moeilijk eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

moeilijk eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 20:18

afgelopen vrijdag was ik aan stal toen er gevoerd werd, maar dribbel at zijn biks niet. ik ben er bij gebleven, maar hij at het echt niet. normaal deed ie een moord voor alles wat op eten leek.
Zaterdag lag zijn hooi er nog, waarschijnlijk heeft hij het niet opgegeten, of ze hebben heel veel gegeven. Toen hij ontsnapte uit de bak, rende hij naar de veulens waar wel hooi lag en begon daar van te eten. Verward
vandaag gaf ik hem een peen, en hij deed er best wel lang over, steeds hele kleine hapjes. en later kreeg hij zijn biks, en nam hij een paar happen, maar niet echt zo als normaal (gulzig) ik heb hem nog een soort muesli gegeven, en hij nam wel een paar happen, of hij het helemaal op heb weet ik nu niet.

hij is ook de afgelopen 4 dagen onwijs sloom, terwijl hij eerst heel druk en fel was. Misschien komt dit doordat hij dan niet eet ofzo?

Wat kan het zijn? hij heeft zijn peen wel helemaal op, maar at eerst heel de zijkant er af, en toen bleef het middelste stuk zeg maar liggen (midden van de peen, binnenkant dus) en die nam hij later wel.

Help ? Verdrietig

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:20

laat een keer de tandarts komen, misschien heeft ie wel haken oid.
is het hooi niet muf of beschimmeld, zo wel dan zou ik het ook niet graag eten als ik een paard was Haha!
toedeledoki
gillian

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:13

Ja inderdaad even de tandarts erbij halen en ook even naar het hooi kijken.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 21:35

Hij eet ook zijn biks niet, tenminste eerst niet, nu kan ik het niet precies bijhouden door de kippen, als hij het niet op eet, doen hun het...
het hooi (kuilgras) is niet het beste kwaliteit vind ik, om het maar zacht uit te drukken, maar alle paarden eten het wel.. Verward

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:58

Kijk, jy vind ook niet al het eten lekker wat anderen wel eten.
Misschien vind ie dat kuil gewoon niet lekker!

Maar idd wel ff naar laten kyken door een tandarts of ie geen haken heeft!

Suc-6 er mee!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 01:35

Dribbel is nog best jong toch? Misschien is hij tanden aan het wisselen, of kiezen. Dan eten ze ook vaak slechter, "kwatten" ze wat meer uit, maken ze vaak proppen van het hooi dat ze eten en laten die weer uit hun mond vallen. Dat kan ook met haken op de kiezen, maar daar lijkt hij me toch wat jong voor. Je kan best de dierenarts ( als die veel van paarden weet) of een paardentandarts laten kijken, die ziet metteen of het in het gebit zit. Maar het kan ook zijn dat hij even niet zo lekker in zijn vel zit door iets anders. Succes met Dribbel!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 20:53

Hoi,

Ik zou graag willen weten of je er nog achter bent gekomen waardoor je paard slechter eet/at. Ik heb zelf namelijk ook een paard van 3,5 jaar die op het moment slecht eet. Tenminste ze eet alleen haar biks slecht(nog maar sinds 2 dagen, maar goed het valt wel gelijk op), ze eet wel hooi en wortels eet ze ook gewoon, maar ze eet wel moeilijker. Ze maakt inderdaad ook proppen in haar mond die ze dan weer "uitspuugt". Ze was gisteren ook even aan de diarree, maar is nu weer helemaal goed. Misschien dat ze inderdaad ook last heeft van wisselen van kiezen en dat ze daar last van heeft.
Hoe oud is jouw paard/pony en wil je dan even doorgeven hoe het nu gaat en wat er aan de hand was?

Dank je wel,
Francisca Verward