Hoe makkelijk ben jij met andere paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Mag er een ander paard bij jou paard in de wei/paddock?

Ja, geen probleem
50 (33%)
Nee, absoluut niet
18 (12%)
Ligt eraan welk paard
73 (48%)
In de wei wel, in de paddock niet
8 (5%)
in de paddock wel, in de wei niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 149


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hoe makkelijk ben jij met andere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 20:30

Ik krijg af en toe echt het idee dat ik een zeikerd ben.
Met Jamaica ben ik niet zo moeilijk, daar mag bijna alles bij. (behalve paarden die erom bekend staan dat ze meppen en hengsten)
Maar met Honey ben ik zo'n muts!
Ze is maar een meter en slaat niet van zich af. Pony's vind ik niet erg, maar ik heb haar liever niet tussen grote paarden. Al geven ze maar een jolig bokje, ze slaan d'r wel recht voor d'r hoofd.
Hoe makkelijk (of moeilijk) zijn jullie hierin?

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:33

ik heb er weinig problemen mee met een groot aantal paard/pony's maar je hebt ook de echte bok paarden en die heb ik er liever niet bij..

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:34

ja hoor ,geen probleem,ik merk ook dat ze met iedereen het kunnen vinden of ontwijken en gaat het echt niet dan scheiden we ze weer...
meestal worden de ''vreemde'' paarden hopeloos verliefd op mijn ezelhengst en schermen hem af wat mijn kudde eigenlijk ook niet zo leuk vindt.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:35

Nee, absoluut niet.

Ik heb mijn eigen paarden ook allemaal apart lopen elkaar. (alleen de jaarling en de oude welsh-K lopen bij elkaar)
De paarden staan niet helemaal uit elkaar hoor, ze staan allemaal wel bij elkaar, maar met draden ertussen op 1.50m hoogte.

Vreemde paarden mogen wel bij mij in de wei, maar niet bij de andere paarden in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:35

Ik heb er weinig problemen mee.
Ik weet dat kawa toch wel van zich afbijt als het moet.

Hij staat nu ook bij het eena dominanste paard van stal in de wei, dus erger kan het niet worden Tong uitsteken
of wel pennypitch Tong uitsteken

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:35

alles mag er wel bij, behalve als het bekend is dat het een paard is wat mept.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:36

ik met amber heel moeilijk, omdat ze met rijden al naar elke pony trapt die iets te dicht bij komt. ze is zo'n muts Haha!
grietje iets makkelijker, maar die gaat amber nu imiteren

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:38

ik zal af en toe wel moeten want met uitmesten gaat de hele rij in de paddock en dat vind ik niet erg hoor wordt ie tenminste weer een beetje macho (lang leve de zomer als ie t land weer op ken )

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:39

Ligt er erg aan welk paard. De een zeker niet, de ander mag best. Toch staan ze bij ons met zn allen in de wei, ben dus nog geen paarden tegen gekomen die er niet bij mogen Knipoog

jamilla1
Berichten: 17
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:44

licht er aan welk paard. maar ik heb er opzich geen problemen mee. Lachen [/b]

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:44

Evita heeft nogal een uitgesproken mening Haha! over welke paarden ze leuk vind en welke niet... tegen sommige paarden is ze echt een bitch (en dan vooral jonge paarden en andere merries), maar met haar buur en overbuur op stal is ze wel echte vriendjes..

we hadden een haflinger op stal waar ik haar absoluut niet mee los wou hebben, omdat hij haar compleet in elkaar ramde... Boos!
die is nu weg, en van mij mag ze in principe met ieder paard van stal op het land.

ik vind het alleen niet zo heel erg prettig als ze met ruinen in het land staat die er bovenop springen wanneer ze hengstig is (hoewel ze het zelf een beetje uitlokt volgensmij Bloos )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:46

in de wei staat Banjer in de kudde, dat zijn zo'n 30 merries bij elkaar... Haha!
en in de paddock mag van mij elk paard erbij.... als ze met een "nieuw" paard los gaat staan, ben ik er de eerste keer graag bij... zie ik dat het goed gaat, dan mag men altijd Banjer pakken en erbij zetten, mits er een briefje wordt neergelegd, zodat ik weet of ze al is losgeweest en zoja met wie... Lachen

jamilla1
Berichten: 17
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:48

Een paar paarden vind ik niet erg.Maar het moet niet zo zijn dat het helemaal vol staat met paarden.En mijn paarden moetten er wel goed mee om kunnen gaan.

jamilla1
Berichten: 17
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:49

zo denk ik er over

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:08

Van mij mogen ze alles erbij gooien..op eigen risico Haha!

Zowel Ellie als Par kunnen aardig van zich afbijten, als bekend is dat het dier in kwestie bijt of slaat dan mogen ze een ander plekje zoeken.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:19

Hangt van het paard af.
Een geboren trapper of bijter heb ik er liever niet bij, al kan ze wel van der afbijten als het moet.
Maar het risico neem ik liever niet Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:25

Alleen mijn eigen paarden gaan gedoseerd met elkaar naar buiten...
Maar ik zal ze nooit met een 'vreemde' buiten zetten

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:26

iig geen onbekende paarden en er moet een mogelijk heid zijn dat ze weg kan komen.
zo staat er bij klaske een strondkar waar ze omheen kan lopen zodat ze niet in een hoekje gedrukt wordt.
maar daar staan ook alleen bekende paarden, die klaske ook goed kent.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:27

Over het algemeen ben ik daar vrij makkelijk mee. Komt voornamelijk omdat ik een heel makkelijk paard heb wat dat betreft. Als het andere paard erg dominant is wandelt ze gewoon weg.
Uiteraard moet ik er geen echte krengen bij in, maar ik heb meestal zoiets van 'laat ze t maar uitzoeken, kunnen ze zelf wel'

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:29

Bill mag met merries naar buiten, maar ruinen slaat hij compleet verrot.
Hij staat de laatste jaren s zomers buiten met een ouwe merrie Wodeline.
Die twee zijn echt elkaars schaduw, dat gaat heel goed

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:29

Marko kan best goed opschieten met de meeste paarden, sommige paarden alleen niet met hem Haha!

(hij kan een beetje opdringerig zijn, maar slaat zelden)

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:33

Met andere paarden in de wei gaat Marco wel goed, mits er genoeg gras staat.
In de paddock kan hij niet zo goed met anderen, aangezien hij wat agressief uit de hoek kan komen als er beperkt eten is... (tja, typisch een haflinger Haha! )

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:35

ik heb net weer een verhaal gehoord bij een over een stalgenootje van een vriendin van mij. Zij had een paard een veelbelovend jong sportpaardje waar de eigenaresse helemaal blij mee was. Maar het paard had wel een stalondeugd hij weefde dit deed hij ook op de wei. dus besloot ze hem samen met een ander paard op de wei te zetten als afleiding. dit leek goed te gaan. maar op een gegeven moment kwam ze bij haar paard om een van de wei te halen staat ie daar met een verbrijzeld achterbeen. Ze hebben hem af moeten maken omdat het zo verbrijzeld was dat er niets meer aan te doen was. waarschijnlijk heeft het paard een klap gekregen van de ander.
Dan ben ik toch altijd weer blij dat ze mijne alleen staat.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:37

Cielito was in het begin toen ik hem had niet zo sociaal met andere paarden.. Snapte niet dat als ze trapte of bijte hij weg moest gaan of terug moest bijten.

Na heel wat blessureleed hem apart gehouden.. En ben nu langzaam aan het opbouwen zodat hij met steeds meer paarden kan..
Eerst met een shetlander, die heeft hem geleerd hoe hij zich moet gedragen dus nu gaat het steeds beter en kan hij met een kwpn paard van een vriendin en met een fjord!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:44

Hangt er helemaal vanaf welk paard. Met ruinen is Kev over het algemeen ok, met merries hangt het wat van de reputatie van de merrie af.

Paddocks zijn bij ons niet groot, dus daar mag alleen een paard bij dat wij al goed kennen. Weide was vorig jaar geen probleem (groot genoeg om elkaar uit de weg te gaan).

Dergelijke experimenten doen wij meestal in de binnenbak. Ik zorg er wel voor dat Kevin eerst gerold heeft. Mag hij nl niet rollen van het andere paard dan zit er een kans in dat hij gaat steigeren. Verder is hij meestal heel lief naar andere paarden (hoewel hij het ook heel leuk vind om ze een beetje op te jagen Knipoog ).