Allergisch antiklit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilonab

Berichten: 772
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Tienhoven

Allergisch antiklit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 21:47

Is er misschien iemand die dit herkent: Heras heeft vrij lange manen en daarom gebruik ik wel eens antiklit uit die oranje fles equistar volgens mij nu heb ik dus het idee dat hij daar allergisch voor is.

Hij krijgt namelijk onder zijn manen kleine kale plekjes met korstjes erop die nogal jeuken. Hij schuurt niet want de plekjes zitten onder zijn manen en zijn manan zien er gewoon goed uit.
Nu wilde ik weten is er iemand die dit herkent en of er iemand is die een andere tip heeft om zijn manen uit de klit te krijgen en dan het liefst een zo natuurlijk mogelijk middeltje.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:39

Ik heb eerder het idee dat het wat gaar broeien onder de manen.Als hij allergisch is dan lijkt het mij dat hij dan enorme jeuk krijgt en gaat schuren of allemaal bultjes krijgt.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:12

misschien heeft ie een beetje roos en jeuk? Je zou dan de komende tijd even de bovenkant van de manen kunnen wassen met kerato shampo. Knipoog

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:04

vlecht de manen eens in, zo komt er lucht aan de onderkant bij.
en die antiklit niet te vaak gebruiken, mijn pony heeft ook dat het gat jeuken, komt doordat er een bepaald prafum inzit waar hij niet tegen kan.
met azijn worden de manen ook zacht.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:18

Daarom gebruik ik nooit dat spul, ze kreeg meteen bultjes ervan op haar hals. Een regenbui bepaalt hoe schoon of vies haar manen (en staart) zijn. 's Zomers is zij dan ook een veel schoner paard Schijnheilig .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:22

een hafje wat ik gereden heb was ook allergisch voor equistar
schuurde subiet de helft van zijn manen af
een ander merk was hij niet allergisch voor

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:34

je kan ook babyolie in haar manen doen niet te veel anders word het te vet en dat trekt juist viezigheid aan of een beetje zonnebloem olie helpt ook tegen het schuren

Ilonab

Berichten: 772
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Tienhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 14:33

jeuk heeft hij wel maar hij heeft gelukkig niet door hoe hij moet schuren maar als ik met een borstel over die kale plekjes ga merk ik dat hij dat echt heel erg lekker vind en dat hij daar wel degelijk jeuk heeft.

Het gebruik van olie vind ik wel een goede tip dat ik daar zelf niet opgekomen ben en zijn manen invlecht is ook wel een goed idee want hij heeft namelijk hele dikke ne lange manen.

in ieder geval alvast bedankt.