hoe krijg ik een verzorgpony!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miepjevlug11
Berichten: 984
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: medemblik

hoe krijg ik een verzorgpony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 12:31

help,
ik zoek al heel lang een verzorgpony.
weten jullie tips om een verzorgpony te vinden, of hebben jullie zelf een pony die een verzorgster nodig heeft.
ik woon in noordholland in medemblik help me plaese!

Onderschriftloos


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:37

Je kan bijv een berichje op marktplaats zetten (www.marktplaats.nl). Heeft mijn vriendin (amanniej) op bokt ook gedan en die heeft nu ook ee verzorgpaard.

miepjevlug11
Berichten: 984
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 12:49

alvast bedankt

Onderschriftloos

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:50

Ik verplaats het even naar VMR aangezien het niet echt een RT probleem is Knipoog.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:53

inderdaad, op marktplaats kun je een advertentie plaatsen
of op andere advertentie site's
je kunt op kijken op marktplaats of iemand een verzorgster zoekt
Dat gaat meestal beter
En in de buurt rondvragen en op manege briefjes hangen
Aan mijn verzorgpony's kom ik altijd via via of internet

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:56

Wat ik vroeger altijd deed was bij elke pony die ik zag aanbellen ( bij het eerste beste huis in de buurt dan )
Dan vroeg ik of de pony(s) van die mensen waren en als dat zo was dan vroeg ik of ik ze eens mocht poetsen.
Ik heb wel 100 keer 'nee'gehoord maar ging gewoon door.
Zo ben ik aan mijn verzorgpony's gekomen destijds.

Tegenwoordig zie je heel vaak advertenties op internet, maar als ik zie wat daarin geëist wordt, vind ik het niet gek dat er bij staat: Ik zoek al heeeeel lang een verzorgpony...
Erachter staat dat het een arabier moet zijn, dat ze erop willen rijden, mag niet te klein zijn etc etc.
Zo kom je dr nooit aan.

Neem genoegen met wat je krijgen kan, al is het alleen maar poetsen, alles beter dan niets, zo ben ik ook begonnen en ik mocht steeds meer, eerst alleen poetsen en later bracht ik de pony's voor op keuringen.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:25

SANEX schreef:
Wat ik vroeger altijd deed was bij elke pony die ik zag aanbellen ( bij het eerste beste huis in de buurt dan )
Dan vroeg ik of de pony(s) van die mensen waren en als dat zo was dan vroeg ik of ik ze eens mocht poetsen.
Ik heb wel 100 keer 'nee'gehoord maar ging gewoon door.
Zo ben ik aan mijn verzorgpony's gekomen destijds.


Zo ben ik ook aan mijn verzorgpony's gekomen!! Eerst werd mij daar zelfs een nee verkocht, maar aangezien mijn pa die mensen best wel goed kende heeft hij me een beetje geholpen. In het begin was het idd alleen nog maar een beetje poetsen, maar al snel mocht ik ook zelf rijden en mocht ik mee met huifkartochten en aangespannen shows ed. Ik heb daar echt een supertijd gehad OK dan!

Dus niet opgeven, maar ga gewoon overal langs en vraag het en hang idd briefjes op en hou de advertentiesites ed goed in de gaten!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:27

miepjevlug11 schreef:
help,
ik zoek al heel lang een verzorgpony.
weten jullie tips om een verzorgpony te vinden, of hebben jullie zelf een pony die een verzorgster nodig heeft.
ik woon in noordholland in medemblik help me plaese!


zet inderdaad zoals al eerder vermedl een advertentie op marktplaats.nl
of op marktnet.nl
op deze site's kun je ook kijken naar mensen die verzorger's zoeken.
Probeer anders in je omstreken manege's of mensen met paarden te vinden en vraag die of je hun paarden mag verzorgen , of , of zij iemand weten die een verzorger kan gebruiken.
veel succes ermee!

gr.
Naomi

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:15

als je een pony ziet, bij het dichstbijzijnde huis aanbellen, een briefje op het hek hangen als er geen huizen in de buurt zijn, inderdaad, internet zoals marktplaats en je kan misschien zelfshier op bokt iets vinden, en bij manege's rondvragen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:20

SANEX schreef:
Wat ik vroeger altijd deed was bij elke pony die ik zag aanbellen ( bij het eerste beste huis in de buurt dan )
Dan vroeg ik of de pony(s) van die mensen waren en als dat zo was dan vroeg ik of ik ze eens mocht poetsen.
Ik heb wel 100 keer 'nee'gehoord maar ging gewoon door.
Zo ben ik aan mijn verzorgpony's gekomen destijds.

Tegenwoordig zie je heel vaak advertenties op internet, maar als ik zie wat daarin geëist wordt, vind ik het niet gek dat er bij staat: Ik zoek al heeeeel lang een verzorgpony...
Erachter staat dat het een arabier moet zijn, dat ze erop willen rijden, mag niet te klein zijn etc etc.
Zo kom je dr nooit aan.

Neem genoegen met wat je krijgen kan, al is het alleen maar poetsen, alles beter dan niets, zo ben ik ook begonnen en ik mocht steeds meer, eerst alleen poetsen en later bracht ik de pony's voor op keuringen.


OK dan! zo heb ik het duss ook gedaan en ik ben klein begonnen eerst 2 shetlanders 1 ervan een hengst Lachen later doorgegaan op een pony met atrose waar ik dus niet op kon rijden maar wel mee kon wandelen net als met de shetjes en daarna OK dan! op een ruin die ik dus eidelijk mocht rijden *LOL* ik was helemaal in de Schijnheilig 7de hemel alleen rij ik nu bijna 1 jaar western maar Pling daar is het anders gegaan *LOL* ik verzorg de shetjes en die ruin nog steeds maar heb er een andere pony bij!! OK dan! maar die eigenaresse was dus mijn instructrice van de western manage zij vroeg mij tijdens een les of ik die pony niet wouw verzorgen nu rij en verzorg ik haar al bijna een jaar! en mag ik ook op andere paardjes rijden.
kortom alles wat je kan bedenken gewoon doen! nee heb je en ja kan je krijgen!!!! ook al zijn niet alle mensen even vriendelijk denk dan maar zo:

die mensen willen dus niet dat hun paard extra verzorging krijgt maar dan mist hun paard wel een hoop. Knipoog

It`s an endless fantasy, which will never be real.

miepjevlug11
Berichten: 984
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 11:02

hartstikke bedankt! ik zal het proberen allemaal

Onderschriftloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:12

wat ik vroeger deed:
Langs de deuren gaan waar een pony stond, en vragen of het beestje eens een keer mocht poetsen. Dan groeide dat vaak vanzelf uit totdat ik dagelijks kwam en er alles mee deed.

"mag ik die pony verzorgen" schrikt veel mensen toch af... Hmmz, moeten we dat nou wel doen? Elke dag zo'n paardenmeisje op het erf???

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:19

SANEX schreef:
Wat ik vroeger altijd deed was bij elke pony die ik zag aanbellen ( bij het eerste beste huis in de buurt dan )
Dan vroeg ik of de pony(s) van die mensen waren en als dat zo was dan vroeg ik of ik ze eens mocht poetsen.
Ik heb wel 100 keer 'nee'gehoord maar ging gewoon door.


Briefje ophangen bij de manege/ponyclub/supermarkt/stallen in de buurt. Kan het niet aanraden om aan te bellen. Wellicht beter om een hele leuke brief te schrijven daarover en die in de brievenbus te doen.
Bij mij persoonlijk zou aanbellen juist averechts werken.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21


Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:26

stef schreef:
"mag ik die pony verzorgen" schrikt veel mensen toch af... Hmmz, moeten we dat nou wel doen? Elke dag zo'n paardenmeisje op het erf???


Je moet inderdaad oppassen dat je mensen niet afschrikt... Zelf heb ik al genoeg pennymeisjes aan de deur gehad die mijn shet wilde verzorgen, maar dat gaat gewoon niet omdat ze haar niet zelfstandig kunnen halen en terugbrengen en om daar nou elke keer bij te gaan helpen... Ik doe het dan liever allemaal zelf wel...

En ik geef je nog een tip, als mensen nee zeggen, bedoelen ze ook echt nee!! Ga dus nooit toch stiekem bij de pony de wei in... >;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:38

Hebben ze bij jou op de manege niet zo'n advertentiebord? Misschien dat je daar een briefje zou kunnen ophangen.
Verder inderdaad advertenties ophangen in de supermarkt, ruitershop en het internet in de gaten houden.

* To Belg, or not to Belg *

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:51

Ik ben net zoals vele hier ook huizen af gegaan waar een paardje bij stond en daar gevraagd of ik hun paard een keer mocht poetsen. Zo duurde het niet lang voordat ik een verzorgpony had en het ging zo steeds sneller. Het begon bij een 6-tal shetjes, toen een groot paard, daarna 6 grote paarden. Deze poetste ik toen alleen maar en stonden toevallig allemaal in dezelfde straat en ik had zo heel mijn zaterdagen en woensdagmiddagen vol. Hierna ging het als een lopende band want toen had ik in 1x 3 pony's om te rijden en met 1 ervan mocht ik bij de plaatselijke ponyclub en wedstrijden mee rijden. Toen deze pony weg ging had ik binnen 2 dagen een nieuwe verzorgpony waar ik ook weer wedstrijden mee mocht rijden enz.

Naast mijn laatste verzorgpony had ik ook weleens nog andere paardjes waar ik weleens mee reed. Ik heb het voordeel ook dat ik in een klein dorp woon en dat mensen snel gaan praten. Dus toen kwamen er genoeg telefoontjes.

En andere manier zou inderdaag marktplaats of bokt kunnen zijn. Succes.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:49

ik heb hier op bokt een stukje gezet..
marktplaats werkt ook wel.. bij mij niet, maar bij heel veel mensen wel!

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:03

Nou eigenlijk een beetje zoals meer hier neerzetten; aanbellen en vragen! Zo ben ik ook aan mijn eerste verzorgpony's gekomen. Mensen zeiden in eerste instantie nee, maar ik mocht wel even bij ze kijken. Wat de doorslag heeft gegeven weet ik niet, maar eenmaal weer bij het hek terug mocht ik ze dus wèl verzorgen! Ik mocht niet op ze rijden en heb dat ook niet gedaan (moet je ook goed in de gaten houden,anders bn je ze ook snel weer kwijt...).
Nu rijd ik op Sikiley en daar ben ik voor gevraagd, dus daar heb ik niets voor hoeven doen Lachen

Faber quisque fortunae suae

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:25

hey je rijd toch op femke van v.d. Kooi(y)???? Naja.. vaag hoor!!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:30

Ga langs weilanden waar een Paardje staat. HAng briefjes op probeer advertenties op sites neer te zetten. vraag via kennissen vrienden/vriendinnen of zij wat weten

miepjevlug11
Berichten: 984
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 10:32

ik rij al heel lang niet meer op femke

Onderschriftloos

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:33

vriendinnetjes worden met iedereen die een pony heeft Haha!

en misschien een advertentie in de Penny plaatsen *LOL*

:){


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hwn, juval en 95 bezoekers