Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-08 22:02

Ik zat naar een filmpje van Lambo (het schaap) te kijken, en toen het afgelopen was, stond daar zo'n link naar: 'Schieten Paard'
Ik dacht dat het ging over het slachten van een paard, en gewoon interessant was weetjewel..
Stond daar dus een hartstikke mooi, wit paard, en toen kwam er een man, die een lange zwarte staaf met iets eraan vasthield (geen gewoon pistool) en die hield het tegen het paard's voorhoofd, en toen hoorde je een knal, en toen ging dat paard zo neer..
Echt verschrikkelijk was het.. Huilen
Het ging echt supersnel, en ik had dus niet echt 'tijd' om het af te sluiten, anders had ik dat zeker wel gedaan, want dit hoef ik niet te zien..
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik vind het niet echt normaal dat ze dit soort heftige filmpjes neerzetten, zonder dat er van te voren bij staat waar het om ging..
Bij 'schieten paard' verwacht ik niet dat je zo ziet hoe een paard neergeknald word..
Dit is dus even mijn mening he, wat is jou mening hierover?

[EDIT] Weet niet of het hier goed staat...

Buck i l o v e Y O U !


anniee
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:04

Tja ik moet eerlijk zeggen dat de titel 'schieten paard' sowieso niet veel soeps betekent qua aanraden betreft natuurlijk; grote kans dat het een eng/vies/schrik filmpje is.
Vervelend voor je dat je het neit snel genoeg kon afsluiten en wat een vaag iets om op Youtube te staan inderdaad...
Laatst bijgewerkt door anniee op 17-04-08 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:04

Nou, schieten en paard in 1 zin zijn 2 woorden die bij mij niet veel goeds doen oproepen hoor Lips are sealed

Maar ik vind idd ook dat er wel iets als een waarschuwing moet komen. Alleen met al die filmpjes hou je het nauwelijks bij. Ik kijk eigenlijk alleen de filmpjes waarvan ik de titel vertrouw. Je kan hoogstens iets bij 'commentaar' neerzetten of het melden bij het beheer van youtube.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:06

Is dat zeker het filmpje van de bokt-excursie?
Ik heb persoonlijk geen problemen met zo'n filmpje, altijd even goed nadenken of je zoiets wel wil zien....

Wie zich doodlacht, leeft het langst DPS
IkWilNietRellen-IkWilEllen :+
't blijft toch de port he, de rots in de branding, de feniks onzer dromen

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-08 22:06

Ja idd, maar ik dacht dat het meer ging over de slachterij zeg maar, en dat je deze beelden niet zomaar zou zien..
Verwacht dit ook niet van Youtube, want meestal zijn die filmpjes daar wel oke, of zie ik gewoon niet zoveel erge filmpjes? (niet dat ik die wil zien.. )
Goeie tip.. Lachen

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-08 22:07

Miryamk schreef:
Is dat zeker het filmpje van de bokt-excursie?
Ik heb persoonlijk geen problemen met zo'n filmpje, altijd even goed nadenken of je zoiets wel wil zien....


Nou.. Als de mensen van de bokt-excursie ook hebben gezien hoe een paard daar door z'n hoofd geschoten werden..
Ik weet het niet..
Ja idd, meestal kijk ik er gewoon niet naar, maar had deze beelden niet verwacht..

Buck i l o v e Y O U !

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:10

Ja dat is het filmpje van de Nijkerk excursie.

Ik vind het goed dat mensen zoiets op internet plaatsen, zo weet je tenminste ongeveer hoe het er aan toe gaat.

De titel is duidelijk zat.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 05:28

De realiteit is niet altijd even leuk. Helaas komt er ook aan een paardenleven een einde en willen mensen graag weten voor welke keuzes ze eventueel komen te staan met hun viervoeter.
Dat filmpje is gewoon een stukje voorlichting en geloof me, het paardje was snel uit zijn lijden verlost.

Wie zich doodlacht, leeft het langst DPS
IkWilNietRellen-IkWilEllen :+
't blijft toch de port he, de rots in de branding, de feniks onzer dromen


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 05:42

Idd wat miryamk zegt Knipoog

Vind het niet zo slim van je om achteraf te gaan jammeren over wat je zeg.

Schieten paard lijkt mij een duidelijk genoege titel.
En om het filmpje te zien moet je eerst je geboortedatum doorgeven, dat bewijst al dat het om een gevoelig filmpje gaat.

IK was erbij toen dat filmpje gemaakt werd. Pony werd op een prachtige manier uit zijn lijden verlost.
Zie je liever dat een beest pijn lijdt?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:49

Ik zie het probleem ook niet?
Er staat toch juist wèl wat er gebeurd? "Schieten paard" = paard wordt geschoten. Als je even nadenkt dan weet je op voorhand wat er gebeurd, en daarnaast heb je normaal ook je geboortedatum moeten bevestigen, wat je in principe alleen maar doet bij mogelijk schokkende beelden.
Mooi filmpje van de realiteit overigens, in 1 klap weg, het is dus maar al te goed dat jij zegt 'het ging echt supersnel' Lachen .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:54

Het is bovendien dé manier om een paard uit zijn lijden te verlossen. Ik vind het ook bijna een mooi filmpje. Kan het beter zien als die foto's van mishandelde en verwaarloosde dieren.

Zij die achter mijn rug over mij spreken, staan op de juiste plek om mijn "bips" _O- te kussen :D tekst geciviliseerd :D

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-08 11:30

crossmonster schreef:
Idd wat miryamk zegt Knipoog

Vind het niet zo slim van je om achteraf te gaan jammeren over wat je zeg.

Schieten paard lijkt mij een duidelijk genoege titel.
En om het filmpje te zien moet je eerst je geboortedatum doorgeven, dat bewijst al dat het om een gevoelig filmpje gaat.

IK was erbij toen dat filmpje gemaakt werd. Pony werd op een prachtige manier uit zijn lijden verlost.
Zie je liever dat een beest pijn lijdt?


Geboortedatum hoef je niet door te geven hoor.. Knipoog

Buck i l o v e Y O U !

Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:27

Paard gaat wel gelijk neer.
en je weet niet wat hij had dus misschien is het wel beter

R.i.p Sorya

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:30

sja, beetje naief van je om zo'n filmpje te openen Lachen maar het is geen schokerend filmpje in de zin van: paardenleed. Dit paard werd op een goede manier aan zijn einde geholpen Lachen 1 knal en hij is dood. Dus je hebt iets heel informatiefs gezien Lachen

Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:31

weer een **zielug** topic Scheve mond

Als jij deze titel ziet staan dan is dat toch wel duidelijk dat er in geschoten wordt Knipoog

En ik heb het filmpje gezien, kon helaas niet mee op de excursie Knipoog en het filmpje duurt wel degelijk even dus kun je hem uitzetten Knipoog

Vind dat dit paard goed uit zijn lijden is verlost en wat is er dan zielig aan ?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:34

niets zielig,laten lijden,ellenlange transporten enzo zijn veel zieliger.....maaaaar ik wil het filmpje niet zien,dat vinden jullie toch niet erg he?

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-08 16:53

geerke: Nee, idd dat wil je niet zien Knipoog
Ik vindt het idd wel heel goed dat een paard zo snel uit zijn lijden verlost werd, en mijn beschrijving: Echt verschrikkelijk was het.. Huilen
Is misschien een beetje overdreven, want ik weet wel dat dit beter is dan ... maar alsnog vond ik het zielig, maargoed.. Bloos
Het gaat er bij mij meer om, dat ik (nou jullie dan misschien wel, maar ik dus niet) niet verwacht bij 'schieten paard' dat daar zo 1,2,3 een paard neergeknald wordt.. Dacht dus meer dat het over informatie over het slachten ging.. Knipoog

Buck i l o v e Y O U !

meeikk

Berichten: 2610
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:38

eigenlijk is het beter zo. het is alsnog best wel sneu voor dat beestje maar, zo is hij er wel van af. en ik vind dat de mensen het daar een stuk nauwkeuriger doen als bij anderen slachthuizen.

Never let the fear of striking out keep you from playing the game.

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-08 18:10

Idd Paardje_13 Maar het was niet zo'n fijn aanzicht Tong uitsteken

Buck i l o v e Y O U !

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:54

Citaat:
IK was erbij toen dat filmpje gemaakt werd. Pony werd op een prachtige manier uit zijn lijden verlost.
Zie je liever dat een beest pijn lijdt?



Hoe kun je in vredes naam zó hard zijn ?

Okee dat hij uit zijn lijden verlost word .. Naja niks an te doen, Is ook maar beter, Maar dat je zecht , PRACHTIGE MANIER?!!!


Kom op zeg.. Hamer

Sorry hoor maar vind een beetje gemeen hoe je dat zecht, Misschien op een andere manier bedoeld?

Onderschrift

suvan

Berichten: 861
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Zuiden van het land

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:10

uh heb het ff opgezocht, ja t gebeurt wel erg snel t paard is gelijk dood, gelukkig maar.
Maar ik schrok wel van die knal

suvan

Berichten: 861
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Zuiden van het land

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:13

niet dus, kwam het vervolgfilmpje tegen en daar leeft t paard nog een tijdje...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:16

Chikkie96 schreef:
Okee dat hij uit zijn lijden verlost word .. Naja niks an te doen, Is ook maar beter, Maar dat je zecht , PRACHTIGE MANIER?!!!

Een paard dat veel pijn lijdt? Een paard dat elke minuut op nieuw moet opboksen tegen de pijn? Een paard dat nooit meer bezig wordt? Een paard dat alleen maar met zijn pijn afwacht totdat hij eindelijk verlost wordt en kan rusten in de eeuwige velden?

Geschoten in minder dan een seconde. Nog geen seconde na het schieten op de grond liggen, weg pijn, weg ellende, weg verdriet.

Is dat nu geen prachtige manier om te sterven?
Of wil jij liever een urenlange doodstrijd, waarbij verschillende keren misgeschoten wordt en het bloed langs alle kanten spuit?

Nee, als ik ooit uit mijn lijden verlost moet worden, geef mij het dan maar zo. Want ja, dit is een prachtige manier Lachen .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:16

ponyfee schreef:
niet dus, kwam het vervolgfilmpje tegen en daar leeft t paard nog een tijdje...

Dat zijn stuiptrekkingen van de spieren, heeft iedereen die pas dood is. Het paard leeft niet meer, het zijn gewoon de spanningen in de spieren.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:21

Biebz95 schreef:
Ik zat naar een filmpje van Lambo (het schaap) te kijken, en toen het afgelopen was, stond daar zo'n link naar: 'Schieten Paard'
Ik dacht dat het ging over het slachten van een paard, en gewoon interessant was weetjewel..
Stond daar dus een hartstikke mooi, wit paard, en toen kwam er een man, die een lange zwarte staaf met iets eraan vasthield (geen gewoon pistool) en die hield het tegen het paard's voorhoofd, en toen hoorde je een knal, en toen ging dat paard zo neer..
Echt verschrikkelijk was het.. Huilen
Het ging echt supersnel, en ik had dus niet echt 'tijd' om het af te sluiten, anders had ik dat zeker wel gedaan, want dit hoef ik niet te zien..
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik vind het niet echt normaal dat ze dit soort heftige filmpjes neerzetten, zonder dat er van te voren bij staat waar het om ging..
Bij 'schieten paard' verwacht ik niet dat je zo ziet hoe een paard neergeknald word..
Dit is dus even mijn mening he, wat is jou mening hierover?

[EDIT] Weet niet of het hier goed staat...

ik dacht eerst dat je in een wei bedoelde ofzo,
maar heb net opgezocht is gewoon in het slachthuis,is normaal dat die paarden zo om het leven gebracht worden,
het hoort zich kruw aan maar ik zou ook liever mijn paard zo aan het einde zien komen dan zo n spuit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers