Ik moet assertiever worden..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Ik moet assertiever worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 18:25

Grmbl Boos!
Vorige week meegeweest met een vriendin voor haar proefexamen nagels-vijlen, as woensdag zou ik meegaan voor haar examen. Maar mijn school heeft een roosterwijziging waardoor ik prakticum (verplicht) heb en dus niet meekom. Dus ik bel haar op om dat te melden (voicemail) belt ze onwijs boos terug, ja hallo, dan heeft ze geen model, etc etc. Okee, ís ook banketstaaf. Dus ik opper nog wat namen, zeg dat ik zelf nog wat rond zal bellen voor dr...

Om even op een ander onderwerp over te gaan vraag ik hoe dr date was (jongen die ik niet zo leuk vind, had ik dr al gezegd, maar als zij hem leuk vindt, prima toch) ja prima, zegt ze, ik zeg, ja hij is wel aardig he? Roept ze, wat l*lde ik nou dat hij niet leuk was, alsof ík op leuke jongens viel, mijn ex was nog niet eens een vent, *chagerijn chagerijn chagerijn* Verward

Dus ik maak er een grapje van, hang op. En sta eigenlijk met mijn mond vol tanden. Hallo??! Boos!
Betrap ik mezelf er weer op dat ik heel vrolijk en leuk en aardig ga doen omdat zij zo chagerijnig reageert. Ik had dr verd*mme meteen moeten zeggen dat het mijn schuld ook niet is van dat examen, en dat ze normaal moest doen, dat ze blij zou moeten zijn dat ik naar dr proefexamen meekon, en dat ze ook wel fatsoenlijk mag antwoorden als ik belangstellend iets vraag. GRRRRRR.

Kan ik niet uitstaan he, van mezelf. Volgende keer ga ik gewoon als bovenstaand reageren. Iemand nog assertiviteits-tips?
Laatst bijgewerkt door Laura op 26-03-04 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:28


[o]

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:47

snap wel dat ze boos is, is denk gewoon een eerste reactie.. Ze zit waarschijnlijk omhoog en moet het even afreageren ofzo Lachen

Dag lieve mama...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:49

Ik ken je probleem Knipoog Ik houd het altijd netjes, gewoon omdat ik op dta moment met mijn mond vol tanden sta. Terwijl daarna pas tot me doordringt dat ik weer veel te lief was, en dan schieten me de meest pittige antwoorden te binnen. Heb ik altijd.

:D

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:16

MarianneR schreef:
Ik ken je probleem Knipoog Ik houd het altijd netjes, gewoon omdat ik op dta moment met mijn mond vol tanden sta. Terwijl daarna pas tot me doordringt dat ik weer veel te lief was, en dan schieten me de meest pittige antwoorden te binnen. Heb ik altijd.

hier nog zo een,nouja,met momenten dan.Soms verschiet ik van wat er allemaal uit m'n mond kan komen,maar anders sta ik gewoon een beetje plant te wezen en zeg niks.Achteraf bedenk ik dan een paar leuke uitspraken,maarjah,daar heb ik dan niks meer aan...

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


Suusje83

Berichten: 58
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:25

Oh dat herken ik ook ja! Ik reageer ook altijd veels te aardig. Okay zo ben ik ook wel dat ik gewoon aardig wil reageren, maar op zulke momenten reageer ik ook te lief en dan naderhand denken wat ik al niet had kunnen zeggen. Weet je wat gewoon zo moeilijk is: Nee zeggen tegen iemand die je dierbaar is. Gewoon omdat ik dan bang ben dat diegene het verkeerd opvat ofso of dat diegene dan teleurgesteld is. Eigenlijk moeten we niet zo denken, want we kunnen niet iedereen gelukkig maken.
Zeker iets vrouweneigens ofso..

"Word je door hevige emoties getart?
Volg altijd je hart!"

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:39

Suusje83 schreef:
Oh dat herken ik ook ja! Ik reageer ook altijd veels te aardig. Okay zo ben ik ook wel dat ik gewoon aardig wil reageren, maar op zulke momenten reageer ik ook te lief en dan naderhand denken wat ik al niet had kunnen zeggen. Weet je wat gewoon zo moeilijk is: Nee zeggen tegen iemand die je dierbaar is. Gewoon omdat ik dan bang ben dat diegene het verkeerd opvat ofso of dat diegene dan teleurgesteld is. Eigenlijk moeten we niet zo denken, want we kunnen niet iedereen gelukkig maken.
Zeker iets vrouweneigens ofso..


AMEN. je had ut nie beter kunnen verwoorden Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 21:12

Nou in het kader van de assertiviteit heb ik dr gesmst dat ik het vervelend vond, dat ik mensen heb geprobeerd te regelen en dat ze wel iets minder chagerijnig had mogen reageren...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:00

Nou ik heb er helemaal geen problemen mee om assertief te zijn, of ja trouwens heel soms. Maar tijdens mijn werk al helemaal niet. Het nee zeggen tegen iemand die je dierbaar is, is voor mij ook altijd redelijk moeilijk, maar soms moet het en dan geef ik net als wat jij gedaan hebt de reden waarom het niet kan. Als ze dan zo gaan reageren dan kan ik er wel makkelijk in zijn. Maar ja dat is niet altijd even makkelijk. Toch goed van je dat je haar even hebt laten weten dat je het vervelend vond dat ze zo reageerde. Je hoeft niet alles te pikken.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:39

Ik heb altijd heeeeele pittige opmerkingen!! Ehmm... alleen altijd een kwartier te laat, zodat het er niet meer toe doet Haha!
Ik sta ook altijd met mijn mond vol tanden, doe vrolijk voor de lieve vrede en zeg niet (genoeg) wat ik nou werkelijk vind.
En wind me er dan later, als ik rustig thuis ben, weer over op *LOL*
Dus die tips zou ik ook best kunnen gebruiken

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:43

Hier nog een die last heeft van precies hetzelfde probleem, op het moment zelf met mn mond vol tanden en later legio antwoorden die ik had kunnen roepen. Maar om dan nog terug te gaan of terug te bellen ofzo... Tong uitsteken Het begint al iets meer te komen maar echt lekker wil het nog niet...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:13

Meldt zich Schijnheilig

IRL ben ik ook helemaal niet assertief Als ik er later rustig over nadenk weet ik het prima te verwoorden. Maar iets zeggen op het moment zelf
Ach, ik was altijd heel verlegen en daar ben ik nu voor een groot deel overheen (hoewel af en toe Bloos). Hopelijk komt de rest ook nog eens *zucht*

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:26

Ik was *met vlagen ben* ook zo....de hele tijd stressen en doen omdat ik toch wel voor iedereen wou doen wat ze vroegen.
Ik pas me ook vrij snel aan aan iemand, ook als ik eigenlijk niet wil of geen zin heb of niet kan.

Ben het al een heel eind afgeleert, echte vrienden blijven toch wel en zullen er begrip voor hebben dat ik een keer niet kan, geen zin hem om te praten of ook eens mijn verhaal kwijt moet.
De minder echte zoeken maar lekker door Haha!

Maar heo je assertiever wordt....gewoon een paar keer flink op je hart getrapt worden, geloof me, werkt echt Tong uitsteken Haha! Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, Binau, MaiMai, Michelleex, mika11, perdjes, Sandyislief, SentiBot, x_Jeanine_x, xkmmtjeee en 159 bezoekers