Bijrijder = betalen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Redelijk bedrag per maand?

Niks betalen, jij helpt ze toch?
86 (100%)

Totaal aantal stemmen: 86


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Bijrijder = betalen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 12:42

De laatste tijd schijnt het overal zo te zijn dat zodra jij iemand helpt met verzorging en rijden, je daar voor moet betalen.

Ik snap het aan de ene kant ook wel: een paard kost veel geld.
Maar: een paard dat bereden wordt kost evenveel geld als een paard dat stilstaat.
(enige bijkomende kosten zijn misschien extra voerkosten en ijzers)

Ik heb nu een paard gevonden die helemaal niet rijdt, omdat ze er niemand voor kunnen vinden. Ik heb nu aangeboden om 1x in de week een buitenrit met hem te gaan maken. Natuurlijk ook voor mezelf, als ik het niet leuk had gevonden had ik niet gereageerd.
Maar als er dan definitief afspraken worden gemaakt, komt weer ter sprake 'wat ik wil betalen'.
Ik weet dat het zo gaat tegenwoordig, maar vindt het eerlijk gezegd wel een afknapper.
De tijd van 'gewoon' een verzorgpony of -paard is denk ik wel ongeveer voorbij.

Als ik bedenk wat ik onderhand heb betaald aan bijrijdpony's, leasepony's en dergelijke was ik al een heel eind op weg naar een eigen paardje.

De situatie van nu: 1x per week een KWPN-er recreatief rijden, goede uitrijmogelijkheden, paard heeft hoefkatrol dus er kan niet mee getraind worden. Staat op een privestal voor F 400,-, ik hoef niet uit te mesten of wat dan ook, kan een borstel erover halen en rijden maar.
Nu moet ik dus zelf met een voorstel komen wat ik bij wil dragen.
Dat vind ik heel moeilijk, wat zouden jullie doen?


Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Heb net ook gestemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:48

Ik vind het dus een beetje onzin dat er betaald wordt voor een verzorgpaard.
Tenzij er natuurlijk wedstrijden e.d mee gereden worden.
Maar in jouw geval vind ik het een beetje raar, een vriendin van mij die heeft een tijdje een haflinger verzorgd, ze koin er alleen maar mee buiten rijden en kon niet rijden als het bazinnetje kwam, zij moet hiervoor 75,- betalen.
Na een tijdje is ze hier mee gestopt omdat ze het toch wle hele veel geld vond.
Nu heeft ze een enorm leuk verzorgpaard waar ze alles mee mag doen (alleen nog niet buitenrijden omdat hij erg lang stil heeft gestaan) en hier hoeft ze niets voor te betalen.
Maar dan vraag ik me dus af, wat hebben die mensen voor extra kosten als jij een keer in de week op hun paard rijdt ?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:51

Tja, lastig. Ik rij zelf een KWPN-merrie 3x, soms zelfs 4x per week. Mag doen waar ik zin in heb (binnen redelijke grenzen natuurlijk), paard staat op een zeer luxe pensionstal (kost meer dan 800 piek per maand) dus naar de verzorging zoals mesten e.d. heb ik geen omkijken. Ik betaal hier 125 gulden per maand voor en koop soms wat extra dingen en ik heb daar geen enkel probleem mee.
Ik snap wel dat sommige mensen het vreemd vinden dat je nog moet betalen ook terwijl je mensen helpt, maar ik bekijk het van de andere kant: Als ik 3x in de week op een manegepaard zou rijden heb ik veel minder lol en kost dat me meer en een eigen paard hoef ik voorlopig nog niet door tijd- en geldgebrek. Op deze manier kan ik mijn hobby op een voor mij passende en betaalbare manier uitoefenen en daar wil ik best wat voor betalen!
Als jij het leuk vindt om op dat paard te rijden zul je dus voor je zelf moeten bedenken wat die lol je waard is.

Nulla tenaci invia est via

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 12:59

Margreet: ik snap wat je bedoelt.
Dat heb ik met Aldira ook.
Die rijd ik 3 a 4x in de week, staat ook op een luxe pensionstal en daar betaal ik ook ongeveer 125,- in de maand voor.
Dat heb ik er ook wel voor over.

Maar een paard recreatief rijden 1x in de week vindt ik gewoon moeilijk. Ik vind het heel leuk om te doen maar hoeveel moet ik daar dan voor betalen? Ik heb helaas geen geldboom in de tuin...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 13:05

Ik verzorg een aantal arabieren. Ik betaal hier niets voor. Ze hebben de stal aan huis en hebben zo alleen voerkosten, stro, hooi, en spullen. Ik ben wel van plan om af en toe eens iets te kopen.
Vind ik wel zo eerlijk.
Ik mest wel uit enzo, als tegenprestatie.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 13:13

Ik heb dus Kawa, ik betaal 350,- niet zoveel als hierboven genoemt maar ik heb dan ook geen binnenbak warm water op de spuitplaats, kantine en andere luxe.
Als ik nu ineens zou besluiten een bijrijder te willen omdat ik het te druk heb is dat mijn keus. Dus ik vind niet dat daar een bijrider voor op hoeft te draaien, ik moet dan allang blij zijn dat er iemand zo aardig is om me te helpen.
Ik wist van te voren wat een paard me kost en dat ik dat ook jaren lang moet betalen dus ook niet hoef te zeuren als me dat tegen zou vallen. Anders heb je niet goed nagedacht over aanschaf en alles wat er bij hoort.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 13:40

Voor 1x per week rijden vind ik het onzin om te betalen. Voor Renza betaalde ik F30,- per maand, en daar mocht ik elke dag op rijden, dan hielp ik ook wel met uitmesten enz.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 13:51

ik heb ook een bijrijdpony, maar ik hoef niks te betalen.
Kan de hele week doorrijden (zelf rijd ze donderdags).
ik mag emt dr op les (zelf betalen).
Ze heben op die stal warm water met een goede buitenbak.
We mogen hun trailer altijd wel gebruiken, hebben we ook de sleutel van!
Ik geef hun uitmezelf af en toe wat, ik ga ze bijv. met kerst ff een kerststukje geven met een mooie foto van bonanza!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:00

Toen Evita nog mijn verzorgpony was, mocht ik ook doen wat ik wou met haar. De eigenaresse reed er niet op en ze kwam ook niet vaak ofzo, alleen haar vader kwam elke zaterdag. Ik hoefde er niks voor te betalen, maar we hebben wel inentingen, wormekuur, hoefsmid enzo betaald steeds. En de spullen die ik voor haar gekocht heb. Ik moest haar ook wel elke dag uitmesten enzo, vond ik geen probleem hoor Haha!
Het was dus eigenlijk een soort van eigen pony, ik hoefde alleen de stalling niet te betalen want ze stond daar gratis als de eigenaresse haar vader op zaterdag op de boerderij kwam helpen in ruil voor Evita d'r stalling.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:23

Ik heb een bijrijdster voor mijn oude merrie. Het is een leuke, goede pony waar dat meisje heel leuk op kan leren rijden. Ze heeft wedstrijdervaring en is een super leerpony.

Het meisje mag alles ermee, en gaat er ook mee naar les. Zij (nou ja, haar ouders) betalen ongeveer de helft van de kosten die wij eraan hebben. Voeren, uitmesten of dingen kopen hoeft ze niet. Er zijn goede spullen aanwezig en ze mag er alles mee doen wat ze wilt.

Wij rijden er niet meer mee, maar dit is een prima manier voor ons om onze oude pony niet weg te hoeven doen.

Maar wel redelijk vinden wij het dat ze ook meebetaald. Immers, anders worden de kosten voor een 'gezelschapspony' wel heeeeel erg hoog.


In een geval als dit vind ik het heel redelijk dat er wordt betaald. Als het gratis zou zijn, zou ik horden kids hier krijgen die wel een leuke verzorgpony willen. Dit meisje (en haar ouders) zijn heel enthousiast en serieus, en vinden het zelf ook heel redelijk om te betalen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:41

Ik denk dat het er aan ligt waarom ze een bijrijder zoeken/nodig hebben.
Mijn instructeur rijdt mijn paard (indien mogelijk) eens in de week bij en zo heb ik een dag vrij en mijn paard duidelijk niet *LOL*
Paard wordt er beter op. Ik betaal hier dan ook voor evenveel als ik voor een les zou betalen.

Mijn man heeft een bijrijdster uit tijdgebrek en om in de kosten te sparen.
De bijrijdster rijdt het paard (soms) vaker dan mijn man in de week en deelt in de stallingskosten. 50-50 ...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:44

Ik ben ook al lang bijrijder en heb altijd wel meebetaald. Aan de ene kant heb ik zoiets je helpt elkaar ermee en het zou niks moeten kosten, aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen dat ik mee moet betalen. Het kost een hoop geld en alle beetjes zijn voor de meesten welkom. Nou vind ik ook dat je geen paard moet kopen als je een bijrijder nodig hebt die meebetaald, omdat je het anders niet redt.
Maar voor 1 keer in de week vind ik niet dat je wat moet betalen. Als je vaker rijdt dan kan ik het wel begrijpen, maar voor die ene keer niet. Jij hebt al een ander bijrijdpaardje en dit doe je er dan bij, ook om die mensen te helpen. Anders kan je ook wel naar een manege gaan en daar een paardje huren om een buitenrit mee te maken. Zij moeten juist blij zijn dat je hem beweging wilt geven. Verder kan je ook niks met hem doen...
Succes ermee!!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:45

Ligt eraan...
Ik rij gratis op mijn verzorgpony en in ruil daarvoor mest ik uit en verzorg ik haar, en voed ik haar veulen een beetje op, tot zover het lukt... hehe Extreme duivel

Op mijn andere verzorgpony rij ik ook gratis, in ruil daarvoor mest ik ook de stal uit en ik help de eigenaresse uit de brand want die had te weinig tijd. Zo help ik haar en zij mij aan een verzorgpony.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:48

Ik zou in jou geval niks gaan betalen hoor Marije......het is maar 1 keer in de week....en om daar nu voor te gaan betalen vind ik persoonlijk heel ver gezocht....... Gaaaap
Ik vind het inderdaad anders als je vaak op een pony rijd......en het dan ook als je pony beschouwd maar door 1 keer in de week te rijden vind ik wat ver gezocht.
Kijk als je voor 25 gulden gaat dan is het nog redelijk, maar kom je hoger dan kan je net zo goed een manege paard gaan rijden.....en als je eerlijk bent wat schieten die mensen nu met 25 gulden op op een bedrag van 400 gulden!!!!!
Ze moeten blij zijn dat dat paard dan toch nog 1 keer in de week beweging krijgt!!!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:51

verschil tussen bijrijden en verzorgen.

De bedoeling van een bijrijder is meestal dat de eigenaar een paar dagen in de week weinig tijd heeft en/of misschien krap zit met geld, ik vind dat hier best voor betaald mag worden. Als ik een bijrijder zou hebben zou diegene de helft van de week rijden voor de helft van de stalprijs niet meer dan eerlijk vind ik. De bijrijder heeft dan in principe net zoveel aan flair als ik heb. Ze kunnen alles doen, binnen rijden, buiten rijden. En wat al eerder gezegd werd als je drie dagen op een manege paard rijd, ben je duurder uit en je hebt er minder lol mee.

Een verzorger vind ik iets anders, ik heb wel een verzorgstertje voor Flair dat meisje is hartstikke gek van flair en vind het heerlijk om haar uitgebreid te poetsen nou mag ze af en toe eens een kwartiertje hobbelen als ik klaar ben met rijden. Zij hoeft hier natuurlijk niks voor te betalen maar dit is ook wat anders dan een bijrijder, ze verwacht ook niet dat ze mag rijden en als ze dat dan een keer mag is ze helemaal happy.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 15:51

Ik betaal gewoon niet om paarden voor andere te gaan rijden. Ik kan mijn geld wel beter gebruiken. Ik rijd die paarden, ik houd ze in beweging, als ze geluk hebben word hij er nog wat beter van ook en als ze willen mest ik de stal uit en onderhoud ik hun spullen ed en daar moet IK voor gaan betalen? Sorry, maar dat vind ik erg vergezocht. Als je zonodig geld wilt hebben voor dat andere op je paard rijden dan heb je gewoon niet goed nagedacht wat zo'n beest aan geld en tijd kost. Ik heb nog nooit in mijn leven betaald om te rijden. Nu word ik er zelfs voor betaald.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 16:05

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 05:47, in het totaal 1 keer bewerkt

-

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:22

Als de eigenaren hun paard meegeven voor een buitenrit lopen ze risico; ze moeten maar afwachten of eht allemaal goed gaat en ze hun eigendom heelhuids weer thuiskrijgen. Dat kunnen ze aan jouw neus niet zien. Ik vind het niet meer dan normaal dat je moet betalen voor iets waarvan je gebruik wilt maken. Het is anders als de eigenaar iemand zoekt die bijvoorbeeld het paard goed kan rijden om er verder mee te komen, maar dan moet je dus de ruiter betalen, zoals ik ook wel eens gedaan heb, toen ik een poos zelf niet koon rijden......

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

ik zou niks betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:33

heb ook lange tijd overal ponies verzorgt (maar heb nu gelukkig me eigen pony!) en eigenlijk nooit betaald...

- een hafl jaarheb ik 2 arabieren verzorgt! Daar was ik echt een gelukkige bij joh! Moest wel 5 km fietsen (heen, 5 km terug!) maar vond dat niet erg, mocht ze rijden en al!
het was de pony van een oudere dochter en die was er te groot voor geworden, en omdat het toch de pony was die haar naar zz (prima leerpony voor mij! *LOL* ) had gereden en ze er zo aangehecht was, en ze er veulens mee fokte deden ze haar nooit weg!
En haar oudste zoon, die 2 verzorgde ik, mocht er altijd heen, ze hadden stallen achter huis en een rijbak, en ze kwamen altijd ff praten en die vrouw gaf me dan les (op hoog niveau...!) en daar heb ik veel geleerd, ook gingen ze vaak mee op de fiets zodat ik naar buiten kon (uit voorzorg, en ook wel voor de gezelligheid!) Ze waren hartstikke blij dat ik ze verzorgde er bereed, en van geld wouden ze niks weten (dus kocht ik als tegenprestatie af en toe wat *halsters, likstenen...*) en af en toe verschoonde ik de stallen...
na een half jaar is haar zoon verkocht op een beetje een l*llige manier en ben ik gestopt... Huilen

- ook heb ik een jaar (kom er nu nog hoor, maar door Toscar minder tijd) Pienke verzorgt, een shetlander van nu anderhalf, (was toen net 9 maandjes) op dat moment had hij er 5 staan en Pienke was de jongste en kon eigenlijk nix, was een beetje mensenschuw (omdat niemand naar haar omkeek, omdat ze zo "vervelend was" maar dat kwam weer omdat ze nooit aandacht kreeg) zag er verwaarloosd uit en kon letterlijk nix. Ben er toen iedere dag heen gegaan en eigenlijk vanaf het begin was het raak! Lovers Ze liep constand achter me aan (voor andere rende ze hard weg!) en vond het prachtig al die aandacht! Iedere dag peotsen en na een tijdje zag ze er schitterend uit (teddybeer! Lovers ) Nou is het een prachtponietje wat vanalles kan en alle aandacht op zoch probeert te vestigen! De eigenaar was er erg happy mee... en vroeg er absoluut geen geld voor!

- en de eigenaar van Win en Wo wou ook geen geld zien, hij zei zo: neej, jij bent jong en hebt je geld hard nodig, en ik nie! Dus dat was ook wel handig!
Ik hielp hem met Winner en Wo reed ik af en toe en daar was hij al hardstikke blij om!

Dus ik geloof dat ik vreselijk heb geboft!
Ik vind dat jij geen geld hoeft te betalen, die mensen "moeten" eigenlijk blij zijn dat jij 1x per week dat paard *met hoefkatrol* wat beweging geeft!
Maargoed je moet zelf beslissen wat het je waard is, maar ik zou gewoon zeggen: tjaa... no money! (maar dan op een ietsiepietsi betere manier!)
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:13

Ik heb zelf nooit wat voor een verzorg/bijrijdpaard betaald. Als ik straks een eigen paard heb, heb ik er ook iemand bij die niet hoeft te betalen. Ik heb haar zelf gevraagd, bovendien vind ik dat ik een paard wil, dus dan moet ik het ook zelf kunnen betalen. Ik zou nooit afhankelijk willen worden van de betaling van een bijrijdster, wat je soms wel hoort. Marjolein, het meisje wat mijn Haflinger straks gaat doen, gaat haar 2 a 3 keer per week doen. Als zij overdag gaat kan ik in de avond nog, zij moet wel mesten. Als ik dan een keer ziek ben of op vakantie ga, heb ik wel een vertrouwd iemand. Als het toch niet blijkt te werken, kan ik haar ook veel makkelijker zeggen er mee te stoppen als met iemand die de helft van de stalling betaald. Ook kan ik dan makkelijker een keer het paard mee op vakantie nemen ofzo.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:16

Ik vindt het absoluut niet onredelijk om een vergoeding te vragen voor een bijrijder. Het bedrag ligt echter aan hoeveel dagen de bijrijder gaat rijden. Verder de kosten met de eigenaar in overleg met de bijrijder en alles komt hopenlijk goed...
Greetz,

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:29

Ik vind dat je voor dit paard niet zou heoevn te betalen. Jij helpt hun immers? Ze mogen blij zijn dat jij dat wil doen.
Op Aldira mag je veel vaker rijden en dat is dan ook meer "eigen" dus dan vind ik het wel redelijk dat je betaald.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:07

ik vind het soms wel een beetje twee strijdig.
Een paard wat op een dure stal staat kost mega veel geld.
Leuk als je daar 3x in de week gratis en voor niets op mag rijden. Je verbruikt ondertussen wel biks en ijzers.
Een klein bedrag is dan heus niet verkeerd.
Als je 1x in de week op de pony van de boer rijd zou het toch moeten voldoen met een paar keer uimesten, poetsen en tuig in orde houden.
Bij pony/paard in een normaal pension(350,- simpele accomodatie) die 3x per week gereden wordt door een ander vind ik het zelf ook niet verkeerd om een klein bedrag te vragen. Zeker als je ook met de pony de weg over mag(slijtage ijzers).

Ik vind het moeilijk misschien zou ik voor mezelf 75,- gulden in de maand vragen en de helft van de 2 maandelijkse hoefsmid.
Lijkt mij een eerlijk bedrag voor iemand die 3/4 x in de week op mijn paardjes zou rijden.

Maar ja aan de andere kant heb ik ook weer zoiets je kiest ervoor dus zul je er voor moeten zorgen. Maar als ik dan weer naar een stalgenootje van me kijk die door haar bijrijdster(2x in de week gelooof ik)haar paardje kan houden is dat toch ook weer super. Ze kunnen het prima met elkaar vinden en er wordt normaal op het paard gereden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:08

In dit geval zou ik zeker niet betalen, het paard wordt er waarschijnlijk zelfs beter van. Daarbij is het maar 1 keer in de week en puur recreatief.

Zelf heb ik wel ontzettend geluk gehad met mijn bijrijdpaarden.
De eigenaar rijdt zelf alleen aangespannen met ze, soms rijdt zijn schoondochter op een van de paarden. Ik kan verder alles doen en laten met zijn paarden wat ik goed acht (binnen redelijke grenzen natuurlijk). Ik kan komen en gaan wanneer ik wil en er is altijd een van de paarden beschikbaar voor mij. Ik hoef hier niets voor te betalen.Verder heb ik de mogelijkheid les te nemen en wil de eigenaar deze lessen het liefst zelf betalen. (ik heb ervoor gezorgd dat dit niet kan gebeuren door goede afspraken te maken met mijn instructrice). Verder vraagt de eigenaar me altijd mee als hij met de koets weggaat en doen we dat dus ook altijd samen. Ik hoef ook niet te mesten, het lukt me zelfs niet eens om te mesten. De eigenaar vindt dit geen meisjeswerk en zorgt er voor dat hij het altijd al gedaan heeft. Soms lukt het me om hem voor te zijn en dan mest ik snel. Daar is hij dan bijna kwaad om.
Ik heb dus echt onwijs geluk hier. Komt ook nog eens bij dat ik het daar altijd gezellig heb, er goede afspraken zijn over wat wel en niet kan en mag en ik hier altijd terecht kan wat er ook is. De eigenaar heeft zelfs gezegd dat ik de paarden als mijn eigen kan beschouwen. Als er iets is vindt hij dat ik moet handelen naar eigen goedachten.
De paarden worden zelfs aan mij toevertrouwt als de eigenaar weg of op vakantie is. Soms voel ik me zelfs wel eens schuldig dat ik hier niets voor betaal.
Als tegenprestatie onderhoudt ik al het tuig en de koetsen. Verder betaal ik weleens spullen voor de paarden. Ook probeer ik zoveel mogelijk van de medische kosten mee te betalen (die zijn er overigens niet vaak) en betaal ik mee bij het beslaan.
Ik denk dus dat ik hier onwijs geluk mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:11

Cowgirl schreef:
ik vind het soms wel een beetje twee strijdig.
Een paard wat op een dure stal staat kost mega veel geld.
Leuk als je daar 3x in de week gratis en voor niets op mag rijden. Je verbruikt ondertussen wel biks en ijzers.


Die dure stal kiest de eigenaar zelf.
En die ijzers en biks verslijt en eet ie ook als ie niet gereden word.
Dus de eigenaar kiest voor zijn/haar paard dus moet maar blij zijn als iemand hem wil helpen als ie daar zelf te lui voor is om me maar ff zo grof uit te drukken.
De eigenaar vraagt zelf toch om een bijrijder.
Het zou anders zijn als je op je knieen hebt liggen smeken om te rijden Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero, Trendiction en 40 bezoekers