Brave pony doet gek om aandacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Brave pony doet gek om aandacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 17:24

Sinds maandag is Donja bij ons op stal.
Echt een super lieve en leuke pony. Eentje om meteen gek van te zijn en voor 100% te vertrouwen.

Ze is verkocht, en door de nieuwe eigenaren gekocht, als kinderpony. Ze heeft op een manege gestaan met enkel stands. Is dus ook de laatste jaren geen box meer gewend geweest, voor zover wij weten.

Nu het probleem:
Zodra ze op stal staat krijgt ze meestal eten. Niet aan de hand. Zodra dat op is gaat ze enorm onrustig doen. Rondjes lopen, laag steigeren en zelf bokken naar niets. Totaal niet gemeen, angstig oid. Zodra je haar aankijkt, langs loopt oid is het compleet over. Weer de super brave pony die het is. Maar zodra je weer wegloopt is het hek weer van de dam.

Het leek imo het meeste op aandacht vragen. Zodra ze aandacht krijgt is het namelijk over. Mijn idee was dus ook om het gewoon totaal te negeren en enkel naar haar toe te gaan als ze gewoon rustig in haar boxje staat.

Nog een extra aanvulling; zodra je even echt uit zicht bent is het over. Ook snachts staat ze volgensmij rustig op stal.

Hebben jullie nog ideeen wat dit kan zijn? Beetje vreemd en voor de nieuwe eigenaren (hun eerste pony gekocht voor oa het dochtertje van 10 ) beetje zorgwekkend....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:28

Klinkt inderdaad als vragen om aandacht..Ik ken een paard wat zelfs langslopende mensen letterlijk aanviel om, hoe gek het ook klinkt, een beetje aandacht...

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:29

volgens mij is het om aandacht vragen
de meeste paarden slaan da ntegen de deur
maar omdat ze vroeger in stand stond viel dat misschien niet op, en begon ze dan gek te doen, en kreeg ze dan aandacht
ik zou het gewoon compleet negeren, en veel weg en weer lopen, en zodra ze stil staat ernaar toe gaan n ffe aandacht geven, borstelbeurtje, gelijk wat
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:36

Gewoon op dat soort momenten geen aandacht geven...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:38

Klinkt idd als aandacht vragen. Als ze van de manege afkomt, kan ik me dat ook ergens wel voor stellen. Ze is daar waarschijnlijk gewend om van elke 'loslopend' kind aandacht te krijgen, en dat krijgt ze nu niet meer.
Als ze wel gewoon rustig staat als er niemand in de buurt is, zou ik me er niet te druk om maken en het gedrag idd gewoon proberen te negeren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:39

en mischien helpt het om haar eerst een halfuurtje later eten te geven, zodat ze eerst nog even moet 'wachten'.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:14

hoi pinky, zoals je weet heb ik donja ook op proeg gehad maar dit probleem had ik niet met haar. ze was wel erg beschermend naar haar voer toe en begon te schoppen tegen de stal als ze stond te eten. maar als ik weg liep deed ze gewoon braaf in haar stal. bij mij stond ze dus ook gewoon in een stal. toen wij haar hadden gekocht zij de verkoopster dat ze al die tijd alleen met een ezel in een schuurtje had gestaan en toen wij kwamen kijken bij haar stond ze gewoon in een stal. maar dat probleem wat jij zegt kan inderdaad duiden op aandacht. staan er daar niet meerdere paarden naast haar. weet wel als ik telkens kwam aanlopen en haar riep dat ze dan begon te hinneken dus ze vraagt inderdaad gewoon veel aandacht.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:50

Het is inderdaad (waarschijnlijk) vragen om aandacht. Bij ons staat ook een paardje die ook (laag) gaat steigeren als hij weet dat er mensen in de stal zijn en als je naar hem toe komt doet ie niks meer. Hij krijgt ook heel erg weinig aandacht en staat in een nogal kleine stand en kan dus amper bewegen. Misschien kan je een speelbal ophangen dat ze zich niet vervelen en met iets bezig zijn. Ik vind als de pony genoeg aandacht krijgt dat je het een beetje moet negeren en dan wat ik dus al zei een speelbal ophangen ofzo, maar als het paardje heel weinig aandacht krijgt, dan zou ik heb wel meer aandacht gaan geven dus Knipoog! Maar mijn tip is dus, hang een speelbal ofzo op, dan hebben ze wat te doen.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:32

Verlatings angst??
Lijkt het wel op als ze er zo veel voor over heeft voor n beetje aandacht.....

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:53

heeft een pony hier op stal ook aan het begin gedaan. Ook als de rest buiten stond en ik haar binnen had gezet om te gaan poetsen.
Dit is na een tijdje vanzelf over gegaan. Die pony deed het ook als je even de stal uit was en zij was alleen, nou dat kon je goed horen. Maar als de anderen op stal waren en je was weg, deed ze ook normaal.
Duurde wel een tijdje hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 137 bezoekers