Zielsverwanten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Zielsverwanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:43

Wie weet wat het ongeveer inhoudt? En tweelingzielen? Geloven jullie hierin, of hebben jullie al eens zoiets meegemaakt? Waar zou je je soulmate aan herkennen?

even een nadere toelichting, een paar zullen ongetwijfeld mijn jongensdilemma hebben gelezen? Zo niet, maakt ook niet uit. Ik heb 7 maanden geleden een jongen leren kennen. Al vanaf de eerste keer dat ik hem zag voelde ik al iets, hm leuke jongen Haha! maar das heel normaal Lachen
Maar goed, het klikte al tussen ons sinds de eerste keer. Het komische is dat ik in friesland zou wonen dit schooljaar. Hoor dus helemaal niet in almere te zijn als alles doorging. Maar goed, wegens omstandigheden ging dat niet door, en ik ging naar het roc op school. Ik weet niet wat het was, maar t beviel me niet en ik ging terug naar de havo. Op dat moment was ik gestopt met roken. Ergens in september besloot ik toch weer een sigaret op te steken. Ik stond op het rokerspleintje, draaide me om, en achter me stond een onwijs leuke gozer, uit rusland, woonde net een jaar hier. Speling van het lot? Door alle omstandigheden, en een wereldreis vanuit Rusland naar uitgerekend almere hebben we elkaar leren kennen.

Maar goed, we zijn 7 maanden later. Ik heb niks met hem, nooit gehad ook. Die klik was wel al vanaf de start aanwezig. Ondertussen kennen wij elkaar echt heel goed. Ik had hem nooit over mijn thuissituatie verteld, maar toen ik een keer zwaar depressief was, was het eerste wat hij zei 'Lastig he, ruzie met je ouders.' Het gaat zo ver dat als we samen naar huis fietsen, hij precies weet of ik 'zinloos' op hem wacht of dat ik les had. Ik weet van hem ongeveer precies wanneer zijn sigaretten op zijn, en ondanks dat we allebei aan een andere kant van de school zitten, wist ik dat hij vanmiddag had gespijbeld. Zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen. Het is gewoon heel apart..

Iemand meer van dit soort dingen? En mn bovenste vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:46

Ik geloof er wel in, maar vertel er maar niet te veel over omdat sommige mensen je direct voor gek verklaren. Rolleyes

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:52

Ja hoor... Geloof er zeker in... Jammer voor die mensen van wie de zielsverwant/ tweelingziel heel ergens anders is geboren: het is maar de vraag of je die tegenkomt.

Met mijn huidige vriend (ik ken hem sinds ruim 6 maanden, we wonen 5 maanden samen nu) heb ik ook dit gevoel. We weten vaak zelfs zonder dat we bij elkaar zijn wat we denken/ voelen etc. We hebben over heel veel dingen dezelfde mening. Vinden dezelfde dingen belangrijk. zeggen vaak op hetzelfde moment wat de ander ook net wil zeggen.

Is wel heel fijn hoor, als je elkaar zo goed begrijpt Lovers

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:56

Ik heb wel vaak dat bv mijn vriend iets zegt, wat ik denk, en andersom. zonder aanleiding, op hetzelfde moment.
we zijn geen tweelingzielen, daarvoor verschillen we gewoon teveel qua karakter, maar juist daarom vullen we elkaar goed aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:00

Zielsverwanten geloof ik in, er is iemand waar jij prefect mee matcht Lachen Je weet alleen nooit of je die tegenkomt...

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:06

Ik weet wel nogal eens wat een van mijn vriendinnen me te vertellen heeft... Als ze bv ineens weer een nieuwe lover heeft. Maar ik denk gewoon dat jullie elkaar heel goed kennen Lachen

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:20

Ik geloof er ook wel in, ik heb het ook vaak met m'n vriend, dat ik uit het niets antwoord geef.

Geloven jullie dat er meerdere personen zijn waarmee je zo'n band kan hebben?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:23

Ik geloof dat iedereen uniek is. Ik heb zelf ook weleens een zielsverwanten gevoel gehad met mensen (zowel vrouwen als mannen), maar op de lange duur kom je er vaak toch wel achter dat je alsnog op een heleboel punten ontzettend verschilt van mening. Maar ja, dat is juist wel leuk, want anders wordt het allemaal zo voorspelbaar en saai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:30

maudy schreef:
Ik geloof er ook wel in, ik heb het ook vaak met m'n vriend, dat ik uit het niets antwoord geef.

Geloven jullie dat er meerdere personen zijn waarmee je zo'n band kan hebben?

Je hebt maar één zielsverwant. Je kunt natuurlijk wel met meerder personen een sterke band hebben, maar je hebt echt maar één zielsverwant.

Als je bij iemand denkt: Zal dat mijn zielsverwant zijn? Dan is die persoon het dus al niet. Knipoog Als je je échte zielsverwant tegenkomt dan voel je dat gewoon. Lachen

Annash
Blogger

Berichten: 26481
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:17

Maya schreef:
Zielsverwanten geloof ik in, er is iemand waar jij prefect mee matcht Lachen Je weet alleen nooit of je die tegenkomt...

mee eens

mijne moet ik ook nog steeds vinden ... Knipoog

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:22

kan je niet iemands zielsverwant zijn ondanks dat je met sommige dingen zo van elkaar verschilt? anders zou ik mijn zielsverwant niet uit kunnen staan!!! ik heb gewoon soms ff iemand met een totaal andere mening oid nodig!

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:38

Nou die jongen, wij hebben maar 2 dingen gemeen: we drinken en we roken. We houden van totaal andere muziek, andere films, komen uit een andere cultuur en noem maar op, maar desondanks is die klik er. We voelen elkaar gewoon aan. Toen ik hem net kende woonde hij dus net in nederland, en niemand verstond hem. Ik had toch aan een half woord al genoeg. Het apartste is dat ik hem toch nog heb leren kennen. Hoe groot is de kans dat je uitgerekend iemand uit rusland tegen komt in almere?

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:41

Ik geloof er zeker wel in. Ik denk zelf ook al dat ik mijn zielsverwant gevonden heb.

We voelen elkaar echt super goed aan, gewoon niet normaal meer Tong uitsteken
We hebben ook zooooo veel gemeen, houden van precies dezelfde dingen en ga zo maar door. Ben echt blij met mijn zielsverwantje Lovers

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:50

Het schijnt trouwens dat je met je zielsverwant een relatie kan beginnen, maar op je tweelingziel nooit verliefd kan worden. Dat zou verklaren waarom ik nog niks met hem heb Tong uitsteken
Ik vind het wel ingewikkeld, maar reuze interessant! Al denk ik dat er snel wordt geroepen 'dit is mijn zielsverwant.' zodra het uit is is het over

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:00

ik heb er wel wat over gelezen een tijdje geleden, maar wat ik er van moet geloven...ik weet het niet ik vond het hele verhaal eromheen nogal vreemd (iets met god die alle zielen splitste ofzoiets?)

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:32

Waarom heeft iedereen het hier over het tegenovergestelde geslacht? Kan toch ook zijn dat je dat met je beste vriendin hebt of met een bepaald dier.. ?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:09

jep, dat wat ook wat ik begreep, het kan ook je huisdier zijn ofzo Lachen

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:19

nee ik geloof er niet in, maar misschien verandert dat wel als ik diegene tegen kom.

Suzanne F.

Berichten: 49177
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:20

Maya schreef:
Zielsverwanten geloof ik in, er is iemand waar jij prefect mee matcht Lachen Je weet alleen nooit of je die tegenkomt...


Dat klinkt wel heel mooi!!
Maar wat vervelend eigenlijk als je diegene nooit zal ontmoeten.....

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:21

dan heb je weer een kans in je volgende leven...tenminste dat las ik

Suzanne F.

Berichten: 49177
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:22

Maar wat nou als jouw zielsverwant verliefd is op iemand anders??
Moet je dan je zielsverwant ervan overtuigen dat hij bij jou hoort!!?? Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:26

Ik heb dat ook, met mijn eigen vriend (bijna 26 maanden samen)
Vanaf de eerste keer dat ik hem zag dacht ik, dat is um!
We denken zo vaak hetzelfde en dan als hij wat zegt, wou ik dat ook zeggen en ook andersom.

En dat hebben we al vanaf het begin

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:32

Ik geloof alleen in zielsverwanten, als je elkaar nog nooit hebt gezien..
en je lijkt elkaar door en door te kennen.. dezelfde hobbies,gedachten etc.

Als je al maanden een vriend hebt is het opzich best logisch.. dan ken je hem ook echt door en door..

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 04:21

Maya schreef:
Zielsverwanten geloof ik in, er is iemand waar jij prefect mee matcht Lachen Je weet alleen nooit of je die tegenkomt...

Ik denk dat als je echt iemands soulmate bent, dat je dan door het lot bij elkaar wordt gebracht.

Ik ben nu bijna drie jaar samen met mijn vriendin en als je weet hoe we elkaar ontmoet hebben dan kan het niet anders dan dat het voorbestemd was. Maar dat is een erg lang verhaal, dus als je het wilt weten moet je maar even een PB sturen.