Wat zijn leuke beginners oefeningetjes?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Wat zijn leuke beginners oefeningetjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 17:44

Hello there,...
Ik ben Ruben, het zoontje van mijn stalbaas, aan het lesgeven, we zijn nu bezig aan de longe met te leren staan zitten enz.
Wat zijn nog meer leuke beginners oefeningetjes.. en hebben jullie verder nog tips?
Groetjes Lisette & Ruben Knipoog

aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:45

nou een leuke oefening is om zonder handen te rijden aan de longe gewoon langs je en opzij...heb ik ook gedaan en vond het erg grappig! en staan zitten vink oowk een leuke oefening! maar daar ben je al mee bezig zie ik...ook een leuke oefening is om in draf door te zitten...

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:07

en misschien een beetje voltige om de zit te oefenen, rondjes draaien in je zadel e.d. doet het altijd goed! veel suc6!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:13

Toen ik begon met paardrijden (was zo een 8jaar) deden we heel veel gymnastiekoefeningen. Dat is voor kinderen leuk om te doen en ze leren er ook nog hun evenwicht mee bewaren. Een keertje ronddraaien in het zadel, proberen de tenen aan te raken, zonder beugels, zonder teugels, aan de verkeerde kant opstappen, afstappen en onder het paard door kruipen.... En als hij zonder longe kan rijden, kan je wat staanders ofzo neerzetten in de bak waar hij in stap of draf door moet slalommen of dingen moet oppakken enzo Lachen hoe meer afwisseling hoe leuker voor jonge kinderen.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:29

als je met meerdere bent is tally ho ook heel leuk Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:31

Bij ons doen ze tijdens de privelessen voor kinderen en mensen die net zijn begonnen handen in de zij en staan in de beugels. Dat zorgt ervoor dat ze dan wel moéten steunen in de beugels, dit zorgt uiteraard voor evenwicht en ook vertrouwen.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:51

Slaommen om pionnen, emmerdans ( met meerdere ruiters), tikkertje te paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:55

Of oefeningetjes zoals voeten uit de beugels, rondjes draaien met je armen e.d. Lachen

meisje_16
Berichten: 115
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:48

oren en de staart van de pony aanraken,
zonder handen draven

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 22:05

Bedankt voor de leuke tips!
Ik ga er eens een paar proberen die je kunt doen als Chief aan de longeer lijn stapt en draaft.
Hij heeft zelfs al een stukje gegalopeerd, en een btje gymastiek op het paard idd. Lachen
Liefs Lis