Trekken aan het bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 09:40

Barbiano is soms nogal irritant bezig. Soms heb ik bijna niks in mijn handen en soms een heleboel kilo. Krijg ik nogal spierpijn van. Ik krijg nu 2 x per week les en soms is het zo vermoeiend. Maar het is gewoon klieren en pas als hij niet trekt mag ik meegeven van mijn instructrice. Hij gaat zich nu beter ontspannen maar soms heeft hij helemaal geen zin en gaat hij alleen maar trekken. Boos! Voor de rest is hij een superpoepie hij begint nu steeds meer te knuffelen op stal.
Lovers Hebben jullie dit probleem ook wel eens?


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 09:49

in iedergeval NIET terugtrekken. zoals mijn instructeur altijd zegt: het paard wint altijd! als ze zitten te hangen, moeten wij onze handen omhoog doen. misschien een tip voor je!!!!

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 10:04

als ze trekken moet je je handen hoog doen en ff een keer drijven tegelijk, tenminste dat heb ik wel eens gehoord

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 10:32

Ik trek in ieder geval zeker niet terug. Ik moet van mijn instructrice mijn handen op dezelfde plaats houden dan straft hij zichzelf als hij trekt. Extra drijven heeft geen nut hij zal waarschijnlijk zelf moeten leren dat hij zichzelf er het meest mee heeft.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 10:48

Nou ik heb t erg met springles, als ik dan in de spiegel kijk heeft Iwaldo een brede lach (NOT) Scheve mond\\ Kan dr nix aan doen, niet terugtrekken is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik bij A halt moet houden staat meneer bij C stil. Het is gewoon zo'n vreselijk sterk paard en vooral met springen dan pakt ie dat bit toch vast, nou daar ga je dan... Ik vind het niet prettig dat ik soms er aan moet hangen als het ware, maarja ik heb niet zoveel andere opties. Klein nadeel van een jachtpaard Boos!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 11:22

Yep, herkenbaar Minne doet dat ook heel erg of achter het bit gaan lopen resultaat weg teugeldruk of afgrijselijk trekken (doet 'ie vooral als z'n "kwartje" op is). Vrij irritant want de ene keer heb je dus niets in je handen en de andere keer loodzwaar Frusty !!

Van mijn instructrice mag ik dus absoluut niet terugtrekken, maar drijven en tegelijkertijd handen iets oplichten, maar wel op dezelfde plaats dus niet trekken. Komt dus overeen met wat Sandra zegt. Of het volgens de "wetten" der edele rijkunst ook daadwerkelijk klopt weet ik niet hoor, ben maar amateurtje Verward maar bij Minne lijkt het in ieder geval wel te helpen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:57

Als een paard aan mijn armen trekt tijdens het rijden, geef ik hem een schopje. En dat gaat zo hard al naar gelang het helpt. maar terugtrekken werkt inderdaad niet en daar heb je ze echt niet mee.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 16:41

Ik doe hetzelfde als Desiree alleen krijgt die van mij meteen een schop inplaats van een schopje.
Gelukkig komt het maar zelden voor en wat ik bij een jong paard wel eens doe als ze het proberen is meteen de teugels losgooien ze vallen bijna op hun snufferd en dan is het vaak voor een lange tijd meteen over

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 16:50

Ik ken het probleem. Ik heb een tijd op een groninger gereden en die deed niets anders dan trekken en hangen. Soms ging het wel beter, maar op het laatst was het zo erg. Mijn instructuer die bleef maar schreeuwen: ' Benen, benen, houd die teugels vast!!!' Ik was doodmoe, ik zat huilend op dat paard met bloed in mn handen. Het leek echt of ik een gevechta an het voeren was.

Nou ja, Charlotje is een beetje te hoog gegrepen voor mij (op dit moment). Er zijn mensen die haar wel goed kunnen rijden.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 17:18

jep je moet je handen alleen maar dicht en op de plek houden maar charlot speelt een gemeen spelletje ze hangt niet alleen naar beneden maar trekt ook naar voren toe om je handen van de plek te trekken met dat haar dat lukt komt ze ineens terug mert haar neus en dan gaat ze naar beneden met het gevolg dat ze d'r rug niet hoeft te gebruiken die achterhand er niet onder hoeft te zitten en zwaar op jouw hand kan leunen.
dan hoeft ze niet op eigenbenen te lopen. Charlotte is totaal verreden en dus eigenlijk een verhaal apart. zo mooi als ze vroeger bij Danielle in de M liep lukt niemand denk ik maar toen had Daan al wielsporen nodig echt nodig om die achterhand maar aan de praat te houden.
bij charlot moet je echt rijden met een weerstandbiedende hand en benen ze geeft het vanzelf op alleen voor je daar bent is het inderdaad bloed zweet en tranen maar dan heb je er wel een fijn paard aan.
ze heeft d'r truukjes om overal onderuit te komen en is 1 van de weinige paarden waarvan ik zou zeggen die ga ik met slof rijden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 21:23

Loslaten!
het enige wat ik kan zeggen. Laat hem maar lekker kloten en klieren met zijn harses. DAt maakt niet uit. Want als je gaat terugtrekken maak je hem alleen maar hard mee en dat wint hij toch altijd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 7 bezoekers