pion,armstrong,oddjob

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

pion,armstrong,oddjob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 17:30

wie heeft er foto's en info over de volgende hengsten?
het gaat namelijk over een paard met deze afstamming
pion x armstrong x oddjob
hopelijk kan iemand mij helpen!
alvast bedankt!
groetjes jeannette

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:53

Odd Job xx is een Engels volbloed die in de jaren '70 in Nederland heeft gedekt, hij heeft daarvoor in de rennen gelopen. Uiteindelijk is hij afgekeurd op afstammelingen, tot groot protest van veel fokkers. Zijn kinderen hebben het later goed gedaan in de sport, eentje heeft onder een Zweedse (?) Young Rider internationaal dressuur gelopen. Verder sprongen er een aantal goed, en ze liepen tot op hoge leeftijd (circa 20) in de sport.
Wij hebben een zoon van Odd Job (uit een moeder van Odin van Wittenstein, een echte F1 kruising) die nu 24 is. Voor foto's van hem zie hier:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... trammelant

maar ik zie net dat de foto's het niet doen. Hij staat iig in mijn user icon.

Pion heeft veel dressuurpaarden gefokt, Armstrong weet ik weinig van.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:12

Pion is een schimmelhengst, ik dacht een Volbloed arabier, Anglo Arabier of Engels Volbloed ofzo.

Ik heb deze zomer een zoon van hem meegemaakt. Echt een supermooi dier! Wow! Geweldige beweging, super expressieve uitstraling, tact, balans..... wow.... Eén van de mooiste paarden die ik in mijn leven heb meegemaakt.

Het karakter was heel wat minder. Ik weet niet of het 'aangeboren' was, maar dat karakter was verschrikkelijk. Zeer opvliegerig, zeer arrogant en dominant...

Waarschijnlijk was er wel wat met hem 'gebeurt', want trucjes zoals stijgeren e.d. kende ie maar al te goed. Dat terwijl hij als 5 jarig (zogenaamd) 'groen' paard naar ons toe kwam om te worden beleerd. Met dat beleren zijn we begonnen, maar dat werdt (met 4 zeer ervaren volwassenen) helemaal niets. Na een maand zijn we er wegens een blessure mee gestopt.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:26

Pion kan je vinden op www.uytert.nl die staat daar ter dekking! over de reast weet ik niets

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:15

Pion is half gelders!
Zijn vader Abgar xx:
Afbeelding
Zijn moeder 100 % gelders, dochter van Epigoon:
Afbeelding
De vader van Epigoon, voor de genen die het willen weten, is Amor.
Die hengst lijkt echt overal in voor te komen!

Informatie heb ik overigens van gelderlanderhorse.nl Even nagezocht, want ik wist dat ie gelders bloed voerde. Alles wat met geldersbloed is, is te vinden op die site, snappen jullie zeker wel waar ik veel te vinden ben? Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 23:11

[quote="carola"]
Het karakter was heel wat minder. Ik weet niet of het 'aangeboren' was, maar dat karakter was verschrikkelijk. Zeer opvliegerig, zeer arrogant en dominant...

Waarschijnlijk was er wel wat met hem 'gebeurt', want trucjes zoals stijgeren e.d. kende ie maar al te goed. Dat terwijl hij als 5 jarig (zogenaamd) 'groen' paard naar ons toe kwam om te worden beleerd. Met dat beleren zijn we begonnen, maar dat werdt (met 4 zeer ervaren volwassenen) helemaal niets. Na een maand zijn we er wegens een blessure mee gestopt.


Herkenbaar..Wij hebben op stal ook een pion en die is nu eindelijk na veel ellende onder het zadel en ook een apart geval...Is trouwens bij ons geboren en er is niets met hem gebeurt...en het is de enige van een stuk of 20 die probelemen opleverde met inrijden...