Mijn nieuwe mexicaanse neusriem>> passen!!!!! +:+

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:11

Cloverdale schreef:
hmm als je keus zou hebben tussen scherper bit, hulpteugel of andere neusriem...


Je vergeet een keuze:
Beter leren rijden!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:13

ThePast03"]
[quote="Cloverdale schreef:
hmm als je keus zou hebben tussen scherper bit, hulpteugel of andere neusriem...


Je vergeet een keuze:
Beter leren rijden!
[/quote]
nou ga lekker iemand anders afkraken....
kom maar een keer naar groningen zal ik gewone neusriem om haar heen doen mag je gaan springen eens kijken of JIJ goed kan rijden
sorry hoor maar Flame is een shet en kan zich behoorlijk sterk maken....

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:18

Cloverdale:
Misschien heeft ze wel gelijk, ik wil best eens naar Groningen komen, om te kijken of er echt geen beginnen aan is. Volgens mij is het eerder gemakzucht, zo van dan hoef ik niets te doen met rijden.
Maar als je me komt halen wil ik best een langskomen!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:22

Sjonniej schreef:
Cloverdale:
Misschien heeft ze wel gelijk, ik wil best eens naar Groningen komen, om te kijken of er echt geen beginnen aan is. Volgens mij is het eerder gemakzucht, zo van dan hoef ik niets te doen met rijden.
Maar als je me komt halen wil ik best een langskomen!

je kan best met haar springen enzo... alleen ze word zo sterk reden:
ik vind het dood eng als ze zo hard gaat
ik nam het voor haar eigen veiligheid:
stel dat ze door de hindernis vliegt en over de kop gaat omdat ze gewoon te hard op die hindernis afgaat

tsjaah sorry... dan kan je wel zeggen dat ik mbeter moet rijden maar dat gaat ook niet van de ene op de andere dag...

dus daar heb ik ook gewoon
helemaal NIKS aan!!
kom dan met een andere tip ofzo...

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:22

idd ik ook wel... kom op zeg... zon klein diertje en dan niet bij kunnen houden.. Verward
ik zou echt maar eens goed les gaan nemen.
Flame maakt zich niet voor niets zo sterk... misschien wat meer geven?

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:23

balkjes voor de hindernis dat ze niet zo stormt

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:25

als je denkt dat ze zich daar iets van aan trekt: nee...

nou sorry hoor maar ik heb geen zin in dat gezeik van jullie... ik kreeg die tip van mijn instructeur en wedden dat die het wel beter weet als jullie...
hij kent Flame jullie niet...

nou ik heb verder ook geen zin om op zulke zinloze reacties te reageren hoor.....

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:27

Myrddin schreef:
idd ik ook wel... kom op zeg... zon klein diertje en dan niet bij kunnen houden.. Verward
ik zou echt maar eens goed les gaan nemen.
Flame maakt zich niet voor niets zo sterk... misschien wat meer geven?


klein diertje ofniet! dat heeft er dus nix mee te maken kleine ponys kunnen net zo goed sterk zijn als grote, enne ze vroeg tog niet om jullie commentaar, ze wou alleen haar nieuwe neusriem ff late zien
doeg!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:27

Cloverdale:
Misschien wat minder krachtvoer. Als hij zo druk is kan je hem beter wat meer hooi geven om op gewicht te blijven en wat minder krachtvoer. Dingen als haver/muesli is al helemaal uit den boze bij zulke pony's.

Met springen, misschien moet je gewoon een hindernis neerzetten midden in de bak en dan gewoon dressuuren en heel dicht ervoor een volte enzo. En dan zo af en toe als ze helemaal ontspannen is een keer erover heen springen.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:31

PePpeRL0vE"]
[quote="Myrddin schreef:
idd ik ook wel... kom op zeg... zon klein diertje en dan niet bij kunnen houden.. Verward
ik zou echt maar eens goed les gaan nemen.
Flame maakt zich niet voor niets zo sterk... misschien wat meer geven?


klein diertje ofniet! dat heeft er dus nix mee te maken kleine ponys kunnen net zo goed sterk zijn als grote, enne ze vroeg tog niet om jullie commentaar, ze wou alleen haar nieuwe neusriem ff late zien
doeg!
[/quote]

idd sorry.. nee ik vind het niet mooi en krijg een beetje oog pijn als ik die ring bij haar oog zie.. voor de rest leuke shet
veel rijplezier

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:31

Sjonniej schreef:
Cloverdale:
Misschien wat minder krachtvoer. Als hij zo druk is kan je hem beter wat meer hooi geven om op gewicht te blijven en wat minder krachtvoer. Dingen als haver/muesli is al helemaal uit den boze bij zulke pony's.

Met springen, misschien moet je gewoon een hindernis neerzetten midden in de bak en dan gewoon dressuuren en heel dicht ervoor een volte enzo. En dan zo af en toe als ze helemaal ontspannen is een keer erover heen springen.

ze krijgt al een tijdje geen biks meer ofzo... daar werd het nog erger van namenlijk.

okey ik zal wel eens proberen met die sprong in het midden van de bak

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:33

Of gewoon op een sprong afrijden en als ze te druk word afwenden...

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:35

dat heb ik al wel eens gedaan dat helpt niet

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:35

en in stap eropafgaan en vlak ervoor aan draven heeft ook geen nut:
ze gaat dan in galop wanneer ze zelf wil Verward

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:38

Dat is toch echt een rijtechnische probleem. Hoe graag ze ook wil galoperen jij moet genoeg overmacht hebben om haar te laten stappen als jij dat wilt. Anders moet er toch echt aan andere dingen ook worden gewerkt!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:41

andere dingen?
zoals wat...
het is namenlijk als ik aan het dressuuren ben geen enkel probleem... dan doet ze alles Lachen

maar zodra we gaan springen... ik weet niet gaat een knopje om en naja....

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:42

Ik zou je wel willen helpen maar ik ben bang dat mijn voeten op de grond komen als ik op jouw pony ga zitten Knipoog
Als je pony te sterk wordt voor je met springen moet je voorlopig helemaal niet meer aan springen denken maar haar dressuurmatig verder rijden.
Heel veel later ga je dan eens rustig weer beginnen bij de basis, balkjes lopen e.d. Zolang ze te sterk wordt in ieder geval niet meer springen, je wilt niet weten hoe snel ze door die neusriem heen gaat lopen als je de basis niet in orde hebt. En wat voor een hulpmiddel wil je er dan weer aan gaan hangen?
Dit is niet als een aanval bedoelt en zeker niet al persoonlijke kritiek. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt (gelukkig nooit naar hulpmiddelen gegrepen), verschillende keren over de kop geslagen in een parcours maar het geluk gehad een goede instructeur tegen te komen.
Ik hoop dat dat jou ook overkomt

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 15:50

ThePast03 schreef:
Ik zou je wel willen helpen maar ik ben bang dat mijn voeten op de grond komen als ik op jouw pony ga zitten Knipoog
Als je pony te sterk wordt voor je met springen moet je voorlopig helemaal niet meer aan springen denken maar haar dressuurmatig verder rijden.
Heel veel later ga je dan eens rustig weer beginnen bij de basis, balkjes lopen e.d. Zolang ze te sterk wordt in ieder geval niet meer springen, je wilt niet weten hoe snel ze door die neusriem heen gaat lopen als je de basis niet in orde hebt. En wat voor een hulpmiddel wil je er dan weer aan gaan hangen?
Dit is niet als een aanval bedoelt en zeker niet al persoonlijke kritiek. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt (gelukkig nooit naar hulpmiddelen gegrepen), verschillende keren over de kop geslagen in een parcours maar het geluk gehad een goede instructeur tegen te komen.
Ik hoop dat dat jou ook overkomt

dankje Lachen
zal je tip wel opvolgen misschien wel handig om inderdaad tijdje niet te springen:)

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:10

De verhoudingen kloppen gewoon niet van deze neusriem, is het misschien een grotere maat die je zo klein mogelijk gemaakt hebt ofzo?

Sorry het ziet er niet zo "fijn" uit!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:15

Cloverdale schreef:
andere dingen?
zoals wat...
het is namenlijk als ik aan het dressuuren ben geen enkel probleem... dan doet ze alles Lachen

maar zodra we gaan springen... ik weet niet gaat een knopje om en naja....

Nou het respact van haar naar jou toe missschien? Als jij wilt dat ze stapt moet ze dat ook doen. Ook met springen. Ik zou daar eerst maar eens aan gaan werken, door wel een hindernis neer te zetten maar niet te gaan springen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:20

Sjonniej"]
[quote="Cloverdale schreef:
andere dingen?
zoals wat...
het is namenlijk als ik aan het dressuuren ben geen enkel probleem... dan doet ze alles Lachen

maar zodra we gaan springen... ik weet niet gaat een knopje om en naja....

Nou het respact van haar naar jou toe missschien? Als jij wilt dat ze stapt moet ze dat ook doen. Ook met springen. Ik zou daar eerst maar eens aan gaan werken, door wel een hindernis neer te zetten maar niet te gaan springen!
[/quote]

Idd!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:21

Ze heeft hierboven toch al aangegeven dat ze dat gaat proberen Verward

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:21

Ze vroeg toch aan mij wat ik bedoelde...dan geef ik antwoord

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:23

Wat leuk man bij een schet. Toen k zag da t een schet was d8 ik eerst van o jeej staat dat wel.
Maar het is echt wel stoer!!
OK dan!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:05

heeeeee steef Haha!
staat dr geweldig hoor Haha!
vlammetje.... Lovers Haha! wanneer houden we onze meeting nou???