Wedstrijden met een hengst, wat zijn de eisen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Wedstrijden met een hengst, wat zijn de eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 13:52

Ik hoor namelijk wel eens dat je eerst met een ander paard (ruin of merrie) L met een winstpunt moet zijn geweest in de dressuur, voordat je met een hengst mag starten....
Is dat waar?


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:54

Ja, je moet eerst L(ik dacht L2, maar weet dit niet 100% zeker)+WP zijn met een merrie of ruin voor je met een hengst mag starten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:57

klopt L2 dressuur of L springen.
Uiteraard met wp

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:16

ja dat is inderdaad zo, en je moet minstens 13 jaar oud zijn!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:08

sjaantje schreef:
ja dat is inderdaad zo, en je moet minstens 13 jaar oud zijn!



12 is de minimum leeftijd

porsche
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 03:53

Heb gekeken op de site van het KNHS bij de regelementen maar kan daar niets vinden, nu weet ik dat de geschreven regelementen op stal liggen. Als ik dar ben zal ik even voor je kijken en erop terug komen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 07:56

dressuurreglement"]
3. Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse L2.
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt, zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te worden geplaatst.
[/quote]

[quote="springreglement schreef:
7c. Met hengsten mag uitsluitend aan wedstrijden worden deelgenomen, indien:
1. de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en
2. de deelnemer geklasseerd is (geweest) in de klasse L-dressuur of L-springen
Een (pony)hengst dient op het wedstrijdterrein - gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt - zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te worden geplaatst.


12 (ponys) of 14 (paarden) dus.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:37

lijkt me duidelijk Knipoog

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:10

Helemaal duidelijk! Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

porsche
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:03

Fijn Lielle, dat jij het antwoord al hebt gegeven, was het natuurlijk weer even vergeten. Ik vind deze regel echt belachelijk. Ik kan begrijpen dat er regels gesteld worden, maar er zijn hengsten en hengsten. Wij hebben ook een hengst en is super braaf. Zodra hij weet dat er gewerkt moet worden doet hij dat dan ook en ik weet zeker dat er zo meer zijn. En dan zijn mensen die een hengst hebben twee maal zo allert. Ze er zich zeer van bewust dat een hengst zich steeds wil manifesteren. Ik vind dat er zoiets moet komen als een toets. Hiermee kan je dan laten zien dat je een nette opgevoede hengst berijdt. Bij het AVS mag je wel starten met je arabische hengst en die punten tellen gewoon mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:08

er zijn hengsten en hengsten
en ruiters en ruiters.
helaas zijn er teveel ruiters die te makkelijk denken over hun hengst (zeg niet jij) en zijn er daarom zulke regels in het leven geroepen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:27

Ik vind het eigenlijk helemaal geen belachelijke regel... Ik zit niet tijdens het inrijden niet te wachten op een hengst met dekneigingen Clown

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daar kun je dan ook weer dispensatie voor aanvragen

(L)

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 14:24

Nou ik vind het wel erg jammer.
Ik begrijp dat je ervaring enzo moet hebben, maar als je L rijdt, wil dat niet automatisch zeggen dat je goed met een hengst om kan gaan.
Ik rijdt zelf 13 jaar, heb nu drie paarden, heb altijd paarden gehad vanaf mijn 11de, en qua ervaring zit het wel goed lijkt me dan.
Een hengst blijft een hengst, of je nu L of B rijdt, en als je hem in de les en tussen andere paarden goed kunt rijden, lijkt me een wedstrijd ook geen probleem.
Nu wordt ik dus gedwongen om eerst een tijdje met mijn merrie te starten tot de L, terwijl mijn hengst op wacht staat bij wijze van spreken, dat vind ik wel zonde...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:25

je hebt al mazzel, eerst was het m springen of dressuur Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sanne_com en 7 bezoekers