. Ik weet niet wanneer je vakantie hebt, maar anders moet je zorgen dat je zelf ff rustig aan doet, en even niet meer voor wedstrijden inschrijven, zodat je niet elk weekend weg bent en dat je geen druk hebt om goed te moeten rijden. Zeg gewoon eens tegen anderen dat je eigenlijk helemaal niet zo lekker in je vel zit, dat lucht op, ze kunnen rekening met je houden en je helpen oplossingen te zoeken. Helpt echt hoor!
Dus zorg ff dat je jezelf weer beter gaat voelen, dan komt het met hoffieh en het rijden ook weer goed hoor!
Gewoon met rijden ff doen wat wel goedgaat, samen met anderen, niet te vaak.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel sterkte! liefs nynke


Dat lijkt me een hele goede tip!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:13

Hoffieeeh schreef:
Mijn enige 'hoop' was Hof nog, hij was nog leuk. Door hem vond ik alles nog wat leuk. Maar hij, hij laat me nu stikken...

En dan zie ik al die anderen om me heen, hun paarden lopen goed, het gaat steeds beter, rijden steeds winstpunten etc. En mijn gedachte is dan steeds: Waarom lukt het ons niet??

Ik weet echt niet meer wat ik met hem aanmoet...


Waarom schrijf je dit dan zo op? Daar maak ik op uit dat je veel te veel druk op het beestje legt, terwijl je zelf niet goed in je vel zit. Dat kan niet goed gaan! Bij niemand niet

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:22

herken het wel een klein beetje hoor Lachen ik heb ook zo'n moment gehad met mijn pony vorig jaar in de winter dat het echt niet meer wou.. (qua dressuur dan he, voor de rest vond ik haar nog steeds geweldig Haha! ) ik vond het rijden in de bak niet leuk meer, zij ook niet..
ik ben toen verhuisd met Evita naar een andere stal waar ze overdag het land op kon, zodat ik niet elke dag per se hoefde te rijden, en ik heb toen eigenlijk de hele zomer alleen maar "leuke dingen" gedaan.. lekker buitenrijden, zonder zadel, wandelen, VD enz. Haha! als ik in de bak ging rijden was dat gewoon alleen aan een lang teugeltje rondhobbelen en lol maken Knipoog
Na de zomer ben ik weer een beetje gaan proberen, ik heb weer les genomen.. en ze liep zooo veel beter als voor de zomer! we hebben allebei ons plezier er weer in, natuurlijk gaat het lang niet altijd perfect en er zitten best mindere dagen tussen, maar ik vind het nog steeds leuk om te rijden Lachen

misschien is dat wel een ideetje, gewoon een aantal maanden niet aan die dressuur denken! het hoeft helemaal niet, je kunt nog op veel meer manieren lol hebben met je pony.. geef jezelf en je pony gewoon een beetje vakantie.. Lachen

en als je boos bent, proberen dat niet op je pony af te reageren.. dat helpt helemaal niet.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:27

Hoffieeeh schreef:
En Sily, ik zeg toch ook niet dat hij zijn best niet heeft gedaan. Dat heeft ie heus wel, en ik ben ook wel trots op hem. Maar op dit moment doet ie ff niet zn best voor me, en dat vind ik erg jammer...

.



Ok..maar misschien zit hij er ook wel eventjes doorheen.
Misschien wil die best zijn best voor je doen, misschien wel, misschien niet.

Maar ach, de zon gaat weer schijnen en de goede dagen komen wel weer.

Moed erin, kop omhoog en even vakantie en rust geven aan jullie combinatie

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:30

Is t alleen bij jou? Kan t niet zijn dat ie pijn heeft met bepaalde oefeningen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:56

Ik heb dit ook gehad met mijn tweede pony! Hij werd in een keer onbetrouwbaar en weet ik wat. Maar je moet niet het idee hebben dat iederreen maar geluk heeft met zn paard hoor. Wees getroost, wat ik hier in de buurt bij iedereen en mezelf zie is dat bijna edereen wel problemen heeft met zijn of haar paard.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:43

Hee Miran... Hmmm als ik lees dat je Hof met een zweep op zn hoofd hebt geslagen dan moet ik me toch wel even heel erg inhouden hoor!!!!
Maar oké ik denk dat je zelf ook wel doorhebt dat dat niet goed is.
Zou het er misschien aan kunnen liggen dat er nu zoveel van Hofnar wordt gevraagd? Je schrijft dat je vorige week nog een buitenrit hebt gemaakt, toen ik hem reed maakte hij alléén maar buitenritten. Ik vroeg eigenlijk niet veel van hem, alleen maar lekkere relaxte ritjes en ik had het idee dat hij dat superleuk vond en ik heb eigenlijk ook nooit gekke fratsen met hem gehad.
Nu zet jij hem echt aan het werk en dat is voor hem een hele omschakeling geweest! 'Aan de teugel' stond echt niet in zijn woordenboek toen ik hem reed... Hij wil denk ik echt wel veel voor je doen, maar hij moet nu dingen doen die moeilijk voor hem zijn ipv boscrossen. En omdat hij zijn best doet en jij je best doet gaat het qua wedstrijden steeds beter en is het logisch dat je dan nog beter wilt worden! Maar zorg dat er niet teveel druk op komt; waarom laat je die dressuur niet even en ga je andere dingen doen, waardoor jullie weer maatjes kunnen worden? Ga lekker een dagje op stap en ergens picknicken ofzo! Of ga eens een keertje voor de lol springen! Doe eens een gek spelletje met hem; zoals tikkertje in de bak!
Ik schrik er gewoon een beetje van, want dit is voor jullie allebei helemaal niet leuk!
Ik hoop dat jullie er allebei gauw weer veel zin in krijgen!! Veel succes.

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:12

Zou het misschien een idee zijn om het even rustig aan te doen? Even niet streven naar meer winstpunten, maar gewoon jullie band weer eens aansterken? Bijvoorbeeld dat je nu een tijdje buiten gaat rijden en licht recreatief, totdat jullie allebei weer lekker in jullie vel zitten en het 'wij'-gevoel weer voelen.

Misschien heeft Hof even een 'break out' nodig, misschien heb jij dat wel nodig.

Ik rijd nooit wedstrijden dus ik weet niet of het erg is om het wedstrijdrijden een tijdje over te slaan, maar in ieder geval hoop ik dat jullie snel weer met plezier kunnen rijden Lachen Kusje

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:25

ik geef je twee tips, want hoe je nu bezig bent is gewoon te triest voor woorden, zo'n lieve pony verdient dat niet,wel dan ??

tip een :
ga eens langs de dokter , zo te horen zit je niet lekker in je vel of ben je zelfs lichtelijk depressief ! die kan je doorverwijzen naar iemand die jou wellicht kan helpen !

tip 2 :
neem fatsoenlijk les, aan je verhaal kon ik niet opmaken of je wel of geen les had, maar zonder les gaat het bij IEDEREEN op een gegeven moment fout, jij en je pony hebben jullie eigen fouten, als niemand daar iets van zegt dan worden die fouten steeds groter en kom je er zelf niet meer uit!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:27

crossmonster: ze heeft goed les, en dat kon je ook lezen.