Paarden en pony's met problemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Paarden en pony's met problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 20:58

Om onze kennis te kunnen uitbouwen willen wij graag weten welke problemen er zoal spelen bij de paarden, pony's en de eigenaren. Het gaat er op het forum dus niet om op de vraag of het probleem een antwoord te geven maar enkel om het beschrijven van het probleem. Uiteraard in kan je in PB vragen om een antwoord, voor zover dat mogelijk is vanachter een computer.

Het gaat dus nogmaal alleen om problemen inzichtelijk te krijgen. Uiteraard mogen dat ook problemen zijn die al (lang) opgelost zijn Haha!
Het kunnen problemen met gedrag, rijtechnisch etc zijn.

Alvast bedankt voor de mensen die mee willen werken.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!



curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:02

Dit gaat neem ik aan om allerlei rijtechnische problemen ??
Of ook om problemen bij het toiletteren, nee niet hoe of wat Schijnheilig maar we hebben 1 paard waarbij we niet aan manen e.d. kunnen zitten.........

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:03

Zou je niet een heleboel info uit de zoekfunctie kunnen halen?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:19

Denk ik niet waar moet ik volgens jou op zoeken dan?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:49

Qua rijtechnische problemen, zou ik het probleem van het niet volledig gebruiken van de achterhand wel willen beschrijven.
Mijn jonge arabiertje (3,5) wordt sinds kort ingereden. Dat gaat allemaal erg goed, maar tijdens longeren aan de lange lijnen zie je toch duidelijk een voetje wat niet volledig mee gaat. We hebben daar een fysiotherapeut naar laten kijken (men. Wijers), die vond geen problemen. Het probleem ligt volgens mijn instructrice aan het gebruik van de rug. Mijn idee is dat het ook aan een soort ´luiheid´kan liggen. Tijdens haar opgewekte periodes gebruikt ze dat achterbeen wel degelijk.
Gevolg hiervan is dat mijn intstructrice denkt aan een hulpteugel tijdens longeren (halsverlenger) en ik aldoor denk dat het ook een probleem kan zijn van nog niet genoeg getraind zijn van de achterhand.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:56

Omdat toch een hoop van de topics op bijvoorbeeld RT over een paardenprobleem gaan?


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:58

En anders is het mij niet duidelijk wat je nu precies bedoelt Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 07:08

Waarom staat dit topic bij EA-TK dan, dat snap ik niet helemaal....

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 07:52

Ik ook niet. Het gaat om ook om de ervaringen en niet alleen om het probleem Ellende.

Dank je Coby, voor je reactie.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:02

ik heb een probleem wat ik heel graag opgelost zou krijgen, en ik zou er ook een trainer willen voor inschakelen, maar weet niet wie.
zonder het hele probleem uit de doeken te doen (meer info altijd via pb te krijgen) : mijn paard kan niet alleen naar buiten omdat hij helemaal verstijft wanneer hij in de verte iets ziet. en in de verte is altijd iets te zien, jammer genoeg (het is ook niet zomaar eventjes wat aarzelen, het is helemaal paniekerig 'verstijven').
het is natuurlijk veel komplekser als wat ik hier neerzet, maar dit blijft het eindgegeven. én iets waar ik jammer genoeg geen efficiënte trainer voor kan vinden.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:11

lijkt mij iets voor VMR

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:22

Ik verplaats het even naar VMR Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:42

tja problemen, ik had eerst wat moeite met Lucky, af en toe nog steeds, dan moet hij even herinnerd worden wie ook al weer de baas is..

Verdere problemen zijn er (nog) niet..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:49

Par heeft een tijdje geleden een periode gehad waarin ze als het moeilijk werd onder me vandaan liep.
Bit vastpakken en in een behoorlijk tempo de bak door, liet ik de teugels los niets meer aan de hand, pakte ik ze op en vroeg het opnieuw aan haar was het weer hetzelfde verhaal.

Zodra het moeilijk werd liep ze zo weg.

Met behulp van mijn instructrice is dat probleem ondertussen weg.

Nu nog rechtsom in de goede galop springen en we hebben helemaal geen problemen meer Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:55

Probleem, merrie, is voor mijn gevoel altijd hengstig, is natuurlijk niet zo, maardat is het probleem niet wat wel zo is als ze hengstig is dan, wil ze met rijden haar hoofd niet stil houden en vind ze in 1 keer alles eng wat ze nog nooit gezien heeft zoals een kat of een plastic zakje naast de bak. Mijn geduld wordt hierdoor danig op de proef gesteld.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook, GoogleAdsense en 41 bezoekers