hoe krijg ik mijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

hoe krijg ik mijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:46

pony nou soepel met rijden ze wilt altijd maar scheuren of gaat een beetje stressen Scheve mond

groetjes mij

graag jullie reactie Ach gut

Sjef

Berichten: 156
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: ZH / NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:00

Volgens mij heb jij meer problemen dan alleen het soepel krijgen van jou pony.
Doe eerst eens wat oefeneningen in overgangen, zoals draf, naar stap, naar halt, maar ook tempowisselingen.
Pas als ze dan nietmeer vlucht (dat weg scheuren) kan je haar verder gaan gymnastiseren

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:43

idd eerst overgangen en tempowisselingen
als ze daarna niet meer weg scheurt dan kan je beginnen met stelling en voltes rijden.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:09

gaat dit over die twee jarige?

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 23:25

neej dit is de oude waar ik ook nog op kan rijden

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:51

Lekker laten scheuren... Wordt vanzelf moe, en dan overgangen en figuren, en dan steeds korten scheuren, en steeds langer overgangen en figuren.

Natuurlijk alleen te gebruiken met een goede omgeving. Vooral niet in een klein bakje met modder ipv zand, oid.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 02:09

Clitia schreef:
Lekker laten scheuren... Wordt vanzelf moe, en dan overgangen en figuren, en dan steeds korten scheuren, en steeds langer overgangen en figuren.

Natuurlijk alleen te gebruiken met een goede omgeving. Vooral niet in een klein bakje met modder ipv zand, oid.


ik zou hem nooit laten scheuren dan krijgt die zijn zin.
veel figuren rijden en overgangen.en tempowisselingen rijden.
zorgen dat die niet kan nadenken om te gaan scheuren.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:00

Elke keer als mijn paard nu te snel gaat, dan zet ik haar direct op de kleine volte. Op een gegeven moment houden ze ermee op. Verder inderdaad veel tempowisselingen. Nooit aan de teugels trekken en altijd achterover blijven zitten. Al moet ik zeggen dat ik dat tijdens de les ook nog wel vergeet Bloos

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:43

bezig houden, hij doet nu maar wat, jou taak om hem aan het werk te zetten. Als je hem eenmaal ondecontrole hebt kun je weer verder gaan met het soepel maken.

AniekvH
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Daarlerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:40

mijn eigen pony was eerst precies zo...alleen maar scheuren geen stelling aannemen enz enz. ze was net een blok beton. nu heb ik al redelijk veel met haar bereikt. je moet gewoon goed losrijden. wat heel goed is om je pony los te krijgen is haar los te laten springen, longeren, veel figuren rijden, als je pony in galop overschiet omdat hij geen tempowisseling wil maken in de draf laten dan maar lekker een paar rondjes scheuren, maar dan moet ze wel op jouw teken terug komen en de hele tijd een tempo blijven rijden en probeer voltes te rijden. goede figuren zijn: (slange-)voltes, veel op beide handen ook al is ze op 1 hand moeilijk, gebroken lijnen, ook veel verschillende voltes ook met longeren (grote rondjes en dan weer kleine en dan weer grote enz)
ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:45

En les nemen.