Ziek? wie doet je paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Ziek? wie doet je paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 14:56

Hoe doen jullie dat? Als je (langdurig) ziek bent, wie verzorgd je paard verder???
Heb je mensen achter de hand? laat je ze er ook op rijden? Of enkel longeren/ los in de bak???

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:20

Er is altijd wel iemand van de stalling die ik kan bellen als ik ziek ben. Maar ik moet echt goed ziek zijn als ik niet kan, gelukkig is dat nog nauwelijks voorgekomen. Of ik laat mn moeder gaan Tong uitsteken..
Maar ik laat niemand anders rijden hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:24

Stalhouder

Omdat ik ME heb en dus zelf niet altijd de goede verzorging kan geven heb ik een vollpension stal met dagelijks weide gang gekozen.

de paarden worden gevoert, buiten en binnen gezet en er word gemest.
dus als ik me niet fit voel kom ik hem alleen ff knuffelen.

doordat ze samen in groepjes buiten staan krijgen ze ook genoeg beweging en aandacht en is longeren of rijden voor Kawa verder niet nodig.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:31

In principe ik zelf. Dan doe ik er alleen wat langer over. Dennis staat huis dus ik zal wel moeten.

Ben ik zo ziek dat ik het echt zelf niet aan kan dan doet mijn zusje of in een extreem geval mijn ouders Dennis. Maar dan word hij alleen gevoerd en buiten gezet, hij staat dan voor de rest stil.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:36

ik ben tot nu toe nooit langer dan 1 a 2 dagen ziek geweest, maar wel 11 dagen naar rome met school enzo. dan deden m'n ouders haar een paar dagen, en iemand van stal ook een paar dagen. als ze op vakantie zijn doet de stalhouder het meestal Lachen

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:09

Gelukkig heb ik altijd mijn vriendin die alles van me over kan nemen...
Ben zelf eigenlijk nooit echt ziek, er moet heel wat gebeuren wil je mij thuis houden... In princiepe doen we ook alles wel samen, ik voer vaak genoeg haar paarden mee of ik zet ze buiten en andersom is dat ook zo... We vertrouwen gewoon op elkaar dat het goed gaat... OK dan!
Het nadeel hier weer van is, dat wij nooit eens SAMEN een dagje weg kunnen gaan... Niemand kan onze paardjes binnen/buiten zetten en voeren... Dan gaan wij niet met een gerust gevoel weg...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:00

Het moet wel heel raar gaan, dat ik niet ga... Maar als ik niet kan, doet mijn vriendin haar. Haar paard staat er ook en zij neemt Netty mee...

Andersom natuurlijk ook.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:32

Ik ben bijrijden, maar als de eigenaar ziek is doe ik hem als ik ziek ben zdoet zij hem, of de boer

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:34

Ik heb mijn paard samen met mijn zusje, en er is altijd wel een van ons die naar stal gaat. Het komt heel zelden voor dat we allebei niet kunnen, dan zet een stalgenootje of de stalhouder hem wel een paar uur buiten zodat hij toch frisse lucht en beweging krijgt.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:36

Karin schreef:
Ik heb mijn paard samen met mijn zusje, en er is altijd wel een van ons die naar stal gaat. Het komt heel zelden voor dat we allebei niet kunnen, dan zet een stalgenootje of de stalhouder hem wel een paar uur buiten zodat hij toch frisse lucht en beweging krijgt.


Hier idem!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:38

Ik heb dan dus een groot probleem.
Ik heb een paar weken terug een ontsteking gehad in mijn buik en toen kon ik amper rechtop staan vd pijn. Toen had ik alleen nog mijn eigen paarden aan huis en heeft mijn vader het gedaan. Nu heb ik ook pensionklanten en dit zou mijn vader ook nog wel doen, mits niet te lang..
ik moet gewoon niet ziek worden!

Macho

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:33

Ik heb gelukkig mijn moeder en m'n zusje die allebij erg veel ervaring hebben, en die mijn paard heel goed kennen. Ik heb wel een verzorgster maar die heeft het vrij druk dus die doet hem alleen de dagen die zijn afgesproken.

Vind ik opzich niet zo'n probleem, meestal doet als ik ziek ben me zusje me paard. En als me zusje niet kan me moeder dus.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:15

Ik heb mijn vriend zo 'opgeleid' dat hij Ranja uit stal kan halen, z'n halster om kan doen en vervolgens vast kan zetten aan stal. Mijn vriend en vader zijn ook al eens heen gegaan, omdat ik plotseling moest overwerken. Is allemaal prima gegaan! Hij wordt dan hoogstens buiten gezet, maar meer ook niet.

Maar als het om meer dan een paar dagen gaat, dan heb ik altijd nog een vriendin die ik kan vragen. Zij doet hem ook altijd in de vakantie. Zij kent hem door en door en rijdt dan ook op hem.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:20

Ik sta op een volpension stalling, ze gaat elke dag naar buiten, dus als ik echt ziek ben (moet echt goed ziek zijn, wil ik niet gaan Knipoog ) is het geen ramp als ik een dag niet kom.
Als het slecht weer is, kan het wel eens zijn dat ze niet naar buiten gaan, en dan vraag ik of mijn vader naar stal wil gaan haar los te gooien.
Het is ook de bedoeling dat hij er over een tijdje op gaat rijden, dus dan kan hij haar ook een keertje rijden Knipoog

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:54

Als ik ziek ben, dan doet mn vader samen met mn zusje mn pony.
(Goede combi: pap rijdt zelf niet meer, maar weet veel van paarden en mn zusje rijd wel, maar is niet zo ervaren).

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:23

mijn paard staat net zoals die van RK in volpension en gaat in principe iedere dag naar buiten.
ik heb ook ME dus rijden doe ik sowieso niet iedere dag.

Ook al ben ik ziek, ik ga wel iedere dag naar mijn paard, want van wat ze op stal voeren, kan ie niet leven (vind ik) en ik moet hem dagelijks nakijken op wonden .... er wordt nogal geknokt op de plaat.

vanaf 1 mei gaan ze gelukkig weer de wei op, dan kan ik ook eens een dagje vrij nemen.....met vakantie gaan doe is al helemaal niet, te vermoeiend voor me en niemand die mijn paard verzorgd!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:29

Als ik ziek ben doet Daniel het en andersom. In uiterste nood is er altijd wel een stalgenoot te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:31

Citaat:
en ik moet hem dagelijks nakijken op wonden

Dat word bij ons op stal gelukkig ook gedaan.
En zonodig afgespoten of wat er nodig is.
wat dat betreft zijn ze heel erg bezorgt om de paarden en dat is een heel, heel fijn gevoel.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:32

als ik echt ziek zou zijn (dan moet ik ook echt ziek zijn hoor) dan doet mijn moeder of zus of vriendin lotte wel losgooien Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:38

Citaat:
Dat word bij ons op stal gelukkig ook gedaan.
En zonodig afgespoten of wat er nodig is.

ja bij ons ook, maar er moet wel veel bloed uitkomen willen ze het zien en dan smeren ze de wond dicht met groene klei (hebben ze van de week gedaan toen ik 's avonds moest werken Boos! ) i.p.v. ff contact opnemen of er iemand met verstand van zaken naar laten kijken, nu zit ik met een draadwond die niet gehecht is, een dik en warm been en een hoop ellende Scheve mond , conclusie: ik moet er zelf zijn om hem binnen te halen en na te kijken (of ik ben te kritisch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:41

Dat klinkt niet dat jij te kritisch bent.
maar hun een beetje

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:42

Als ik ziek ben of niet kan, dan bel ik Monique. Vroeger verzorgte ik Monique haar paard (Quissie) en nu 'verzorgt' ze Silke als ik niet kan of ziek ben. Monique rijdt ook gewoon op haar laat haar los of longeert haar. Silke is Monique haar paard geweest dus Monique weet goed hoe ze met haar om moet gaan. Ook heeft Monique mij geholpen met inrijden dus ik vertrouw compleet op haar.
Zou Monique ook niet kunnen dan laat een andere vriendin van mij haar los samen met haar paard (zijn beste vriendjes net zo lief) Lovers en als dat ook niet zou kunnen dan bel ik de manege, en die laten haar dan de halve dag lekker uitrasen in de buitenbak....
Owja en soms heeft m'n vader ook nog wel eens een bui dat hij graag naar Silke wil. Hij kan nu haar deken op en af doen en haar van de stal naar de bak brengen en weer terug... Mijn paardje hoeft dus niet bang te zijn dat ze een dag op stal moet staan... Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:09

In alle jaren dat ik een verzorg-, en later eigen pony heb gehad ben ik volgens mij nog nooit zo ziek geweest dat ik niet kon komen. Wel een paar keer dat ik gewoon even gauw de stal deed ofzo. Maar als ik niet kan komen, dan kan ik wel een stalgenootje vragen of zij de stal wil doen.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:17

Mijn ouders, mijn moeder heeft nog nooit een paard van boven bekeken, maar heeft er meer verstand van dan menig manegeruiter!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:27

ikzelf,tenzij ik echt niet kan.
zoals een maand geleden zoiets,is mijn moeder haar gaan doen.

dus als ik echt niet zou kunnen doet als eerste mijn moeder/zus haar.
anders staleigenaar of stalgenoot.
hoef ik me dus echt geen zorgen om te maken gelukkig Lachen