Opzegtermijn zonder contract

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 09:43

Weet iemand wat de wettelijke en/of gebruikelijke opzegtermijn van een pensionstalling is, als er geen contract getekend is?

Eén maand of twee maanden?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:56

Volgens mij 1 maand, als je bijv. op 15 dec. zegt dat je weggaat, ga je dus op 1 februari. dat is 1 volle maand (geteld van januari dus.) maar als je op 1 dec. het zegt, kun je op 1 januari al weg.

Toos paardloos

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:33

Geen contract, geen regels. Slechts fatsoensregels.
als jij dus morgen wilt vertrekken, dan kan dat.
Ik vind het zelf altijd wel netjes als je een opzegtermijn van een maand ofzo hanteert.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:47

geen contract aan wezig kun je zo vertrekken als je wilt,maar het is niet erg netjes.Pas als iets schriftelijk is vast gelegd is het geldig mondeling ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 20:06

Het hangt er vanaf wat er afgesproken is en wat de reden is van je vertrek. Als de reden van je vertrek ernstige nalatigheid of wanprestatie van de stalhouder is, dan kun je per direct weg, ook als eea schriftelijk is vastgelegd. In dat geval kun je ook de resterende pensionkosten van die maand terugvorderen.
De meeste 'contracten' zijn trouwens niet geldig, hoe graag de stalhouder dat ook beweert.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 00:53

Lovely schreef:
De meeste 'contracten' zijn trouwens niet geldig, hoe graag de stalhouder dat ook beweert.


Mits je pensionhouder een soort contractje zwart op wit heeft gemaakt en waar jij je handtekening op hebt gezet (als meerderjarige dan), dan is het rechtsgeldig!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 02:39

Nee hoor, je noemt het zelf al een 'soort contractje', dat is meestal niet rechtsgeldig. Echt niet hoor.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 09:39

Het gaat er alleen om of er iets zwart op wit staat met beide handtekeningen (van meerderjarigen).
Ik heb ooit een paard verkocht aan een meerderjarige op afbetaling. (Dit was een kennis, normaal doe ik dat niet.) Ik heb toen idd een soort contract opgemaakt, beide handtekeningen erbij. Heb dit voorgelegd aan mijn toenmalige werkgever (advocaat) en hij zei dat het rechtsgeldig is, zolang er duidelijk in staat wat de afspraken zijn en er de handtekening van beide (niet onder curatele gestelde, meerderjarige) partijen opstaat.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 00:07

Niet rechtsgeldig Verward Verward Verward ,
Al wordt het met de hand geschreven en beide handtekeningen staan hieronder dan is dat zeker RECHTSGELDIG hoor!! Pas daar goed op. Zelfs een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Alleen is dat moeilijker aan te tonen. Maar een contractje is altijd rechtsgeldig en iedereen kan zich daarop beroepen. Daaorm is het ook noodzakelijk dat er zoveel mogelijk in beschreven staat.

Greetz,

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers