Wat denken die mensen nou??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wat denken die mensen nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 19:00

Ik lees hier zo vaak 'ja ik rijd altijd zonder cap. Stom he!' of 'Ik rijd met mn bergschoenen. Schaam schaam'
Ik rijd met cap op en telefoon mee buiten, goede jodpuhrs, etc.

Wat ik nu graag wil weten is: denken de mensen die zo praten dat zij onkwetsbaar zijn ofzo? 'Ja ik weet dat het stom is. Maarja' Waarom niet gewoon slim zijn en wel die cap opzetten of die goede schoenen aandoen?? Zoveel last heb je d'r niet van.

Ik werd van de week nog geconfronteerd met het feit dat ik niet altijd alles in de hand heb, toen Iwaldo op hol sloeg. Iwaldo is een paard waar je kleine kinderen op kan zetten. Braver vind je niet. Maar gelukkig had ik een cap op! Ik heb nu ervaren dat cap e.d. nooit overbodig is!! En ben blij dat ik niet te lui en gemakkelijk was, zonder cap ging en dacht 'ja het is wel dom maar ach' Want dat dat niet slim is, daar is iedereen het wel over eens... Verward

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:07

Mag ik dan vragen of je een gewone cap hebt of zon veiligheidscap met drie punt sluiting?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 19:12

zo'n veiligheidscap. Gekocht omdat ik hem nodig had in Amerika (want daar was het verplicht) en ik had eigenlijk zoiets van 'waarom niet opdoen als ik toch zo'n ding heb'

Dus ik ben er ook nog eens vanuit de verkeerde instelling aan begonnen. Snap niet waarom mensen (en ik eerder dus ook) niet gewoon snappen dat het voor je eigen veiligheid is en gewoon slim!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:14

Ik rijd dus nooit met schoenen, gewoon om het feit dat als je een beetje te ver in de beugel schiet en je valt dan ben je de l*l.. en daar heb ik géén zin in. Ik rijd dus altijd met laarzen. Cap heb ik ook altijd op. Bij Robin niet maar die deed nog niks al had je het graag. (toch kon ik hem beter op zetten maarja..) nu heb ik wel altijd gewoon mijn cap op. Ik heb een veiligheids casco helm. Schijnheilig

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:18

Ook ik draag alrijd mijn cap. Geen veiligheids weliswaar maar zo`n oude. Verder draag ik ook altijd mijn schoenen en chaps. Van mijn pony`s val ik zelden of nooit maar voor de zekerheid draag ik die cap toch maar. Voel me gewoon bloot zonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:19

Ik rij dus om het eerlijk te zeggen zonder cap.
Ik heb dus geen veiligheisdscap en zon gewone heeft geen enkele nut. Die ligt al op de grond voor dat je daar zelf beland bent.
Ik rij ook met bergschoenen (met hak) maar wel altijd met chaps en veiligheidsbeugels die open klappen als je erin blijft hangen.
Ik ga ook nooit zonder men mobieltje op pad.

En waarom ik geen veilighiedscap heb? ik heb er nog geen gevonden die lekker zit. Moeten ze die ook maar eens uitvinden.

Ik weet heel goed dat ik niet onkwetsbaar ben. maar dan moet je ook een bodyprotector aan want je valt niet alleen maar met je hoofd ergens tegen aan maar je kunt ook hard op een boomstammetje vallen met je lijf. Maar daar hoor je niemand over. sorry maar dat vind ik dus heel dubbel.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:20

Ik rij altijd met laarzen. Als ik naar buiten ga en het is heel koud draag ik andere schoenen met chaps, maar die schoenen zijn ook veilig.
Cap draag ik altijd, ik moet later m'n brood gaan verdienen met m'n hersens, dus ik ben er zuinig op. Bovendien is zo'n cap in het bos ook nog eens heel fijn tegen de laaghangende takken Cool

Nulla tenaci invia est via

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:23

ik draag met rijden mijn cowboyboots :lol: hier zit een goede hak onder en kun je moeilijker door de beugels schieten.
Als ik op Felix rijd heb ik geen Cap op. weet het niet verstandig, maar mij zul je nooit horen zeggen dat ik een betrouwbaar paard heb(afgelopen zomer sprong hij zomaar zonder reden voor een trekker).
Op Danno draag ik wel mijn Cap, jong paard(weet het geen smoesje waard).
Ik weet ook niet waarom ik hem niet opzet, ik heb zo''n mooie casco die eigenlijk prima zit.
Hebben jullie wel allemaal goede stijbeugels.
Ik reed laatst dus op een zadel en die had hele smalle beugeltjes, echt gevaarlijk vind ik dat want ik schoot al gelijk weer vast.
Geef mij maar die brede en natuurlijk de westernbeugels.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:26

Cowgirl schreef:

Hebben jullie wel allemaal goede stijbeugels.
Ik reed laatst dus op een zadel en die had hele smalle beugeltjes, echt gevaarlijk vind ik dat want ik schoot al gelijk weer vast.
Geef mij maar die brede en natuurlijk de westernbeugels.

Juist dat bedoel ik nu!
Er word wel altijd gemiept over een cap, maar zon stijgbeugels vind ik nog 100 keer gevaarlijker als geen cap op.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Nou Nou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:40

Nou runningkawa, je hersens zijn toch wel wat belangrijker dan je arm bv! Kijk zonder arm kan je leven en zonders hersens niet!
Ik heb een veiligheidscap (zo'n super dikke met allerlei bandjes...) en heb hem ALTIJD op,...! ALTIJD! gewoon uit voorzorg, want je zult zien, 1x niet op...!
En altijd rijlaarzen of schoenen met hak (waar geen flap aan zit, dus kun je niet blijven hangen!)
Aan mijn zadel dat ik nu tijdelijk heb, zitten gewone (brede) beugels, maar zodra ik me zadle gevonden heb, gaan er veiligheids beugels aan!

Maar wat is het voor moeite, ff je cap op te zetten?
Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:44

ER wordt gezegd dat een gewone cap geen zin heeft, maar dat is onzin. Een gewone goed passende cap geeft natuurlijk geen 100% bescherming, maar doet echt wel een hoop, mits je het elastiekje onder je kin hebt. Toen ik 12,13,14 was, hadden ze nog niet eens betere caps, ik ben er tig keer mee gevallen en was altijd blij dat ik hem op had! Tuurlijk is ie niet perfect, maar net als met andere dingen, iets is beter dan niet! En te kleine beugels zijn echt gevaarlijk, zelfs met laarzen kun je blijven hangen. Ik ben vaak gevallen, maar dat is mijn grote angst, dat ik blijf hangen...

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:45

Op mijn oude Welsh Mountain Pony doe ik geen cap op, en draag ik ook wel eens gewoon stalschoenen op hem. Ik weet dat hij niks doet. Zo'n oude pony, die doet echt niks, daar heb ik alle vertrouwen in. Mijn ouders vinden het ook niet erg. Op Early mijn wilde new Forest Pony rij ik ALTIJD met cap en laarzen. Tis een jonge pony daar weet je niet wat je van hem moet verwachten....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 20:04

je denkt dat hij niks doet....
dat dacht ik van Iwaldo ook Haha!

Tsja ik ben het wel eens met het feit dat je wel van alles een punt kan maken (airbags op je zadel? Knipoog )
Maar waar ik meer op doel, zijn de (wat jongere?) meiden die zeggen 'ja ik heb geen cap op. Ach.. en ik rijd het liefst met mn fila's. Ja is misschien wel stom maar rijdt wel lekker'
Ik krijg soms zelfs een beetje het idee dat zoiemand denkt dat het wel 'wijs' is als je met je fila's of nikes rijdt oid. Het risico wel weet maar liever met simpele schoenen rijdt, omdat dat mooier/fijner is? Verward

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:11

oh, daar kan ik dus niet tegen. Ik draag geen cap want ik weet dat ie niets doet. Jij schrikt toch ook wel eens ergens van, nou een paard dus ook! En toen sprong ie zomaar opzij, en daar lig je. Dom dom dom.

Sorry dat ik zo boos reageer, maar dat vind ik gewoon! Boos!

O.ja, beugels zijn ook belangrijk, maar volgens mij minder dan een cap hoor Verward . En ik heb geen eigen pony/paard, dus aan beugels kan ik niets doen, en aan een cap wel.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:18

Tja,ik rijd vrijwel altijd zonder cap op sunny.Alleen op sunny dan wel hé! Op grotere en andere paarden rijd ik wel met cap.Puur omdat ik sunny door en door vertrouw.So what? En ja,ik rijd met bergschoenen (die het overigens prima doen!) En ja,ik rijd met handschoenen van slechts een tientje,en ja ik heb geen speciale stijgbeugels etc etc.
Mensen maken het toch wel voor zichzelf uit.Als je zelf vind dat je veilig bent ben je toch veilig? Don't worry,het zijn die mensen hun eigen zaken Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 20:22

Nouja, als je vind dat je veilig bent ben je dat nog niet per definitie. Van mij mag iedereen naakt op t paard zitten hoor, couldn't care less. Het is alleen jammer dat (ook in mijn geval) er meestal iets moet gebueren voordat je beseft dat het echt niet allemaal bllsht is.

Goed voornemen voor het nieuwe jaar?? Knipoog

Misschien moeten ze het hier in NL ook maar verplicht stellen. Cap op, veilige schoenen, etc. In Amerika mocht je gewoon het paard niet op met foute schoenen ed. Weet je meteen waar je aan toe bent!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:36

Op Renza had ik nooit een cap op, heel dom...... Ik ben nooit van haar afgevallen, en je kon een klein kind op haar laten rijden, maar het blijft superdom.... In de zomervakantie ben ik nog een keer met haar naar buiten geweest, toen had ik wel een cap op, en dat is maar goed ook, want ik ben er vanafgeflikkerd toen ze op hol sloeg Haha! .
Op de manege is een cap (natuurlijk) verplicht. Ik had toen ik begon met rijden meteen zo'n veiligheidsding gekocht, dus ik ben niks anders gewend en vind em wel goed zitten...
Ik heb trouwens gehoord dat ze bij de manege een veiligheidscap verplicht gaan maken Haha! .

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:39

Tuurlijk is het altijd verstandiger om een goede cap te dragen en te rijden met veilig en deugdelijk materiaal. Maar hierover hebben we de laatste tijd al heel wat discussies over gehad op Bokt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 00:00

Altijd cap OP!
Eigenwijs? Ik reed altijd zonder cap, maar het is ontzettend dom! Het kan je behoorlijk redden als je een flinke smakkerd maakt op je kop.
Ik ben -zonder cap- van mijn paard afgevallen, met mijn hoofd op het asfalt, het enige wat ik er aan over hield was een flinke buil, een schram en een dag of 3 koppijn. Maar het had heel anders kunnen zijn, toen ben ik gaan nadenken en ik rij ik tegenwoordig MET cap, hoe stom dat ding ook staat!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 11:38

Ik heb een zware hersenschudding gekregen toen ik na een bok heel l*llig van mijn paard gleed tijdens een dressuurles…en dat terwijl we bij ons op stal allemaal crossen! Ik had een cascohelm op en vind dat enorme ondingen want de pasvorm is gewoon kl*te! Nu heb ik dus een crosshelm op, die ook voorkomt dat bij een eventuele val mijn neus beschadigt door de klep. Verder heb ik inderdaad ook een bodyprotector voor tijdens het springen. Maar het hoofd vind ik toch het voornaamste onderdeel om te beschermen!! Drie maanden niet kunnen werken en je piept wel anders!
Wel vind ik het raar dat de zogenaamde veiligheidshelmen zo slecht hun werk doen. Ik vind het echt rotdingen die snel verschuiven en volgens mij ook niet echt goed getest zijn + dus een harde klep hebben wat ook niet echt veilig is.
Al met al maakt het niet zoveel uit op wat voor een paard je zit en welke discipline je beoefent: het gaat er om hoe je valt. Je kan door de lucht vliegen en vallen en doorrollen en dus nauwelijks wat hebben, terwijl ik er dus heeel l*llig afgleed maar wel op mijn kop landde! Dromen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 11:43

ik weet dat het niet slim is geen cap op te doen, maar misschien is het gewoon luiigheid. Ik rijd eingelijk alleen op wedstrijden met cap en op plaatsen waar het verplicht is ik vind het irritant omdat ik er hoofdpijn van krijg. Tuurlijk rijd ik op jonge paarden wel altijd met een veiligheidscap etc. Maar op mijn wedstrijd paard zelden. Je kunt ook altijd een cap dragen en het bandje niet om doen dan heeft het nog geen zin!! kennis van mij reed ook met cap op viel van zijn paard en viel met zijn hoofd op het randje van de cap was bewusteloos dus als je een cap gebruikt moet je hem ook goed op doen want anders heeft het nog geen zin.
Misschien komt het ook omdat ik al heel lang niet meer van een paard gevallen ben en met lesley nog nooit en die heb ik vanaf zijn 3 jaar dus dan bouw je een vertrouwen op en dan denk je van achja die heb ik toch niet nodig! ik weet misschien niet slim maarja!
groetjes jeannette

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 12:23

Ik rijd zelf altijd met cap. Zelfs het meest betrouwbare paard kan struikelen, en dan ga je net zo hard met je hoofd tegen het asfalt dan als je eraf gebokt wordt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 12:38

Of ik nu met of zonder cap rij is dat MIJN keuze en dus ook mijn probleem. Als ik dan val of wat dan ook is dat ook MIJN probleem.
Van iedere val of ongeluk leer je maar zelfs iemand die heel braaf is kan een hersenschudding of iets oplopen. Want een paard kan ook een klap geven wanneer je er naast staat ?? Moeten we dan ook een cap op ??

Je kan hier 20 topics over beginnen het blijft te alle tijde MIJN keuze. We weten allemaal hoe gevaarlijk de paardensport KAN zijn en ieder ongelukje is snel gebeurt.

Het is bij ons verplicht in de manege lessen met cap te rijden dus mocht ik een keer meerijden dan draag ik een cap. Voor de rest bepaal ik dat zelf. Bij buitenritten draag ik een cap omdat er dan een verhoogd risico is en mijn paard niet echt betrouwbaar is helaas Verward .

Zolang kinderen onder de bevoegdheid van de ouders vallen moet de ouders bepalen of ze met cap of zonder rijden. Ook daat kan ik als persoon niets van zeggen Lips are sealed .


[/b]

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 12:50

Ik rij niet met cap maar gebruik verder wel degelijk schoeisel. Ik denk niet dat ik onkwetsbaar ben, ik wil alleen niet denken aan dingen die evt. kunnen gebeuren. dat is alles. Verder vind ik een cap gewoon klote zitten. Geef mij maar een comfortabele pet die mijn haar uit de weg houdt zodat ik daar geen last van heb. Een cap kan dat niet.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 13:10

Ik ga met desiree en Prisca mee .
als iemand een cap op wil prima daar zer ik niet over maar waarom wel zeuren als ik zonder cap wil rijden.
Ik rijd zelfs buiten zonder cap.
Wie weet wordt ik ooit nog een 'verstandig'

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Lau07, laura22, rien10, tienus63, VosjeN en 34 bezoekers