vraag over een pony kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan_horses
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-04

vraag over een pony kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 20:50

hallo ik heb een vraag
ik wil graag een pony kopen voor me eige maar die zijn best wel duur daarom heb ik bedacht, ik kan wel een falabella kopen, die zijn toch klein en niet zo duur. maar ik wete niet hoe klein ze zijn, ik wil ervwel op rijden en ook les nemen, of moet ik mscchien een shetlander nemen.
die zijn wel duurder?! ik weeg niet zo veel maar toch voor de zekerheid
xxjuhx daan

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:53

Hoeveel kun je er per maand aan besteden? Clown

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:58

Verward

Ik denk, hoop dat dit een grapje is.
Wanneer het geen grapje, zoek informatie aub.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:00

uhmm ik kan dit niet echt serieus nemen een fallabella... das een knuffeldier voor een rijpaard moet je toch richting de pony denken en weet je zeker dat je het kan bekostigen? want het is duurder dan je denkt

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:02

Uhmm een beetje goed fallabella is enorm duur hoor. Die van mij was ooit 25.000 gulden waard. En erop rijden gaat vaak niet omdat ze heel klein en niet sterkt genoeg zijn. ALS dit geen grap is zou ik een shetlander nemen.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:07

Voor meer informatie kan je kijken op www.stalzegwaard.nl en dan misschien hun een e-mail sturen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:11

Vergeet die Falabella maar. Wordt niks. Zijn te klein en niet sterk genoeg. Tevens zijn ze inderdaad duur.
Dan kun je beter een shet nemen (al vraag ik mij af of dat wel zo'n goede keuze is). Zoek dan een leuke D of E pony (weet niet hoe groot of zwaar je bent). En ik zou zeggen duik eens in een goed informatief paardenboek. Een eigen paard is niet zomaar wat, en duurder dan jij denkt.

jamilla1
Berichten: 17
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:21

ik ben het helemaal met hun eens

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:22

toch heb ik het idee dat je niet weet waar je aan begint denk er eerst nog maar eens goed over na en zoek wat info...

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:49

Kun je niet ergens een verzorgpony zoeken als dit geen grap is?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:51

Ben het ook met het bovenstaande eens. Als je wilt rijden dan is een falabella niet geschikt, dat is eerder een gezelschapspaardje. En die kunnen soms wel duur uitvallen. Misschien is het handig om je leeftijd, rijervaring, lengte en gewicht te zeggen. En hoeveel geld je voor een pony over hebt.
Vergeet ook niet dat de kosten van een pony stoppen bij de koop, die blijven maandelijks doorlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:04

hoe fout is dit!!!!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:10

Is dit echt serieus Verward:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:06

Ik kan het me niet voorstellen (buiten het feit dat ze waarschijnlijk dus niet weet dat een gemiddelde falabella evenveel zo niet meer kost dan het gemiddelde rijpaard en dat ze het onderhoud waarschijnlijk moeilijk kan betalen)

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:09

Mijn advies: Spaar nog even door voor een echte rijpony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:12

Mijn advies, koop nog even geen pony. Leer eerst even wat het inhoud.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:32

Tja en als je het dan ook nog allemaal zelf moet gaan betalen. Een paard kopen is niet duur maar het onderhouden wel!!!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:37

dit is dus pure onzin deze post anders had hij/zij wel zijn profiel ingevuld..
dus ik reageer niet meer op deze post.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:37

Deze hoort thuis bij het topic voor meest grappige uitspraken van Penny-meisjes!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:37

Kan iemand het topic vinden waarin volgens mij Dennis of Sanex verteld hoeveel ze na aanschaf van een shetlander al heeft uitgegeven aan het paard?

Manege?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:41

Ja Ellende ik zal even mijn topic opzoeken, idd dacht ik daar meteen aan Knipoog Was bedoeld voor mensen zoals de TS Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:44

ja ik denk ook dat je als kind beter een verzorgpony kunt nemen.
vroeger had ik ook altijd maar een droom: een eigen pony. Maar dat was niet mogelijk en als ik nu zie wat er bij komt kijken, ben ik ook maar blij dat mn ouders me mijn zin niet hebben gegeven want zonder paardengekke ouders is een eigen pony erg lastig. je bent echt veel beter af met een verzorgpony, wel de lusten, niet de lasten!
tja zon shetlander magt goedkoop lijken, maar als die er eenmaal is heb je toch hoge onderhoudskosten: denk eens aan de dierenarts(een rekening van 200 euro is niks...), hoefsmid (25 euro per 3 mnd en das alleen voor bekappen), ontwormen (12 euro per 2 mnd.), inentingen (80 euro per keer geloof ik)
waar zou je hem willen neerzetten? pension zit je al gauw op 100-200 euro, je zou ook een stukje land kunnen huren maar dan zit je weer met afrastering (duur!) en werkzaamheden met de trekker (kan je vader dat of ken je iemand die een trekker heeft en het wil doen?) Ook is een pony in zn eentje ergens neerzetten erg wreed, je zult dus het weiland moeten delen met andere paardeneigenaren of 2 pony's nemen.
er komen heel wat kosten en zorgen bij kijken, terwijl je met een verzorgpony evenveel lol kunt hebben, geen ksoten, je kunt veel leren van de eigenaar, ed.......
nogmaals, ik kan me voorstellen dat het je droom is, maar wees verstandig en wacht tot je zelf genoeg salaris verdient, tot dan ben je lekker vrij, thuisblijven als het regent, met vakantie kunnen, niet midden in de nacht achter je pony aan als ze zijn uitgebroken (shetjes zijn daar erg goed in.....hafjes trouwens ook)
Laatst bijgewerkt door missnynke op 29-03-04 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:44

Als je nou hier even kijkt, lees je wat je kwijt bent binnen een half jaar aan aanschaf en onderhoud voor een shet.
En dan moet je je er even bij bedenken dat ik GEEN weide, stalling, hooi, stro e.d betaal, en dat scheelt al een hele hoop!

Paard korter dan een jaar, welke kosten gemaakt?


Daarbij moet je je niet vergissen, Falabella's zijn klein, maar daardoor niet perse goedkoop, ze zijn eerder verschrikkelijk duur.
Daarbij hoop ik dat je dit niet serieus meent en even goed mijn topic doorleest

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:49

Falabella's zijn juist verschrikkelijk duur. Als je er eentje met een beetje goed bloed hebt, dan ben je rond de 15000 euro kwijt.
Ik zou idd voorlopig nog even doorsparen. Een verzorgpony kan uitkomst bieden.

Daan_horses
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 10:44

Was echt serieus bedoeld hoor Verward
Kom ik nou bij grappigste uitspraken pennymeisjes Verward
k vraag ook mara wat!! eem paar meisjes uit me klas nemen ook een paard dus ik ook maar ik vraag me gwoon af weleke k het beste kan nemen