zadelpasservice/ zadel aanmeten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

zadelpasservice/ zadel aanmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 16:47

Het lukt me maar niet om een goed passend zadel te vinden voor mijn onwijs brede Tinkermerrie en ik baal hier nogal van. We hebben al p advertenties gereageerd en zadels gepast maar helaas lukt het niet zo, en om telkens heen en weer te rijden is ook niks.
Dus zit ik eraan te denken een zadelpasservice te laten komen, om zo een aantal zadels te passen. Allen weet ik dus geen enkele passervice en wil ik graag weten wat dit nou ongeveer kost (voorrijkosten) en of er ook een passervice is met 2e handszadels, want ik hoef er niet perse een splinternieuw zadel op.

Of misschien is het een mogelijkheid een zadel aan te laten meten, alleen ben ik bang dat de kosten daarvan erg hoog liggen, iemand enig idee?
En ik weet ook niet of dat wel zo slim is op een 3-jarige, aangezien ze vast nog wel gaat veranderen?

Best veel vragen Schijnheilig
Hoop dat er bokkers zijn die me antwoord kunnen geven!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:50

Divoza komt dacht ik ook thuis om zadels te passen. Dus hun zou je is kunnen emailen of bellen. Verder weet ik ook niet echt iemand.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:06

Horse lover doet het ook, maar ga eens informeren bij een ruitersportzaak bij je in de buurt, deze komen ook vaak langs met zadels (ook tweede hands).

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:38

Hee, wat dacht je van een boomloos zadel? Dat lijkt mij zelf perfect!
Het zadel wordt ook door veel bokkers gebruikt, ook bokkers met hele brede paarden... misschien heb je er wat aan? Schijnt namelijk op erg veel verschillende paarden te passen. Als ik zelf aan een zadel toe ben ga ik er denk ik ook voor, vandaar. Meer info vind je trouwens ook op www.boomloosrijden.nl
succes ermee!

Faber quisque fortunae suae

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:46

Voor een goed passend zadel moet je naar een goede zadelmaker gaan. Die verkoopt alleen kwalitatief goede zadels en past deze aan aan de rug van je paard. Dat is beter dan een stuk of wat zadels proberen en hopen dat er eentje bij zit die ongeveer past; elke paardenrug is immers anders van vorm en bespiering.

Goedkoop is duurkoop in dit geval.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:15

Wij hebben zelf een zadel van Hulsebosch op maat laten maken, maar volgens mij hebben de meeste ruitersportwinkels ook een passervice aan huis. Als ik jou was zou ik eerst de ruitersport winkels in de buurt even bellen.


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:25

Ik heb zelf hele goede ervaringen met De Clerck, een zadelmaker uit Antwerpen (ik zie dat je in Etten-Leur woont, daar komt hij ook) Je kiest bij hem een zadel dat JIJ lekker vind zitten, en hij maakt het op maat voor jouw paard. Ik heb het afgelopen jaar er 2 bij hem gekocht (1x Stubben 1x Wintec Isabelle W) beide geheel op maat gemaakt, niet alleen de boom, maar tot op de millimeter voor mijn paarden opgevuld bij de zweetbladen en....eh...het gedeelte dat onder je kont zit !

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:31

Boomloze zadels lijkt mij ook wel wat, maar daar hangt wel een leuk prijskaartje aan. Ik hoop dat je snel zult slagen voor een goed passend zadel.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:25

foetsie schreef:
Boomloze zadels lijkt mij ook wel wat, maar daar hangt wel een leuk prijskaartje aan. Ik hoop dat je snel zult slagen voor een goed passend zadel.


Dat valt best mee hoor , vergeleken met een standaard leren zadel...waar vind je nu een perfect passend aangemeten kwaliteits-leren zadel , voor compleet iets meer dan 600 euro ?

Moet je toch goed zoeken , zeker als je al een paard met moeilijke pasvorm hebt.

Dus als je twijfelt over een goed standaard zadel op maat laten maken of een boomloos zadel aanschaffen , dan is de prijs geen reden om niet voor boomloos te gaan.

Als je boomloze zadels niet mooi of geen prettig idee vindt , een serieus dressuur-wedstrijd-zadel zoekt ofzo , DAT zijn wel redenen om niet voor boomloos te gaan.

Maar de prijs valt toch reuze mee volgens mij ,
vergeleken met een Engels / Western merkzadel op maat..... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:27


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:36

Mist schreef:
Ik heb zelf hele goede ervaringen met De Clerck, een zadelmaker uit Antwerpen (ik zie dat je in Etten-Leur woont, daar komt hij ook) Je kiest bij hem een zadel dat JIJ lekker vind zitten, en hij maakt het op maat voor jouw paard. Ik heb het afgelopen jaar er 2 bij hem gekocht (1x Stubben 1x Wintec Isabelle W) beide geheel op maat gemaakt, niet alleen de boom, maar tot op de millimeter voor mijn paarden opgevuld bij de zweetbladen en....eh...het gedeelte dat onder je kont zit !

Heb er ook erg goede ervaringen mee,en verschillende andere mensen die ik ken ook.M'n half pension paardje heeft ook een zadel van daar,is goede kwaliteit,zit heel erg goed,zowel voor ruiter als paard.Is wel een beetje duurder,maar later heb je er ook helemaal geen last meer mee.
Ik weet niet in hoeverre het er iets toe doet,maar het zijn ook supervriendelijke mensen Haha!

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers