Help!!! (probleem thuis)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Help!!! (probleem thuis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:16

hoi er is iets wat ik even kwijt wil. Ik weet niet wat te doen:
mijn ouders gaan scheiden, ik vind da niet erg maar mn moeder heeft er wel last van.
Nou drinkt ze sávonds altijd wel wijn alleen de laatste tijd, sinds een paar maanden is ze dan heel emotioneel en ze huilt nog wel is. Ze doet dan ook heel raar enzo (s'avonds). Zelfs mijn broer ziet dat (en die ziet niet zo vaak wat Knipoog )
Nu zit ze weer te huilen en ik kan er niet meer tegen. Aan de ene kant vind ik het wel zielig maar ik vind het gewoon niet leuk dat ze zo doet en dat ze drinkt enzo. Ze is s'avonds zo anders dan overdag. overdag is ze gewoon mijn moeder maar s'avonds wil ik liever niet bij haar zitten. Ze is niet dronken ofzo maar toch.
Ik heb het al een paar keer gezegd maar ze gaat er niet minder van drinken en ze merkt het zelf niet.. Ik voel me echt rot maar ik wil haar niet troosten ofzo Verdrietig

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:38

misschien kun je het er eens met haar over hebben met je broer
dat jullie een goed gesprek moeten hebben met z'n 3.
of met je vader erover praten, misschien dat ze dan wel naar hem luistert

sterkte OK dan!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:38

Scheiding is vreselijk heb het zelf ook meegemaakt jaartje geleden. Mijn moeder en vader huilde allebei vaak en dat was heel erg moeilijk voor mij en mn zusje! Wij hadden veel steun aan elkaar en probeerden onze ouders een btje te troosten. Maar veel kun je niet doen.. ze moeten het zelf oplossen! Praat iig nog eens met haar erover.. en doe vooral wat je zelf goed lijkt!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:38

waarom wil je haar niet een beetje troosten? persoonlijk vind ik dat nogal bot overkomen ten opzichte van je moeder?


ik kan het best begrijpen hoor dat het voor jouw absoluut niet leuk is, want iedere keer hetzelfde geklaag aanhoren is natuurlijk niet leuk en ondertussen weet je het al zo een beetje en ben je het moe gehoord!!

is het misschien niet een optie om een professionel met je moeder te laten praten want je leven in de drank gooien is ook niet echt een oplossing, de scheiding zal toch wel doorgaan!!
zoiets is nooit makkelijk en moeilijk om te helpen maar ik geef maar een optie aangezien jij niet meer doordringt tot haar!

veel sterkte...

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:41

ja ik vind het ook wel stom van mezelf dat ik haar niet wil troosten maar ik weet het niet. Ze is zo anders en ik kan er gewoon niet tegen als ze huilt. Dus ik kan dan ook niet lief doen ofzo Scheve mond
maar aan mijn vader (nouja noem em eigenlijk niet meer zo) heb ik ook niks want die heeft me depresief gemaakt en nouja hij heeft de schijt aan mn moeder dus dat werkt ook niet

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:47

ik snbap je wle hoor, als "kind"zijnde is het altijd moeilijk om je moeder te zien huilen want dat ben je gewoon niet gewoon en moeders verstoppen altijd hun verdriet voor de kinderen want dat mogen ze niet zien natuurlijk en plotseling zit je moeder daar elke avond te huilen met een fles wijn er naast, ja ik kan het best wel snappen hoor maar als er niks word ondernomen dan blijf je er dus ook mee zitten want drank leid van kwaad tot erger!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:50

ja thnks Lachen ik heb het ook al tegen mijn psych gezegd en die gaat nog een gesprek met haar hebben... maar zelf heeft ze geen idee vand at ze s'avonds heel anders doet

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:54

dat ze er overdag niks van weet hoe ze savonds is dat zal wel met de wijn te maken hebben maar dat had je zelf ook al wel door natuurlijk!!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 22:00

ja Knipoog maar ook als je s'avonds dan zegt: je doet zo anders dan zegt ze: ik doe helemaal niet anders enzo. ze heeft het gewoon niet door. maar ze is niet dronken ofzo

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:05

djangogirl schreef:
ja Knipoog maar ook als je s'avonds dan zegt: je doet zo anders dan zegt ze: ik doe helemaal niet anders enzo. ze heeft het gewoon niet door. maar ze is niet dronken ofzo


natuurlijk voelt dat voor haar heel anders aan, zij voelt dayt niet dat ze anders is maar dat is mede door de drank, tenzij er iets is wat ik niet weet, medicijnen ofzo!!

is je moeder gewend van veel te drinken?

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:41

Hallo,

Mijn ouders zijn pas gescheiden en ook mijn moeder was de eerste tijd helemaal van slag. Overdag ging het redelijk, want dan was ze bezig. Maar als ze 's avonds alleen zat kon ze ook alleen maar huilen en ze wilde dat wij onze vader terug gingen halen enzo. Het enige wat je kan doen is luisteren. Troosten had bij mijn moeder geen zin, want ze was zo vreselijk verdrietig en wilde maar 1 ding en dat was haar man terug waar ze 27 jaar mee getrouwd was. Maar weet uit eigen ervaring dat dit langzaam over gaat. Geef je moeder de tijd en luister naar haar verhalen, ze wordt vanzelf weer je eigen oude moeder zoals vroeger. Maar ze heeft momenteel veel verdriet en dat heeft gewoon tijd nodig om te verwerken...

Sterkte ermee,

Groetjes Marcia

ps. als je wil mailen hierover kan je me altijd mailen

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:06

Bovendien ben jij niet degene die jouw moeder hoort te troosten/ op te vangen of wat dan ook. Daar is professionele hulp voor.
Jouw moeder hoort er echter wel voor jou te zijn en naar jou te luisteren als jij/jullie haar bijv. verteld dat je er mee zit dat ze zo doet.
Je zou bijv. een andere volwassene (familielid/goeie kennis) met haar kunnen laten praten om haar steun te bieden.
Sterkte!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:21

sflj schreef:
Bovendien ben jij niet degene die jouw moeder hoort te troosten/ op te vangen of wat dan ook. Daar is professionele hulp voor.
Jouw moeder hoort er echter wel voor jou te zijn en naar jou te luisteren als jij/jullie haar bijv. verteld dat je er mee zit dat ze zo doet.
Je zou bijv. een andere volwassene (familielid/goeie kennis) met haar kunnen laten praten om haar steun te bieden.
Sterkte!


Boos! Lips are sealed

Stoom uit je oren

als je maar een heel kleine beetje van je moeder houd dan ben je er ook een beetje voor der.
verder hou ik nu ff wijs mijn mond ! Boos!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:48

Ik ken me wel vinden in je djangogirl, niet qua scheiding maar die drank, wij hebben een hele tijd geleden hele grote geld problemen gehad, paard moeten verkopen, verhuizen en sindsdien probeerd ze haar verdriet weg te drinken. Ik kan er zelf ook niet echt meer tegen. Heb ook eigelijk niemand om mee te praten (behalve mijn vriend dan) want mijn vader 'keurt' het goed. Ik heb dan ook meestal knallende ruzie met haar. Het is idd ook heel erg moeilijk om daar mee om te gaan, en zolang ze het zelf niet zien kan je er ook niets tegen doen. Ik ga binnenkort samen met mijn vriend naar een maatschappelijk medewerker en hoop dat ik het dan een beetje van me af kan zetten en kan leren hoe ik daar mee om kan gaan want ik kan dit niet langer volhouden. Ik heb wel geleerd dat je gewoon (ik weet het, het is moeilijk) heel rustig moet proberen te blijven, en proberen normaal te doen.

Heel veel sterkte ermee.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 16:37

bedankt iedereen Lachen
ja het is heel moeilijk maar als ik haar hoor dan probeer ik er niet aan te denken enzo maarja.. het is een rotperiode. ze zijn nog niet gescheiden dus we krijgen nog alle financiele problemen enz... maarja we moeten erdoorheen

Citaat:
Bovendien ben jij niet degene die jouw moeder hoort te troosten/ op te vangen of wat dan ook. Daar is professionele hulp voor.
Jouw moeder hoort er echter wel voor jou te zijn en naar jou te luisteren als jij/jullie haar bijv. verteld dat je er mee zit dat ze zo doet.
Je zou bijv. een andere volwassene (familielid/goeie kennis) met haar kunnen laten praten om haar steun te bieden.

zo voel ik het ook! het klinkt l*llig maar op de avonden dat ze zo huilerig is en gedronken heeft dan heb ik echt geenz in om haar te troosten Scheve mond