Dilemma, wat te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Dilemma, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 22:00

Ik zoek al heel lang werk in de paarden. Nu heb ik vanmiddag op een paardenbedrijfje bij mij in het dorp een soort van sollicitatiegesprek gehad. Ik had hun een brief gestuurd omdat ik hoorde dat ze het erg druk hadden met hun bedrijf. In die brief bood ik hun mijn hulp aan. Nu was ik vandaag bij hun langsgeweest en het bevalt me allemaal wel. Het is een leuk bedrijfje en de mensen zijn ook erg aardig.
Maar nu het probleem. Ze kunnen mij niet betalen want daar hebben ze het geld niet voor. Dus boden ze mij aan om lady bij hun te stallen in ruil voor mijn hulp (en een beetje zakgeld per week) Dan krijg ik priveles van hem en als ik een Oruncursussen wou gaan volgen wilden hun mij wel een geschikt paard aanbieden. Maar ik ben niet echt een dressuurtype en heb ik dan wel wat aan die lessen (qua leren wel maar ik hoef niet perse dressuur te rijden met mijn paard)
Heel leuk dus allemaal, maar op de pensionstal waar ik nu sta wil ik eigenlijk niet weg. Ik heb het er onwijs naar mijn zin en heb met alle andere pensionklanten goed contact. Ook doen we vaak gezamelijk wat (zomers barbequen, we zouden nog een keer met z'n allen naar het strand gaan enz).
Het volgende is: hun boerderij staat te koop omdat ze het allemaal niet meer aankunnen. Maar wat als ik daar ga staan en de boerderij wordt verkocht en de stal waar ik nu sta is dan vol. Waar moet ik dan heen?
Ook komen de paarden 's winters niet al te vaak buiten (uurtje per dag) en dat vindt ik erg belangrijk. Ze hebben dan wel een stapmolen maar ik heb liever m'n paard los lopen. De buitenbak is daar niet geschikt voor en verder hebben ze geen losgooi paddocks enz.
En daar komt nog bij dat lady niet van mij is maar van mijn opa. Dus die betaalt samen met mijn ouders en die van m'n nichtje het stalgeld. Dus wat dat betreft ben ik niet de enigste die erover kan beslissen. Maar ik weet wel dat ze het allemaal duur vinden en er natuurlijk achter staan als het niks kost.
Ik zit de hele middag al te tobben en gelukkig heb ik bedenktijd. Het maakte hun niet uit wanneer ik terug zou bellen of ik het wel of niet doe.
Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen. Maar wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik hoop dat ik wat aan jullie reacties heb

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:33

Moeilijke situatie hoor! Maar ik denk wel uit je schrijven op te kunnen maken dat jij je paard eigenlijk helemaal niet wilt verhuizen...of heb ik het nou mis?
Als ik het fout heb zou ik als ik jou was het eens met mijn grootvader en ouders bespreken.
Voor die andere stal is het natuurlijk wel goedkoper om jouw paard stalling aan te bieden maar misschien is er wel een verdeelsleutel mogelijk..
Als jij eerst eens bedenkt hoeveel je eigenlijk wilt verdienen dan kun je zien of ze met hun bod in de buurt komen! In ieder geval veel succes met overwegen gewenst!!!!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:00

Jeetje suus wat moeilijk.
In ieder geval wil ik niet dat je weg gaat Haha!
Ik weet dat je in de toekomst iets met paarden wil gaan doen en dan is de orun wel een goede stap, maar ja een baan zonder geld is dan ook wel weer wat anders.
En de toekomst van het bedrijfje is ook niet echt zeker als het te koop staat.
Praat er eens goed over met je ouders.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:42

Pffff wat moeilijk. Kun je niet alle voor en nadelen op een papier schrijven en dan tegen elkaar afwegen? Heb ik ook gedaan en het helpt wel een beetje....

Tjonge! Dit is wel moeilijk hoor!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:45

Zoals je het opschrijft zou ik het gewoon niet doen, het lijkt er gewoon op alsof je niet wegwilt bij de oude stal, en de nieuwe stal jou en je paard niet veel voordelen biedt.

De vraag is of dat opweegt tegen het baantje :/

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:14

denk idd dat je het beter niet kunt doen. Als je denkt dat het er voor je paardje en jou minder gezellig is en je de dressuur toch niet zo vind. Straks verkopen ze de boerderij en zit je en zonder werk en zonder stal. Succes met je beslissing.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:11

ik zou het ook niet doen, je hebt dan teveel dingen die onzeker zijn,en je zit nu goed bij je stal waar je nu staat.,jammer voor het baantje,maar ik zou lekker doorzoeken naar een baan wat wel betaalt.(ik weet het dat ik moeilijk)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:30

Ik zou de dingen die je tegen staan, eens met hun bespreken, bijv de verkoop van het huis ed. Het is natuurlijk wel een goede kans. Je kunt goede referenties krijgen, en met een goed paard voor een oruncursus kan je ook nog eens papieren krijgen om les te kunnen geven, plus de werkervaring.
Als je in de toekomst echt met paarden wilt werken is dit een hele goede kans...