Haar wil niet groeien!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Haar wil niet groeien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 16:27

Hoi hoi,
Ik heb mijn pony's een tijdje geleden, (paar maanden) geschoren, en nu groeit er bij de ene gewoon geen haar langer, het is alsof hij nog steeds gister geschoren is, als die scheer strepen zitten er nog, hij is kaal van zijn deken, en z'n haar is duf, (glanst niet)
Terwijl die Grijze pony van me, Chief, later is geschoren, glimt prachtig, en er is geen scheer streep te zien..
Bobby krijgt dan ook vaak donkerkleirige stippels op zijn vacht, waarvan na een tijdje de donkere haren eraf vallen, en dan word hij kaal, de DA kon niet plaatsen wat Bobby had, en gaf hem prednison (hoe je dat ook schrijft Lachen ) Nu krijgt hij het weer..
Maar je ga mijn pony niet vol stoppen met prednison.. mischien herkent iemand het toevallig.

Herkent iemand dat, en weet je er iets voor?
Graag reactie dan, want ik wil niet weer met een kale Bobby zitten deze zomer.
(het is btw geen zomer exeem)
Liefs Liset

Extensions voor paarden!


Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:20

Ik herken het niet... Maar Kernelcote (of Velcote, is hetzelfde) is wel een goed middel om aan je paard te geven. Dit middel helpt om goed in de vacht te zitten en een goede huid te hebben. Hielp bij mijn pony iig wel!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:52

Zomereczeem is het idd. niet, daar is het de tijd niet voor.
Toch maar de DA laten komen en erop staan dat hij verder onderzoekt. En gewoon zeggen dat je geen prednison meer wil.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:09

Jah.. MAar een bloed monster heeft ook geen zin zei mijn DA, omdat het zoveel kan zijn. Boos!

Extensions voor paarden!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:15

Uhm, andere DA nemen dan...??

Hiepschj

Berichten: 159
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:37

Het is eigenlijk een heel simpel antwoord. Dat je ene pony, die later is geschoren, nu al mooier in de vacht zit, komt waarschijnlijk omdat zijn haar langer heeft kunnen ademen. De andere pony heeft langer onder de dekens gezeten en zijn haren zijn "dood". Dit duurt langer om weer te herstelllen. Je hoeft je geen zorgen te maken, het komt vanzelf wel goed. Als het lekker weer is, zet je hem zoveel mogelijk buiten en dan komt de nieuwe vacht vanzelf door.


MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 18:54

Maar geld dat ook voor zijnnek dan, die is ook nog erg lelijk... Scheve mond

Extensions voor paarden!

Hiepschj

Berichten: 159
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 07:56

Normaal hebben depaarden dan vooral op de hals langere haren. Dat zijn dan winterharen, maar die moeten nog ruien. Ik weet niet of dit ook bij jou zo is? Heeft hij misschien een halsdeken op gehad? Ik kan nogmaals hetzelde advies geven, wacht even af en zorg dat dekens snel afkunnen. Verder kun je wat lijnzaad olie voeren, dit bevorderd de glans.

dorientje007
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Dinther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:40

Bij mij was het iederekeer het tegenovergestelde. Als ik hem geschoren had dan waren zijn haren binnen een maand weer aangegroeid. Maar wel raar, misschien komt het nog.

Merry Christmas and a happy new year

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 11:35

Ik heb Bobby helemaal geschoren, behalve zijn achterbenen en zijn koppie, dit is al meer dan 5 maanden gelden ong. ?
Maar er staan gewoon overal nog steeds scheer strepen.
En hij staat nu al weer een paar weekjes zonder deken, behalve toen het weer even zo koud was.
MVG Lisette

Extensions voor paarden!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:43

Hhmm zoe is een paar maanden geleden gechipt. De plek die is kaal geschoren om te chippen is ook nog steeds kaal.
Ze zitten nu ook in een rui periode... Misschien als zo het warmere weer komt en de zon meer schijnt de haargroei ook weer op gang komt.

Mijn ervaring is dat alles wat groeit rond deze periode minder hard groeit. Kijk maar naar de hoeven enz.

Ik zou even afwachten als ik jou was.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Babootje, Dennis, Mitch_Beauty, xrobbiee en 30 bezoekers