niett dik te krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
asta
Berichten: 39
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: vlijmen(den bosch)

niett dik te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 20:39

ik heb een arabiertje, en deze is niet dik te krijgen(winters)

ze krijgt echt veel eten, en ze heeft constant hooi, het is ook geen schrokker en eet der stro ook niet op. als ik smorgens aankom heeft ze altijd nog hooi liggen, honger heeft ze oook niet dus.

weten jullie soms dikmakers

p.s. ze word begin april 17 jaar.


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:06

Ze bestaan wel. Toen ik info zocht over Zandkoliek zag ik er wel 1 bij de paardendrogist.
Ff zoeken hoor:
http://www.paardendrogist.nl/
Weight Builder
Biedt extra calorieën voor paarden die moeite hebben om op gewicht te blijven. Met Weight Builder komt uw paard aan zonder dat u extra granen hoeft te geven.
Informatie Gewichtsproblemen
Bevat o.a. Granen/meelbasis, Lijnzaad, Plantaardige oliën
Soort Voedingssupplement
Vorm Poeder
Merk Farnam
Gebruik 100 g p/d.
Prijs p/d ca. € 1,28

--------------------------------------------------------------------------------
12061 emmer 3624 g € 46.50 Bestel

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:37

Heeft het paard geen haken? Anders zou ik hem/haar mais gaan voeren kan je bij bepaalde ruitershops zo kopen.

Connie, Suppie & Tjippy.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:51

Probeer anders kuil ipv hooi, en voer maisvlokken bij. Daar is mijn arabje weer mooi op gewicht van gekomen

[o]

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:47

mijn paard is ook niet dik te krijgen, terwijl de andere 2 al dik worden als ze naar eten kijken Knipoog

maar ik heb hem een keer extra ontwormd en ben hem toen slobber gan bijvoeren(van horsefood, zit de laagste energiewaarde in, anders werd hij knettergek) en maismeel, alles bij elkaar, wat (warm) water erbij, zonnebloemolie erover en hij ziet er nu na een week of 3 bijvoeren al stukken beter uit! zelfs clubgenootjes viel het op!

je kan ook maismeel+zemelen natmaken en geve, net wat je paard t lekkerste vind

kuil voeren ipv hooi als je die mogelijkheid hebt kan ook al wat schelen

verder een vitaminestoot geven kan ook nooit kwaad.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Paardenl0ver
Berichten: 406
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Westkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:01

Ik heb ook zo'n paard gehad..maar die stond ook op rust zeg maar met haar voorbeen..! We zijn toen snel naar de dierenarts gegaan..En wat bleek nou..ze had hoefkatrol..! Tewijl ze altijd alles voor me deed ik had er zelfs nog wedstrijden op gereden..!?

[L] 14-o³-'o5 ; misjou
300 tranen , 30 gedachten , 3 woorden , ik mis je!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:31

Ik heb ook een arabiertje die niet te krijgen is. Zie profiel voor foto's.
Bij ons krijgen ze (ik voer niet) heel veel pulp. 2x p/d een kilo pulp (droog afgemeten) Ik merk dat hij nu toch wel iets dikker wordt. Kuil voeren werkt bij Igor niet, want daar raakt ie van aan de dunne. Hij krijgt dus gewoon hooi. Ik vind het veel pulp wat ze krijgen, maar goed als het werkt om dikker te worden... Hij krijgt het nu ong 2 maanden, en ik begin het nu pas te merken. Er ligt weer wat vlees op zijn ribben.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:39

wij hebben bij 1 van de paarden weer vlees op gekregen door slobber/mash van havens bij te voeren (twee scheppen op een dag)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:51

Maïsvlokken vlokken als bijvoer werken het snelst. Het is makkelijk te verkrijgen en ze eten het graag. In de winter krijgen onze arabieren dat altijd bijgevoerd. Ze krijgen dan een lekker vetlaagje op de ribbetjes tegen kou.De hengst krijgt het gehele jaar door maïs omdat het nogwel eens een druktemakertje kan zijn en snel gewicht verliest.

Voordeel van maisvlokken voeren is dat je ze redelijk wat kunt geven zonder dat ze als een gek je box uitspringen.
Bietenpulp ben ik geen voorstander van. Ze mesten alles onder en het wordt een zooitje nog afgezien dat de kwaliteit vaak ernstig wisselt.
Persoonlijk vind ik het varkensvoer en zeker geen volbloedjes diner.

Succes.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:42

in de winter is ze alleen dun zei je he? en in de zomer staat ze dan in de wei?? zo ja kan het best zijn dta ze eiwit tekort heeft. wat voor brok voer je? en voer je hooi van onbemest land (zonder kunstmest)

asta
Berichten: 39
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: vlijmen(den bosch)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 20:19

ze krijgt hooi met eiwit dat weet ik toevallig, nagevraagd.

pulp heb ik ook gehad, maar het linke daarvan is dat ze het absolut niet droog mogen hebben, en dat is een keer fout gegaan bij ons daarom gebruik ik het niet meer.

ze krijgt nou per dag
van die paardenschepbakken
3 gesneden mais van het land
1 zemelen
0.5 brok, omdat ze anders te fel word

is dat goed of niet,

gesneden mais zit ook heel veel energie in

groetjes joyce

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:30

pegassa schreef:
Bietenpulp ben ik geen voorstander van. Ze mesten alles onder en het wordt een zooitje nog afgezien dat de kwaliteit vaak ernstig wisselt.
Persoonlijk vind ik het varkensvoer en zeker geen volbloedjes diner.


Zoals ik al zei, ben ik niet degene die voert. Ik had ze liever ook wat anders gevoerd. Ik ben niet de eigenaar van de pony's, en heb er helaas niets over te zeggen.
Ik merk wel dat hij er dikker van wordt, maar toch heb ik liever dat ze anders gevoerd worden.

Igor krijgt 2kg brok p/d, is ook een heet beestje.. Maar hij kan dat best hebben.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers