IK kon het niet laten...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

IK kon het niet laten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 19:19

ik doe dus weekend werk bij intratuin, sta bij de dierenafdeling..
er waren allemaal kleine kuikentjes (paaskuikentje).

stuk of 50?

goed de dag gaat voor bij ...
al de kuikentjes verkocht Haha!
behalve eentje...

het arme ding bleef alleen achter Huilen
en toen mijn collega zei :
ja die gaat tog dood vanacht, ze is alleen en kan zich niet warmen.
De broeilamp gaat ook uit...

ik bekeek het beestje nog is Verdrietig

ik kreeg het echt niet over m'n hart dat arme beetsje te laten zitten.

ik heb hem dus meegenomen naar huis Lachen

m'n moeder was wel minder blij Bloos

nu houd ik hem nog weekje bij mij en daarna naar een warme stal bij de paarden Lachen en daarachter gaat ie naar een boer als hij echt haan is.

ik heb hem al een naam gegeven 'coolio'

F


Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:29

Ehm, met welk doeleind worden die kuikentjes uberhaupt verkocht? Paaskuikentjes? Komen als decoratie op tafel ofzo? Wat mag ik me erbij voorstellen. Wel leuk dat je er zelf ook eentje hebt, maar hoe ga je die dan warm houden?

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:32

In bed natuurlijk Tong uitsteken
Enne, ik had precies hetzelfde gedaan hoor!! Je laat zon beestje toch niet dood gaan...
(en ik denk dat mijn moeder dezelfde reactie had gegeven als die van jou)

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:34

een goeie daad Haha!

Icelandics
They grow when you get on

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:36

hmm wat gebeurt er met al die kuikentjes die wel verkocht worden dan? bij een tuincentrum, vaaag Tong uitsteken
wel lief dat je die ene hebt meegenomen, al zou ik het ook niet over mn hart kunnen verkrijgen hem te laten doodgaan

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 19:38

ze noemen het paaskuikentjes, volgens de traditie dat kinderen een kuikentje krijgen met pasen? vraag em ook af wat ze ermee doen?

F


Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 19:41

hij zit nu in een doos met krantensnippers en eten en drinken en mijn dolfijnlamp ertegen Knipoog . heb me net aan de lamp verbrand stata nu blaas op Schijnheilig

hier fotoje van mijn kuiken:
Afbeelding

F

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:43

Wat een schatje, hij heeft toch wel genoeg ruimte in de doos Knipoog:P

Maar wat gaan al die mensen met de kuikentjes doen.... Verward

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:54

hmm opeten met kerst ofzo? Tong uitsteken

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:55

Aaaah, zo sneu Verdrietig Tong uitsteken

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 20:02

LadyLuna schreef:
Aaaah, zo sneu Verdrietig Tong uitsteken


bij mij gata hij op de boerderij, ander mensen hoorde ik zeggen ja die kunnen dan bij de rest... 1 iemand ja zijn het vethanen? dus i dunno

F

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:07

Das wel betere oplossing Tong uitsteken;)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:14

aaaah zo lief zijn die he! ik zit mn kippen ook al steeds te vertellen dat ze moeten gaan broeden Tong uitsteken

laatst reed ik naar huis wilde er een eend een drukke weg over steken samen met een stuk of 10 kuikentjes, ik heb ze toen teruggejaagd naar de sloot, want anders waren ze er nu niet meer geweest!

maar ik had in jouw geval precies hetzelfde gedaan! zo'n klein lief ding kan je toch niet laten zitten!

maar dat ze die bij een tuincentrum verkopen wie weet wat er met die beestjes gebeurt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:14

Super dat je die kleine stumper gered hebt.

Maar wat een achterlijke actie van het tuincentrum zeg. Al die mensen kopen heel impulsief een kuikentje. Kan nooit goed gaan.

Maar jij iig veel succes met je kleintje. Hou ons wel op de hoogte van het 1e bokt kuiken Lachen

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:23

Renske20 schreef:
aaaah zo lief zijn die he! ik zit mn kippen ook al steeds te vertellen dat ze moeten gaan broeden Tong uitsteken

laatst reed ik naar huis wilde er een eend een drukke weg over steken samen met een stuk of 10 kuikentjes, ik heb ze toen teruggejaagd naar de sloot, want anders waren ze er nu niet meer geweest!

maar ik had in jouw geval precies hetzelfde gedaan! zo'n klein lief ding kan je toch niet laten zitten!

maar dat ze die bij een tuincentrum verkopen wie weet wat er met die beestjes gebeurt!


Die eenden zijn zo gevaarlijk bezig, het gevaar van auto's op de weg
hebben ze helemaal niet door

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:42

Lieff!!! Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan!! We hebben ook wel kipjes, maar geen haan!

In de stad bij ons lopen ook vaak eenden, ik kwam er toen aan en ben midden op de weg stil gaan staan en de tegenliggende auto deed hetzelfde!! Hebben we ze lekker over laten steken!! Auto achter me was beetje boos, maar dat maakt dus niks uit haha

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 20:56

tjah ze verkopen daar ook hamsters enzo. er ligt wel kuikenzaad bij.
maar net zoals ik heb het impulsief gekocht
ja hoe moet ik het water geven -->schaaltje van een potje
eten-->schaaltje van een potje

en zit in doos.
en heb geen broeilamp-->dolfijnlamp geworden

het kuikenzaak kost zelf meer dan het kuiken zelf 6 euro of zo uikentje is 0.30 euro en 1 euro voor 5
Laatst bijgewerkt door Wicked2016 op 27-03-04 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

F

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:00

wat is de kuikenzaak? Verward

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:02

kuikenzaad ff verbeterd

F

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:15

onze kuikentjes drinken ook van een schoteltje, en eten gewoon van de grond, krijgen in t begin idd ook speciaal kuikenzaad

alleen hebben we nu nog geen kuikentjes, en vorig jaar hadden we er maar 5, waarvan er 2 door de kauwen zijn meegenomen, zo zielig!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:33

was een kauw:s

F

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:34

Goed hoor dat je het kuikentje meegenomen hebt, rare actie om de lamp uit te doen en zo'n beest dood te laten gaan.

Dta je die beestjes verkoopt a la *ook niet echt slim maar ok* maar dan weet je als winkel vantevoren dat er over kan blijven.....rare mensen hoor *behalve jij dan Tong uitsteken *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:45

voor brandgevaar zeker?
zo zielig

F

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:49

Ik vind het zo zielig. Eerst werden ze nog weggegeven dat mag niet meer.

Maar welk lot wacht deze haantjes die in een impulsieve bui meegenomen worden door mensen die er geen verstand van hebben....

Hier een stukje.

De dierenrechtenorganisatie GAIA reageert op verschillende klachten die de organisatie binnenkrijgt over kuikens die ter gelegenheid van Pasen bij bakkers, drankcentrales en AVEVE-tuincentra worden weggegeven als "paaskuiken".

GAIA wijst erop dat artikel 36, 16° van 14 augustus 1986 (gewijzigd bij de wet van 26 maart 1993 en de wet van 4 mei 1995) dit soort praktijken verbiedt. De wet bepaalt immers dat:

"Onverminderd de toepassing, in voorkomend geval, van strengere straffen bepaald bij het Strafwetboek, wordt gestraft met een boete van 26 frank tot 1000 frank, hij die: dieren als prijs, beloning of gift uitlooft of uitreikt bij wedstrijden, verlotingen, weddenschappen of bij andere gelijkaardige evenementen, behalve de afwijkingen welke door de Minister tot wiens bevoegdheid de Landbouw behoort kunnen verleend worden".

Dit wettelijk verbod is ook in het geval van paaskuikens ongetwijfeld zeer terecht. De diertjes worden ofwel doodgeknuffeld in onvoorzichtige kinderhanden.Of het worden volwassen hanen die de hele buurt wakker kraaien. GAIA heeft al moeten zorgen voor de opvang van dergelijke ex-paaskuikentjes die flink uit de kluiten gewassen hanen geworden waren en die in Antwerpen op een appartement gehouden werden. Maar behalve in dierenhandelszaken verbiedt ook de handelswet dat dieren verkocht worden in bakkerijen, tuincentra, drankcentrales enz.

Het gaat hier om kuikens die door de eiproductie-industrie na het scheiden van de haantjes van de kippen anders worden gedood, d.w.z. als nutteloze wegwerpvoorwer-pen in plastiek zakken weggegegooid worden. Maar met Pasen worden de wegwerp-haantjes als "paaskuiken" verkocht. Hun lot wordt er in de meeste gevallen niet minder beklagenswaardig op.

"We stellen vast dat weinig mensen, die paaskuikens aan hun klanten aanbieden, van dat verbod op de hoogte blijken te zijn. We trachten dan ook preventief op te treden", zegt GAIA-directeur Ann De Greef.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:49

Een kauw is een vogel gelijkend de kraai. Dus zwart, redelijk groot en beetje gemeen koppie vind ik altijd... Blijkt wel als ze kuikens jatten Knipoog

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Antgillya, Jet, sorayamagic2, Vagabondo en 15 bezoekers