Verslag van wedstrijd Vrijdag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Verslag van wedstrijd Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 12:37

Tja, het ging echt waardeloos! En zit nou ook helemaal in een dip.

Vrijdag invlechten, longeren en benengewassen. Het was koud, ik weet het, maar met warm water en een paar handdoeken was het best te doen.
Donderdag had ik al flink lopen te stressen. Ik moest rond melktijd rijden, dus ze konden me niet brengen. Ook mijn ouders konden niet. Op het laatst moment ging de vader van mijn zussie mee. Ik was al bang dat ik het af moest zeggen.
De hele week ging het goed. Ik had een best goed gevoel over. Maarja, wat zegt gevoel nou?

Om 17.00 uur gingen we weg. Paard op de trailer en om goed half 6 kwamen we aan. Snel even kijken in de trailer of alles goed was, en daarna de kantine in, kijken hoever ze waren. nog 8 voor me. Ik kon dus rustig aan Merrydyne opzadelen en mezelf klaarmaken. Toen ik naar de inrijbak liep, waren er nog 6 voor me. Weer kon ik alles rustig aan doen. Geen opgefok of wat dan ook. Tijdens het inrijden, heb ik al mijn zenuwen ff van me afgevloekt op een l*l die ineens voor merry en mijn neus boven op de rem stond. Wow, dat gaf een opluchting. Gelukkig waren er geen vertragingen opgelopen, dus precies op tijd, mocht ik de ring binnenkomen. Ze liep super onder het inrijden. Ik naar de ring toe rijden. Maar wat dacht je? Mevrouw vond alles eng! Mijn stoere Merrie, speelde een spelletje, ofwas ze echt bang? ik kreeg haar niet door de hoeken, en langs de witte hekjes zag ze ook spoken. Toen nou knol!
Een teken van de jury, dat ik nou eindelijk maar eens moest beginnen. Okay, Kim, vergeet 1 ding niet, je neus ind e lucht! Proef ging waardeloos. Er zaten veel dingen in, die goed gingen, maar ook dingen , de simpele dingen wel te verstaan gingen verschrikkelijk. Er kwamen in de ring allemaal rijtechnische problemen, die ik tijdens het gewone oefenen nooit gehad had. Ze stompte mijn hulpen af, ze werd onregelmatig, schudde ongelooflijk met haar kop, om zo maar een paar te noemen. Met de punten hebben ze me vreselijk gematst. ik had er 148, en zat ook nog in de middelmoot.
Kijk, ik moet de schuld ook niet bij merry leggen. Maar toch. Is dit het? Zijn die wedstrijden wel wat voor mij? Wat verwacht iedereen nou van me?
Ik denk dat als je fanatiek wedstrijden wil rijden, dat je ouders je voor 100% achter moet staan. Dat ze begrijpen dat je chagrijnig thuis komt als het rijden niet wil, of als je moe bent. Want bij paardrijden loopt het paard toch? Jij zit er toch alleen maar op?

Weer een lang verhaal, maar moest t ff kwijt.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 12:44

aaah das mooi balen voor dat het zo verkeerd ging.
maar heb je vaker concour gehad met haar of was dit de eerste keer?
ik heb eigenlijk geen idee waar het aan kan liggen
maar iig heel veel succes en sterkte de volgende keer

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:14

Noouuuuu, jij hebt ookw at he? Verdorie, je doet zo je best!
Maar een troost, er zijn honderden paarden die precies hetzelfde doen als Merry bij jouw.
Het kan komen door de stress die ze voelen, of weet ik veel wat.
Kom op Kimmy, kop ervoor en doorgaan, want het ging met oefenen toch wel goed? Als Merry straks wat vaker gestart heeft samen met jouw, gaat het vast beter.
Toch?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Verslag van wedstrijd Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:23

kimmy schreef:

Ik denk dat als je fanatiek wedstrijden wil rijden, dat je ouders je voor 100% achter moet staan. Dat ze begrijpen dat je chagrijnig thuis komt als het rijden niet wil, of als je moe bent. Want bij paardrijden loopt het paard toch? Jij zit er toch alleen maar op?




sorry, maar dit vind ik onzin. Ik vind het hartstikke jammer voor je, maar ik ga ieder weekeinde op wedstrijd en eris geen sprake van dat ik sjagerijnig mag zijn als het slecht ging. Is mijn eigen schuld. Dus dat stukje vind ik onzin. Verder vind ik het wel jammer voor je dat het niet goed ging

jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:17

de moed niet opgeven , bekijk de goede punten ook eens en ga daar mee verder, word je vaak veel optimistischer van
Succes