politie te paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

politie te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 13:09

Ik zou wat meer te willen weten komen over politie te paard. Ik vind dat echt heel gaaf. En kun je ook op zo'n cursus gaan kijken.Dat lijkt me heel leuk om te doen. Dus als je iets weet laat het dan ff weten. Pling

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:28

Ik wou eerst ook bij de bereden, maar ik vind het niet leuk om eerst 4 jaar agent te moeten zijn Scheve mond
Je komt er ook erg moeilijk bij, omdat de meeste mensen pas weg gaan als ze met pensioen gaan

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:31

je komt er idd heel moeilijk bij. Er zijn maar weinig mensen nodig, en je moet er sterk voor in je schoenen staan. En ik heb gehoord dat mensen die weinig tot geen rijervaring hebben er sneller bij komen dan mensen die veel rijervaring hebben.
Of dat waar is weet ik niet Lachen

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:48

Je zult eerst een opleiding tot agent moeten volgen (3 a 4 jaar), je loopt dan deels mee in de praktijk (stages). Dan een aantal jaren werken en daarna kun je evt. solliciteren bij de beredenen. Er bestaat ook een functie als agent waar je ook gedeeltelijk als ruiter kan worden ingezet. Informatie kun je opvragen bij het LSOP te Apeldoorn. Voor alles moet je een opleiding volgen en solliciteren.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:54

Als je bij de beredenen wil moet je eerst de opleiding voor minstens agent doen en daarna nog een aantal jaren straat-ervaring. Dit is per korps wel verschillend hoelang je gewoon op straat moet werken voordat je bij de beredenen kan. Ik dacht dat je in ons korps minstens 3 jaar ervaring op straat als agent moet hebben.

Bij ons in het korps is beredenen nu ook een fulltime baan. In andere korpsen kan het ook zijn dat je parttime beredenen en parttime het werk op straat doet.

Je moet anders gewoon even bij het korps informeren, maar ik weet zeker dat je eerst de opleiding voor agent of hoofdagent moet volgen, dan een aantal jaren straat-ervaring en dan kans hebt op een plaatsje binnen de beredenen.

Succes.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:29

kimmy schreef:
je komt er idd heel moeilijk bij. Er zijn maar weinig mensen nodig, en je moet er sterk voor in je schoenen staan. En ik heb gehoord dat mensen die weinig tot geen rijervaring hebben er sneller bij komen dan mensen die veel rijervaring hebben.
Of dat waar is weet ik niet Lachen


Het is niet zo dat ze er sneller bijkomen, maar ze hebben wel evenveel kans (dacht ik).

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:39

Misser"]
[quote="kimmy schreef:
je komt er idd heel moeilijk bij. Er zijn maar weinig mensen nodig, en je moet er sterk voor in je schoenen staan. En ik heb gehoord dat mensen die weinig tot geen rijervaring hebben er sneller bij komen dan mensen die veel rijervaring hebben.
Of dat waar is weet ik niet Lachen


Het is niet zo dat ze er sneller bijkomen, maar ze hebben wel evenveel kans (dacht ik).
[/quote]
ik ken iemand die nu bij de ME zit, die wilde ook bereden politie gaan doen, maar er werden bijna alleen mensen met weinig tot geen rijervaring geplaatst, omdat ze die nog helemaal kunnen "vormen" zoals zij het willen zegmaar..

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 19:03

Bedankt voor jullie adviezen. Maar kun je ook ooit een dagje gaan kijken. bijv. met mensen van de ponyclub. Dat lijkt me heel leuk Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:07

palinde schreef:
Bedankt voor jullie adviezen. Maar kun je ook ooit een dagje gaan kijken. bijv. met mensen van de ponyclub. Dat lijkt me heel leuk Lachen


Eej, je zit tegenwoordig wel bij de paarden, dus zal je wel je paarden-collega's mee moeten nemen, hoor Haha! .

Wie weet kun je eens bellen met de beredenen in Boxtel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:51

Yessy"]
[quote="Misser"][quote="kimmy schreef:
je komt er idd heel moeilijk bij. Er zijn maar weinig mensen nodig, en je moet er sterk voor in je schoenen staan. En ik heb gehoord dat mensen die weinig tot geen rijervaring hebben er sneller bij komen dan mensen die veel rijervaring hebben.
Of dat waar is weet ik niet Lachen


Het is niet zo dat ze er sneller bijkomen, maar ze hebben wel evenveel kans (dacht ik).
[/quote]
ik ken iemand die nu bij de ME zit, die wilde ook bereden politie gaan doen, maar er werden bijna alleen mensen met weinig tot geen rijervaring geplaatst, omdat ze die nog helemaal kunnen "vormen" zoals zij het willen zegmaar..
[/quote]

Dat lijkt me vreemd. Mensen die al kunnen rijden, zijn stukken makkelijker te 'vormen' dan mensen die dit niet kunnen.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:44

Leek me vroeger ook heel mooi bij de bereden politie of te motor.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:22

CCCCorine"]
[quote="Yessy"][quote="Misser"]
[quote="kimmy schreef:
je komt er idd heel moeilijk bij. Er zijn maar weinig mensen nodig, en je moet er sterk voor in je schoenen staan. En ik heb gehoord dat mensen die weinig tot geen rijervaring hebben er sneller bij komen dan mensen die veel rijervaring hebben.
Of dat waar is weet ik niet Lachen


Het is niet zo dat ze er sneller bijkomen, maar ze hebben wel evenveel kans (dacht ik).
[/quote]
ik ken iemand die nu bij de ME zit, die wilde ook bereden politie gaan doen, maar er werden bijna alleen mensen met weinig tot geen rijervaring geplaatst, omdat ze die nog helemaal kunnen "vormen" zoals zij het willen zegmaar..
[/quote]

Dat lijkt me vreemd. Mensen die al kunnen rijden, zijn stukken makkelijker te 'vormen' dan mensen die dit niet kunnen.
[/quote]
Nee, die hebben al hun eigen stijl van rijden en het oplossen van 'problemen' enzo. Want haal eens 100 ruiters uit heel NL en België er is er geen 1 die hetzelfde rijd als een ander.
Mensen die onervaren zijn, weten niet hoe ze in sommige situaties moeten reageren en leren het dus meteen op dé politie-manier aan.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:02

daarbij is er volgens mij ook nog een toets om te kijken of je wel geschikt ben ervoor maar dat weet ik niet 100% cker...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:05

Vandaag hoorde mijn vriend twee jonge meisjes zeggen toen ik langsreed 'oh het is toch geen politiepaard' .... Verward
Zie ik eruit als een agente? Tong uitsteken

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:08

tegen mij werd gezegt toen ik op een wit paard reed met zwarte stippen hey daar rijd pippi langkous.... ik ben toch cker een jongen? dus alles is mogelijk hoor Knipoog

LinnieLin
Berichten: 182
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:20

Ik heb stage gelopen bij de Korps Landelijke Politie Diensten, afdeling Bereden Politie. In Woubrugge, en de Landelijke Bereden zit ook in Boxtel en Nunspeet. Was wel leuk, heb nu stamboekgegevens van de paarden daar, erg intressant. Ik heb dus ergens een stageverslag liggen, maar waar? Je zou daar dus ook op stal kunnen werken, is ook erg leuk.
Suc6....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:31

Geloof mij, de honden zijn veel leuker om mee te werken Tong uitsteken

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:33

maar daarentegen van je hobby je baan maken kan ook best leuk zijn hoor....

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 04:00

ik heb op door mijn school de mogelijkheid gehad om te mogen stage lopen bij de bereden politie amsterdam/amstelland.
super ervaring OK dan!
maar ik wou gelijk geen agente te paard meer worden en zeker geen stalhulp
het klopt dat je eerst zoveel jaar agent moet zijn,de opleiding is zwaar en de kans dat nou juist jij uitgekozen wordt is klein.
ik moest voor de stage voor "stalhulp" spelen en geloof me dat is daar loeizwaar Ziek

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:12

Enne...het zou toch erg gemakkelijk zijn als je een beetje kunt paardrijden, dat "vormen" gebeurt daar wel.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:10

gelukkig wil ik dat beroep niet maar het lijkt me leuk om daar een dagje te kijken. Samen met mijn paardevrienden. en ik woon in den dungen dus da is vlak bij boxtel. Ik hoop dat dat gaat lukken.