Rheden wil grazende paarden van landgoed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Rheden wil grazende paarden van landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 17:48


Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:11

er zijn ook mensen die niets met paarden hebben jammer het is toch leuk die paarden in het gebied

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:14

Jammer wel, ik vind het leuk. Maar kan me wel voorstellen dat je liever gen paarden hebt rondlopen als je er bang voor bent...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:23

Wij wandelen af en toe in dat gebied, maar zovaak kom je die paarden nou ook weer niet tegen. En al helemaal niet zo dichtbij dat je er bang voor hoeft te zijn.

Ik heb geen idee wat de reden zou kunnen zijn hiervoor, mest op een pad zodat je schoenen vuil worden? Het feit dat je door deze paarden je hond niet los mag laten lopen??

Ik zou ook niet weten hoe natuurmonumenten dit zou moeten oplossen zonder een hoog hek te plaatsen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:14

ik vind het een beetje raar, ze stoorden zich er eerst toch ook niet aan?
en nu moeten die paarden zeker weg omdat ze dat van de ene dag op de andere even in hun hoofd hebben


heel erg jammer !!

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:41

een vriendin van me woont in Rozendaal, zij heeft een ijslander die eerst ook het gebied heeft rondgelopen daar. hij moest uit de kudde vanwege zijn exceem.
het zijn allemaal hele leuke paardjes, ze doen helemaal niets!
(als we gaan rijden komen we ze wel eens tegen)
het zou jammer zijn als ze weg moeten....

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:37

Ik vind het ook zonde als ze er niet meer zouden lopen! Misschien is het een oplossing om de kuddes iets kleiner te houden?

WoodyW
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: De Wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:03

Volgens mij zijn de kuddes helemaal niet zo groot en zoals Karuna al zegt, de KAK uit de buurt wil inderdaad geen vieze schoenen krijgen en geen aan de lijn houden.

Ik heb er ervaring mee in m'n eigen buurt, als ik hier rijd in het natuurgebied krijg ik altijd de schuld van alle paardenmest die er ligt en dat hun kinderen en honden er vieze voeten van krijgen.

Conclusie: Belachelijk idee dat die paarden weg moeten

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:55

Ws is het probleem dat veel mensen het NIET kunnen laten om die paarden te voeren. Ik heb jaren terug al met mijn paard in dat gebied gereden en toen liepen ze nog hard voor je weg.
Sinds een jaar sta ik er weer en nu zijn ze eerder geneigd naar je toe te komen.
Als mensen eens leerden dat die beessies genoeg te eten hebben...

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:59

Flauwekul....ik vind het juist zo leuk ze daar iedere keer weer tegen te komen, en dat over dat de honden er niet los zouden mogen is ook onzin,want het is daar sowieso geen honden losloop gebied.
Er is ooit eens een meisje te paard vrij woest achtervolgt door een hengstje, en viel toen van haar paardje af, maar das alweer jaren geleden!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:39

wat een onzin, mensen moeten echt altijd wat te zeuren hebben en dat moet natuurlijk altijd ten koste van dieren gaan .. ZUCHT Scheve mond