dressuurtraining met Jaggie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

dressuurtraining met Jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 22:45

gister had mijn broertje wel ff tijd en zin om de dige ter hand te nemen en wat fotootjes te knippen, helaas wilde hij niet zolang blijven, dus zijn er niet zo heel veel eigenlijk, maar ja beter dan niks.
maar nou wil het toeval zijn dat ik donderdag niet gereden had, moest leren en daarna naar indoor-brabant, normaal gesproken is hij de dag erna niet extreem fris ofzow, maar dat was hij vrijdag dus wel, dan reden we ook nog eens buiten in de bak, opzich is hij buiten normaal te rijden, maar soms heeft hij in die bak van die dagen...nouja het liep gewoon niet zo lekker met rijden, maar hier dan de foto's, see for yourself.

eerst eens zijn lieve koppie, hij zag trouwens iets in de verte, vraag me niet wat, maar het was zeer interessant.
Afbeelding

dit is nog met losrijden, lichtrijden in de draf, check die witte vlek op zijn kont, dat is schuim, kwijl of hoe je het ook wilt noemen Haha!
Afbeelding

ik denk dat dit ook nog een draffoto van het losrijden is, maar weet ik niet zeker...
Afbeelding

op het foute moment genomen galopfoto
Afbeelding

ok, dit is na het losrijden -> hij kropt zich op, ik houd mijn handen niet goed en zit niet goed, maar de verklaring is hij schrok net, dus hield ik hem in en naja dat verklaart het zo'n beetje volgens mij denk ik
Afbeelding

volgens mij moest ik hier lachen, omdat hij zo spooky deed, wel hakken uitdrukken Schijnheilig
Afbeelding

inzet schoudervoor/binnenwaarts
Afbeelding

deze vind ik wel Tong uitsteken
Afbeelding

ik zei dus net wat tegen de fotograaf en jaggie luisterde mee Knipoog
Afbeelding

deze vind ik wel leuk
Afbeelding

enne, enne wat vonden jullie ervan?

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:48

Kwijl lekker ding die van jou hey Haha!

hij is wel behoorlijk spooky he Knipoog k ken die dagen... zag ie ook allemaal bakkaboutertjes lopen??? beau namelijk wel altijd

ziet er toch wel goed uit hoor ondanks dat ie een beetje... "gewaaid" was zal k maar zeggen Tong uitsteken

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:57

leuke fotos hoor
leuk beestje

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:00

Met het losrijden loopt hij stukken meer op de achterhand dan op de rest van de foto's. Zorg ervoor dat ondanks dat hij fris is je wel ontspannen blijft zitten en hem niet teveel wil tegen houden aan de voorkant.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:01

Ik vind het een mooi paard om te zien, de foto's in je profieil zijn ook erg mooi.
Tijdens het losrijden vind ik hem ook nog mooi lopen, maar na het losrijden vind ik hem minder.

Met name op foto 6 en 8 zie je een spetterende voorkant maar de achterhand doet net niet mooi mee.

Maar zoals ik al zei zag ik de mooiere in je profiel dus het zal denk wel door de bakkabouters komen Knipoog

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:15

leuk paardje, je geeft alle commentaar al, dus ik hoef et niet meer te geven Haha!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:44

Ik heb wel wat opbouwed commentaar Knipoog; Houd je handen rechtop (je zit nl. met pianohandjes) en dichter bij elkaar. Druk ook je borst naar voren zodat je recht komt te zitten, op de meeste foto's vind ik je een beetje onderuitgezakt zitten. Of komt dat door je jas? Beetje moeilijk te zien nl.

Als ik trouwens vragen mag; rijd je hem bewust met sporen? Want je geeft zelf al aan dat hij niet zo lekker liep, misschien dat die sporen hem op zo'n moment toch wel hinderen als je rustig hulpen geeft (dus je sporen wel goed gebruikt, niet lomp doet. Maar dat hij op zo'n moment heel gevoelig is..)

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 23:59

Citaat:
hij is wel behoorlijk spooky he k ken die dagen... zag ie ook allemaal bakkaboutertjes lopen??? beau namelijk wel altijd


ja hij ziet ze wel eens vliegen ja Knipoog

Citaat:
Zorg ervoor dat ondanks dat hij fris is je wel ontspannen blijft zitten en hem niet teveel wil tegen houden aan de voorkant.


ik snap goed wat je bedoelt en ik moet hem zelfs wel loslaten voor, want anders is het rijden natuurlijk helemaal niks waard, foto's zijn precies aan die kant geknipt, waar hij erg spooky was, maar ik snap dat dit klinkt als een excuus, maar ik probeer hem zoveel mogelijk te geven, maar dat ging niet zo lekker aan die ene kant daar.

Citaat:
Met name op foto 6 en 8 zie je een spetterende voorkant maar de achterhand doet net niet mooi mee.


daar trainen we nu heel hard op, dat hij en voor spettert en achter flink werkt en dat gaat steeds beter, maar zeker als ik voor mezelf rijd lukt het wat minder.

Citaat:
Ik heb wel wat opbouwed commentaar ; Houd je handen rechtop (je zit nl. met pianohandjes) en dichter bij elkaar. Druk ook je borst naar voren zodat je recht komt te zitten, op de meeste foto's vind ik je een beetje onderuitgezakt zitten. Of komt dat door je jas? Beetje moeilijk te zien nl.


pianohandjes viel mij ook al op, toch doe ik dit niet elke keer, getuige andere foto's en film, weet niet waarom nu wel, maar ik zal er zelf nog meer op letten.
dat onderuitgezakt zitten komt toch echt door mijn jas = bomberjack, ik vond het niet warm genoeg om zonder te rijden, maar dat ik redelijk rechtop en niet onderuitgezakt weet ik zeker Lachen

Citaat:
Als ik trouwens vragen mag; rijd je hem bewust met sporen? Want je geeft zelf al aan dat hij niet zo lekker liep, misschien dat die sporen hem op zo'n moment toch wel hinderen als je rustig hulpen geeft (dus je sporen wel goed gebruikt, niet lomp doet. Maar dat hij op zo'n moment heel gevoelig is..)


ja, k moet zowiezo, ik ga nu Z starten dus is verplicht in de ring dat al.
ik snap wat je bedoelt, maar hij moet noggg heter worden voor de benen, want daar heeft hij een handje van om niet te reageren, als hij niet op de kuit reageert dan prikje met de spoor, de zweep gebruik ik liever niet meer zoveel, omdat ik die in de ring ook niet meer mag en daar maakt hij misbruik van. Hij is nu wel al stukken beter voor de benen en stukken beter voorwaarts, maar hij moet echt onder stroom staan, hij is gewoon vanuit zichzelf altijd al spooky geweest, soms komt het wel eens van pas, extra showen enzo, maar soms...is het lastig.

maar vandaag hebben we ook gereden, buiten, wel in een andere bak, maar daar heb ik al meer dan een jaar niet gereden, we hadden les en hij liep toppie, werkte van achter goed mee, spetterde van voor, hij schrok nog wel eens, maar hij luisterde tenminste OK dan!
hij kan het wel, dat weet ik en dan vergeef ik hem zo'n dag dat het wat minder gaat, maar helaas geen foto's van vandaag

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 00:25

mooi paard, maar zoals je zelf al zei hij kropt zijn nek erg op!

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:35

mooi paard! Bloos

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:54

Leuk paard. Ik vind niet dat je onderuitgezakt zit, maar wel ietsje te ver naar achteren...

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:59

leuke foto's, al lijkt het wel alsof de tweede en vierde foto een beetje misvormd zijn.....althans wanneer ik naar de nek kijk.
Verder ga ik mee met het commentaar hierboven Lachen

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:20

Leuke foto's!
Mooi paardje Kwijl

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:47

Mooi paardje hoor, al het commentaar dat in me opkwam is al gegeven Knipoog

Rochdi
Berichten: 18
Geregistreerd: 28-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:58

loopt netjes, waar staat hij ergens als ik vragen mag? (ik woon ook in venlo)

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:35

Citaat:
mooi paard, maar zoals je zelf al zei hij kropt zijn nek erg op!


naar mijn mening doet hij dat op 1 foto echt te erg, zeker voor zijn doen had hij zijn neus redelijk op lengte, zo'n lange nek heeft hij gewoon niet.

Citaat:
leuke foto's, al lijkt het wel alsof de tweede en vierde foto een beetje misvormd zijn.....althans wanneer ik naar de nek kijk.


die galopfoto is gewoon op een stom moment genomen, daarom lijkt ut zo misvormd en bij die andere foto komt het geloof ik doordat de manen zo vaag zitten.

Citaat:
loopt netjes, waar staat hij ergens als ik vragen mag? (ik woon ook in venlo


hij staat in belfeld, bij iemand thuis.

verder iedereen bedankt voor de leuke reacties

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:26

Probeer em wat luchtiger te rijden, nu lijkt het soms net alsof je hem heel erg tegenhoudt van voor. Verder wel een erg leuk paardje! Lachen en goed dat je een cap op hebt, dat zie je hier ook niet vaak Lachen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:59

Jaaa super Haha!
Ik heb geen commetaar hahaha doe het je niet na Haha!
maar ik vind hem er echt prachtig uit zien en die opgefokte fotow vind ik juist gaaf Kwijl:~ Knipoog
Succes nog verder..

en de rest zeg ik wel op msn Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:28

Prachtig paardje hoor, maar ik vind het er niet altijd even ontspannen uitzien..

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:35

thx

Citaat:
maar ik vind het er niet altijd even ontspannen uitzien..


dacht dat k dat er boven wel duidelijk had uitgelegd, maar nogmaals dan hij ging niet lekker, schrok de hele tijd, was dus zeer spooky en daardoor gespannen

Annash
Blogger

Berichten: 26502
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:29

Jaggie is echt een mooie pony!
Je fouten geef je zelf al aan, en anders staat het al wel vermeld.
Ik zal dr niet over zeuren, ik moet eerst maar eens zien dat ik Z-startgerechtigd ben Haha!
Ik kom jullie nog een keer bekijken hoor, als ik mn OV heb! (ga ik heel bokt af Tong uitsteken)

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:02

Ikzie nog niet veel ontspanning, maar als ik het goed begrijp is het ook een beestje wat nerveus is en snel afgeleid... Hij kropt zich idd wat op. Los rijden ziet er beter uit...
Succes met het starten in de Z

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:20

Ik heb ook de foto's in je profiel gezien, en dat ziet er wel heel goed uit.
Nu vind ik hem te gespannen en het lijkt er op alsof je hem met je houding en hand op het achterbeen probeert te zetten.
Maar hij drukt zijn rug juist weg nu en kropt erg op.
Misschien helpt het om toch wat meer voorwaarts te rijden en wat te schakelen en proberen je hand wat meer te ontspannen.
Ook al istie nogal spooky, ik denk dat dat zeker helpt.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 15:16

Citaat:
Jaggie is echt een mooie pony!


dankje, misschien dat je hem nog eens in het echt ziet Lachen

Citaat:
Ikzie nog niet veel ontspanning, maar als ik het goed begrijp is het ook een beestje wat nerveus is en snel afgeleid... Hij kropt zich idd wat op. Los rijden ziet er beter uit...


hij kan heus wel ontspannen, maar het wilde gewoon die dag echt niet lukken. Opzich is ie niet nerveus, maar wel snel afgeleid, hij zoekt gewoon wat om van te schrikken en dan moet ik rustig blijven en er niet op reageren, maar dat is niet altijd even makkelijk voor mij, al ben k het al ten dele afgeleerd.


Citaat:
Ik heb ook de foto's in je profiel gezien, en dat ziet er wel heel goed uit.
Nu vind ik hem te gespannen en het lijkt er op alsof je hem met je houding en hand op het achterbeen probeert te zetten.
Maar hij drukt zijn rug juist weg nu en kropt erg op.
Misschien helpt het om toch wat meer voorwaarts te rijden en wat te schakelen en proberen je hand wat meer te ontspannen.
Ook al istie nogal spooky, ik denk dat dat zeker helpt.


ten eerste dankjewel, we kunnen het wel.
bedankt voor je tip en mocht hij weer zo vervelend zijn dan zal ik eraan denken, maar hij heeft nu de hele week wel lekker gelopen en ik zal proberen iemand mee te nemen voor foto's te maken.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:21

Ik vind het een heel ander paard dan op de foto's in je profiel... vind ze dus niet zo spetterend Lachen

Edit: de foto's in dit topic bedoel ik dan