L2 debuut met Fedde + foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

L2 debuut met Fedde + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:20

Vandaag ben ik voor het eerst L@ gestart met Fedde.
Ik had er helemaal geen verwachtingen van, thuis ging het al best aardig.
Het losrijden ging goed, hij was niet bokkig ofzo (wat ook nog wel eens wil gebeuren).
De proeven gingen allebei naar mijn gevoel goed, hij was lekker voor het been en ik kon netjes op de letters rijden. Ook de galop ging voor zijn doen goed, het aanspringen was netjes en de middengalop ging ook wel goed, ik kreeg hem weer netjes terug in tempo.
Ik was in ieder geval heel tevreden, het is pas sinds de laatste wedstrijd dat hij niet bokt of idioot doet.
Toen kwamen de punten. Jessica24 hier van bokt werd keurig 1e (met 161) en 2e (met 156), ook voor haar was het het L2 debuut. Alleen de prijswinnars (en dat waren er 2) hadden winstpunten. Ik had voor mijn 1e proef 150 punten en voor de 2e proef 149 punten. Als commentaar stond erop dat Fedde langer in de hals moest worden. Degene die 1e en 2e was (niet Jessica) was af en toe helemaal niet aan de teugel en liep continu met de neus naar voren.
Maar ik ben tevreden, hoop volgende keer (24-04) wel een wp te halen.

Afbeelding
Afbeelding
(Ik zit hier maar een klein beetje onderuitgezakt hoor Lips are sealed )

Don't dream your life, live your dreams!


Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:54

Goed zeg voor de eerste x L2!!!!! De foto's zijn ook leuk jammer dat je het niet zo heel goed kunt zien.... Wel vind ik dat je hem goed bovenin rijdt!!! Dat van meer halslengte geven kunnen we denk ik niet beoordelen

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 01:29

He Gaby, mooie foto's hoor!!
Ik heb trouwens hetzelfde commentaar gehad als jij.
Fujera moest ook meer haar hals uit leggen.
Ach ja het is maar net wat een jury wil zien.
Gewoon lekker blijven rijden.
Gevoel is ook heel wat waard.
De 24e rijd ik trouwens niet mee, want dan gaan fujera en ik het op Texel proberen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 15:54

Dank jullie wel!
L@ moest trouwens L2 zijn Bloos!
Inderdaad Jessica, het is maar net wat een jury wil zien.
Ga je de 24e een heel weekend naar Texel?

Don't dream your life, live your dreams!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:16

Ja want er zijn ook het hele weekend wedstrijden.
Je kunt drie keer dressuur rijden en twee keer springen.
En het is altijd super gezellie!

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 16:17

Jessica24 schreef:
Ja want er zijn ook het hele weekend wedstrijden.
Je kunt drie keer dressuur rijden en twee keer springen.
En het is altijd super gezellie!


Misschien dat ik dan volgend jaar ook ga!

Don't dream your life, live your dreams!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:21

Goed gedaan joh! Ik hoorde al van Jessica dat de jury erg streng was. Echt balen. Maar ja toch goed gedaan Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:41

He dat zou leuk zijn!
Kun je meteen het friesje een keer zien wat ik altijd gereden heb.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:38

Netjes hoor! Helemaal niet slecht voor de 1e keer! Ik zie dat je in Zoelen gestart bent, bekende achtergrond op de foto's. Had nog mee willen rijden, maar kwam met geen mogelijkheid meer op de lijst, dus maar in Dodewaard gestart.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 20:42

patos schreef:
Netjes hoor! Helemaal niet slecht voor de 1e keer! Ik zie dat je in Zoelen gestart bent, bekende achtergrond op de foto's. Had nog mee willen rijden, maar kwam met geen mogelijkheid meer op de lijst, dus maar in Dodewaard gestart.


En hoe is dat gegaan?

Don't dream your life, live your dreams!

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:48

Leuke foto´s!

Jammer van je punten maar er is natuurlijk ook nog wel een hoop werk aan de winkel! Ik denk dat de jury daar heus wel een punt had wat betreft die halslengte, blijft moeilijk bij Fedde. Gewoon goed dooroefenen!!

Jessica heeft dat ook wel een paar keer te horen gekregen maar krijgt het al steeds beter voor elkaar in de proef.
We hopen de 24 ste op een winstpunt! OK dan!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:03

Suzanne F. schreef:
Leuke foto´s!

Jammer van je punten maar er is natuurlijk ook nog wel een hoop werk aan de winkel! Ik denk dat de jury daar heus wel een punt had wat betreft die halslengte, blijft moeilijk bij Fedde. Gewoon goed dooroefenen!!

Jessica heeft dat ook wel een paar keer te horen gekregen maar krijgt het al steeds beter voor elkaar in de proef.
We hopen de 24 ste op een winstpunt! OK dan!


Inderdaad, we blijven stug dooroefenen en hopen de 24 ste op een winstpunt.
Wat vind je trouwens van Fedde z'n knotje?

Don't dream your life, live your dreams!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:13

Citaat:
En hoe is dat gegaan?


Pfff, niet best. Tenminste, mn proefjes gingen opzich helemaal niet slecht, maar een beetje te braaf, verwachte een winstpunt of net niet. Mevr. Janzen dacht daar anders over en gaf me 143 en 148, lang geleden dat ik zulke lage punten had Scheve mond
En dan gaat de 1e er van door met 170 punten! Schaamde me diep Knipoog , zat trouwens wel een groot gat tussen nr 1 en de rest van de rubriek, das dan toch nog een beetje positief voor mn ego. Maarja, heb op deze manier al vaker aanvaringen gehad met haar, geloof dat wij nooit dikke vriendinnen zullen worden Haha!


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:15

patos schreef:
Citaat:
En hoe is dat gegaan?


Pfff, niet best. Tenminste, mn proefjes gingen opzich helemaal niet slecht, maar een beetje te braaf, verwachte een winstpunt of net niet. Mevr. Janzen dacht daar anders over en gaf me 143 en 148, lang geleden dat ik zulke lage punten had Scheve mond
En dan gaat de 1e er van door met 170 punten! Schaamde me diep Knipoog , zat trouwens wel een groot gat tussen nr 1 en de rest van de rubriek, das dan toch nog een beetje positief voor mn ego. Maarja, heb op deze manier al vaker aanvaringen gehad met haar, geloof dat wij nooit dikke vriendinnen zullen worden Haha!


Dat valt dan tegen inderdaad.
Maar volgende keer (wanneer?) beter!

Don't dream your life, live your dreams!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:22

10 april rijd ik weer in Dodewaard, vind de bak daar erg fijn + het losrijden in de ring. Wanneer rijd jij weer? Trouwens gefeliciteerd met je rijbewijs BE!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:34

patos schreef:
10 april rijd ik weer in Dodewaard, vind de bak daar erg fijn + het losrijden in de ring. Wanneer rijd jij weer? Trouwens gefeliciteerd met je rijbewijs BE!


Dank je wel!
Ik ben daar nog nooit geweest.
Zitten ze altijd erg vol of heb je met de reservelijst nog een kansje? (anders ga ik daar misschien ook wel heen)
Anders heb ik 24 april pas weer wedstrijd.
Ik ga buiten trouwens bijna alles starten.

Don't dream your life, live your dreams!

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:19

Pffff wat is Fedde een mooi paard!
Heel veel succes met je volgende wedstrijden!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:23

Jammer dat je net geen wp hebt! Gewoon lekker door blijven rijden... het is ook je hobby Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:18

Leuk paard zeg! mooie foto's ook!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:28

Citaat:
Dank je wel!
Ik ben daar nog nooit geweest.
Zitten ze altijd erg vol of heb je met de reservelijst nog een kansje? (anders ga ik daar misschien ook wel heen)
Anders heb ik 24 april pas weer wedstrijd.
Ik ga buiten trouwens bijna alles starten.


Ik stond nu op de reservelijst en mocht meerijden. (van de 7 uit mijn groep hadden er 5 afgezegd, het zal toch niet aan de jury hebben gelegen.. Knipoog ) Maar het is erg afhankelijk bij welke verenigging je start, nu startte ik bij Herveld e.o., maar bij de Driesprong is het meestal wat drukker. De bak is trouwens niet helemaal perfect hoor, de hoek naast het juryhokje is een schuine hoek, doordat ze daar een schot in hebben gezet om een hokje te maken voor springspullen. Maar patos zit daar absoluut niet mee, vooral niet omdat je bij het losrijden al 8 minuten in de bak bent geweest en er al tig keer langs gereden.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:18

volgende keer loopt tie vast wel winst! ik had gister wedstrijd in Rhenen, met dat paard wat toen in zoelen zo lastig was in de L1 maar in Rhenen liep tie super in de L2 en was twee keer eerste met 168 en 173 punten!!!! heb dit weekend twee dagen zoelen bij de lingebrug. moet je ook?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 19:23

joop007 schreef:
volgende keer loopt tie vast wel winst! ik had gister wedstrijd in Rhenen, met dat paard wat toen in zoelen zo lastig was in de L1 maar in Rhenen liep tie super in de L2 en was twee keer eerste met 168 en 173 punten!!!! heb dit weekend twee dagen zoelen bij de lingebrug. moet je ook?

Hoi Linda!
Wow wat een mooie scores zeg! Gefeliciteerd!
Nee ik ga niet naar de Lingebrug, heb deze winter maar 1x per maand wedstrijden ingeschreven. Ik ga nu 24 april weer in Zoelen bij Vink starten.
Buiten start ik wel bijna alles, heb nu mn BE rijbewijs dus kan lekker zelf als mn moeder niet mee wil/kan.
Is het mooi starten in Rhenen?
Groetjes!

Don't dream your life, live your dreams!

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:29

ja is heel fijn rijden grote binnenhal om los te rijden. goede bodem vlot prijs uitreiking. niks te klagen daar

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:37

wat een leuke fries Haha! gefeliciteerd hoor Haha! nou als jij je proef goed vond gaan Haha! is alles toch mooi Haha!

hopen op een winstpunt Haha! Knipoog

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:38

Mooi foto's zeg! volgens keer haal je vast wel die punten binnen Knipoog Laat dan ook maar ff horen hoe het gegaan is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers