18 jarige ruin...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

18 jarige ruin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 21:40

hoi,

ik heb zo'n kleine 3 jaar gelden een toen 15 jarige voltaire zoon te rijden gekregen.stond op dat moment al 2 jaar stil ivm studie van amazone en hoesten van hem zelf.
ik heb een par maandjes wedstrijden gereden,wat super goed ging,en toen kwam het moment van verkoop.
wij hadden eerste keus zeg maar,maar de eigenaren vroegen voor ons gewoon teveel.
de mensen die deze prijs wel wilden betalen zijn komen kijken,een boer met 2 dochters.de 1 had z gereden en de ander m,bij de pony's.
ze zochten een fijn overgangspaard,braaf,makkelijk te rijden.
dit paard WAS het toppunt van een goed karakter,altijd willen werken en een waanzinnige wedstrijdmentaliteit.
oke,zo gezegd zo gedaan,paard verkocht en kon fijn naar zn nieuwe eigenaren.(beetje eigenaardige mensen,maar dat is een te lang verhaal!)
afijn,paard heeft 3 dagen in een hoekje van de wei gestaan,niet gegeten...echt heel zielig!
na een tijdje ging het beter en ging hij op wedstrijd,waar ik hem regelmatig tegenkwam.
wat was hij veranderd:zag er gezond uit,maar hij was zo stijf(onregelmatig)en onbespierd en uit elkaar gereden,vreselijk!
na een tijdje bleek hij niet goed genoeg te zijn,de jongste werd er bang van(waarom,ik weet het nog steeds niet)en is gestopt.de oudste vond hem dus niet meer goed genoeg,hij kon toch niet verder dan het Z1.
(ik had hem,in de korte perioden dat ik hem mocht rijden,wel fijn voor elkaar,zn simpele draf was al verbeterd en hij sprong een wisseltje)
inmiddels hebben de nieuwe eigenaren hem 2 jaar,en gaat het alleen maar bergaf met deze brave jongen...
hij is gaan steigeren en ze zijn er bang voor geworden,waarschijnlijk doen ze hem weg.
dit jaar is hij dus 18,hij is 3 maal in zn leven Z1 geworden,heeft een stofallergie en is heel simpel(de oudere generatie)
wat zouden jullie doen als je de kans krijgt zo'n paard,waar je blijkbaar een hechte band mee heb gehad(zie:niet eten etc),terug te kunnen kopen?
en wat zouden jullie ervoor geven?

mn hart zegt:ik koop hem terug,voor de slachtprijs.het is niet zeker of je het steigeren eruit krijgt,en zn stofallergie wordt steeds erger.

wat jullie?

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:44

als ze er niet zo enorm veel geld voor vragen,zou ik het zeker doen,al was het maar om het beestje en leuke oude dag te gunnen (18 is niet oud,maar wel op leeftijd)

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:47

guanacotje schreef:
als ze er niet zo enorm veel geld voor vragen,zou ik het zeker doen,al was het maar om het beestje en leuke oude dag te gunnen (18 is niet oud,maar wel op leeftijd)


zou ik ook doen OK dan!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:49

Ik kan me goed voorstellen dat je hem graag terug wil kopen! Maar dan? Wat ga je ermee doen als je hem hebt? Kan je het je veroorloven en heb je wat extra geld over voor de dierenarts? Is het nog wel eerlijk tegenover hem om hem weer te gaan rijden?

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:50

Doen, 28 jaar is absoluut niet oud. Mijn meidje is 26 en gedraagd zich weer al een 3 jarige

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:50

Voor een redelijk bedrag gewoon kopen. OK dan!
Je krijgt er namelijk spijt van als je het niet doet! (maak uit je verhaal op dat je echt om dat paard geeft)

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:50

Ben k t ook mee eesn.. je bent kennelijk gek op t beetsje,
je weet wat er mee is en als ze niet teveel vragen doen! waarscihijnelijk heb je nog heelrije jaren voor de boeg.. 18 is niet jong meer maar sker niet oud!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:53

INderdaad, als je de gelegenheid hebt zou ik het gewoon doen!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 21:56

jah,dat was dus de afweging 3 jaar geleden:hoe lang gaat hij nog mee?nou,blijkbaar lang,hij doet het toch maar weer 3 jaar langer:)
ik wil hem eerst weer blij maken,met andere in de wei en misschien belangrijker:hem weer de aandacht geven die een professor verdient!want dat is hij,een koning,een professor!
maar dan een klein probleem:het extra geld...ik heb al een oude pony die staat te nixen en een jong paard die al wel lekker aan het werk is.
de pony kost weinig,is het oogappeltje van de boer,maar de 18 jarige heeft dezelfde soort behandeling nodig,veel naar buiten!misschien,als het zover mag komen,kan ik een klein prijsje afspreken met de boer,maar weet nu niets zeker.
mn oude vriend zou dan ook alleen nog maar lekker mee het bos ingaan,en verder gewoon zn oude dag krijgen.
ik hou echt heel veel van dit paard,en dat heb ik toen te weinig beseft en het grote bedrag speelde natuurlijk ook een rol.
wat is trouwens nog een reële vraagprijs?

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:00

laat hem als je hem koopt trouwens wel keuren, of iig nakijken door een DA als je hem net hebt, wellicht is het iets medisch waardoor hij zo lastig is geworden.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:01

Barvrouwke schreef:
Doen, 28 jaar is absoluut niet oud. Mijn meidje is 26 en gedraagd zich weer al een 3 jarige


Dan is het goed, want dit paard is geen 28 maar 18 Haha!
Maar ik maak ervanuit dat dit paard vroeger goede herinneringen bij je heeft gebracht en dat je hem eigenlijk graag zou willen kopen. Als je zelf goed onthoudt wat je te wachten kan staan (dit paard is zo te zien een beetje verkl**t dus je kan er wel wat werk aan hebben) dan kan je het altijd doen. Je hebt al het voordeel dit paard gekent te hebben dus je weet grotendeels al hoe je er mee om moet gaan.

Btw, mijn merrie wordt in mei ook 18 en heeft ook een stofallergie. Met het hooi altijd nat te maken en zoveel mogelijk buiten in de frisse lucht, en geen stoffige stallen, plus ieder jaar controle van de DA gaat dit heel goed en kan ze gewoon zoals elk paard evenveel presteren onder het zadel Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:14

Als je zoveel om het paard geeft zou ik het doen, maar wel idd zoals je zelf al zegt voor niet al te veel geld.

Ze hebben hem al een heel eind "verklooit" als ik het zo lees en waarschijnlijk willen ze wel van het dier af.

Weten ze trouwens dat je hem kent van vroeger?
Want dan heb je kans dat hun ook zien dat je om hem geeft en de prijs omhoog gaan gooien.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:35

Fellor schreef:
INderdaad, als je de gelegenheid hebt zou ik het gewoon doen!


mee eens , als je je het kan permiteren gewoon doen!!!!
Jij weet hoe braaf hij kan zijn!!
isschien gaat het in het begin een beetje moeizaam , maar stel dat hij de oude wordt~!!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:40

Als hij niet te duur is zeker kopen! Beestje een mooie oude dag (denk ik dan Haha!)jij een leuk paard erbij

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:23

Voor de slachtprijs zou ik het zeker doen. Wie niet waagt die niet wint toch? Anders blijf je altijd je afvragen wat als... Als je de kans hebt gewoon doen. Veel succes met je overweging.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:20

Als hij niet te duur is zou ik het er zeker voor wagen .. persoonlijk zou ik er anders later spijt van krijgen denk ik ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:11

volg je hart. maar luister ook naar je verstand..
ik weet het, is makkelijker gezegd..
maar denk je dat het paard ooit een beter baasje dan jou kan krijgen?!! Jij weet tenslotte hoe hij is en je bent helemaal gek op em zoals ik het lees.

ik zou het ook doen als ik jou was..!
heel veel succes met je beslissing!

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:05

Ik zou het zeker doen! Waarom? Ik heb het zelf ook gedaan.
Mijn paard had dan wel geen Z gelopen, maar ik had in die anderhalf jaar zo'n band met dat paard opgebouwd en wist gewoon dat hij zou wegkwijnen als ik ging verhuizen.
Dus paard gekocht en meegenomen.
Hij is nu 22 jaar, doet het beter dan hij ooit gedaan heeft en blakend van de gezondheid.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:10

Gewoon doen! Als ze er niet te veel voor vragen (en dat lijkt mij niet onder deze omstandigheden) Als hij nu 18 is kun je er nog jaren plezier van hebben. Ik zit zelf ook nog steeds te wachten tot het paard wat ik 1,5 jaar terug stom genoeg niet gekocht heb als 13 jarige weer te koop komt en ik hem eindelijk kan kopen!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:14

Ik zou het ook doen als ik jou was, je kkrijgt nu de kans om voor een kleine prijs jou grote vriend terug te kopen en te zorgen dat hij krijgt wat hij verdient. Dus als het allemaal lukt zou ik het zeker doen.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 21:28

ik hoop echt dat het me gaat lukken...hij is nog niet officieel te koop,maar dat zal vrij snel gebeuren,ja,helaas weten ze dat ik hem ken,en ze zullen zeker de prijs omhoog gooien.zit te denken om een vriendin van mij erop af te sturen.die kennen ze namelijk niet.eigenlijk is het een heel simpel paard,lijkt een beetje karakterloos,maar dat is schijn...hij is zooo lief en wilde altijd zo graag werken!gister waren mn moeder en ik verdwaald(waren naar den bosch geweest)en toen kwamen we langs klein zundert(daar staat hij)..ik vond dat eigenlijk wel een voorteken!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 22:43

ik wil de loterij winnen!!!
het grootste probleem is dat ik nog een oude pony heb(28,ernstig dampig)
en die kost ook geld...

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 08:29

voor een kleinprijsje kan je het toch wel wagen? alsje eenmaal verknocht bent aan eenbeesie dankommie er moeilijkmeer vanaf.. zeker als je weet dat hetnie zo goed gaat bij de eigenaren en als je weet dat je hem misschien kunt kopen.. ik ga mijn paard(lease) over 2 maanden ookkopen, dies bijna 16 ennix gepresteerd.. maar over mijn lijk datienog terug gaat in de manegelessen, tzit er wel in.. moeten het alleennog ff activeren Knipoog
je weet nooit van te voren wat de kosten zijn alsie last heeft van zijn gezondheid.. maar een stofalergie valt toch goed te doen? heeft iemand bijmij op stal ook.. beesie is ookal watouder..maar die doet het nogprima.. als ze maar buiten werkt enniet in debinnenbak..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 18:50

denk dat ik toch maar eens wat loten ga kopen:)
ik ben bang voor wat ze er anders mee gaan doen?!
tja,als mn oudje er niet meer is,kan er een voor terug komen.of ik moet iets met de boer kunnen regelen:?
maar dat zal moeilijk worden,hij matst ons al heel erg!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, furious, herous, ogidni en 49 bezoekers