Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 21:14

Ik krijg waarschijnlijk dit najaar een 2 jarige merrie hier die van Tangelo van de Zuuthoeve is. Ik weet eigenlijk niet zo veel over deze hengst, met name over zijn nageslacht. Wie kan mij wat wijzer maken,want mijn tweejarige heeft nl. een probleempje met haar achterbenen en ik wil graag weten of dit misschien een vaker voorkomend probleem is bij deze hengst (ze heeft behoorlijk weke koten, terwijl ze de eerste 8 maanden van haar leven wel goed was, eerder te steil dan te week zelfs. Zie topic onder medisch [MD] weke koten bij tweejarige )
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar ik probeer uit te zoeken hoe dit gekomen is. Bovendien vind ik het leuk om wat meer te weten over deze hengst. (de moeder is trouwens een keurmerrie van Voltaire uit de Lavanta stam, vader van moedersmoeder is een keurmerrie van Notaris)

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:06

Ik weet verder niet echt veel over de hengst, behalve dat het een vos is en dat hij enorm kan springen! Ik heb hem op een foto gezien en dat leek erg goed. Mijn instructeur verwacht er volgende jaar een veulen van. Lachen

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:36

http://www.horsecommerce.com/popup.php?paard=485&taal=2

Tangelo Vos, geb. 1996, 1.68 mtr.

Tangelo heeft veel ras, sprekend hoofd en hard beenwerk met goede bewegingen en een zeer goed achterbeengebruik.

Tangelo is een van de opvallendste springpaarden tijdens de hengstencompetities 2000/2001.

Tangelo springt zeer snel van de grond, met de schoft omhoog en opent achter heel goed en heeft heel veel vermogen. Wat wenst u nog meer!

Zijn afstamming is uniek; Narcos II x Laudanum XX- Ramiro-Alme-Gotthard. Men kan het niet beter wensen. Allemaal prestatiepaarden bij de top 10 van de wereld.

Tangelo, voor vele kenners een zeer groot springtalent.

Tangelo, een hengst met veel uitstraling en een zeer hoge verwachtingswaarde voor de fokkerij.

2002: Het afstammelingenrapport van de veulens van Tangelo was zeer goed. Ze hebben sprekende hoofden, lang voorbeen met front, veel ras en correct beenwerk. De stap en galop zijn fantastisch en daarbij hebben ze maat.

2004: Tangelo loopt nu reeds internationaal 1.45 mtr onder Roelof Bril. Een geweldig optreden op het internationale concours in Amsterdam.

2004: Wij verwachten dat Tangelo in de toekomst Grote Prijzen zal gaan lopen.

2004: Door zijn afstamming en springtalent is Tangelo een zeer interessante hengst voor de moderne springpaardenfokkerij.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:45

mail of bel even naar de Radstake (www.radstake.nl)
daar staat hij (nou ja eigenlijk bij roelof, maar dat is dichtbij)
lijkt me superbloed, daar moet je iets leuks uit kunnen fokken!!
is ze in de winter niet gewoon heel hard gegroeid, dat ze nu week gekoot is? gewoon uit laten groeien hoor en niet naar de slager!
en verder heb ik dit van de hengst nog niet gehoord, maar dat zegt natuurlijk nog niet alles. hij heeft ook nog niet zoveel seizoenen in nederland gedekt

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:38

Bij KWPN verslag stond dit:
Tangelo van de Zuuthoeve is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. Tangelo is iets overbouwd. De goed bespierde hals zou meer lengte moeten hebben. De bovenlijn is goed aangesloten en sterk bespierd. Het fundament zou iets forser ontwikkeld moeten zijn. De voorstand is toontredend, het achterbeen is week gekoot.

heb verder nog nooit gehoord dat Tangelo dit doorfokt, meestal fokt hij hard beenwerk.

eilander

Berichten: 3224
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:37

Ik vind het een interressante hengst!!
Zeker ook vanwege de bloedvoering.
IK heb m in mijn achterhoofd zitten voor volgend jaar op onze nu 3 jarige Niveau x No Limit.

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:08

Vorig jaar hebben wij helaas een dode tweeling van Tangelo gehad. De merrie is opnieuw drachtig van hem en verwacht op 1 mei haar veulen. Ik vind het een hele fijne hengst, geeft goede paarden. Zodra het veulen er is zal ik weer een berichtije posten.

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:09

zie profiel Lachen
ik heb een 4jarige tangelo!

Nooit gedacht dat ik zon topveulen had!

salliona

Berichten: 203
Geregistreerd: 01-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:03

wij hebben hier een jaarling merrie v; tangelo vd zuuthoeve uit een burggraaf x le mexico moeder

We zijn er super tevreden over; ze is niet week gekoot; kan super bewegen.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:56

Wij hebben een jaarling ook uit een Voltaire (en daar weer Saluut achter) moeder! Het lijkt allemaal goed en de achterbenen (en de voorbenen gelukkig ook) zijn uit het boekje! Ik heb helaas geen foto's van haar zoals ze nu is, ik heb wel ergens thuis op de laptop een paar foto's van haar als pasgeborene. Tangelo (wij noemen 'm altijd Tandeloos van Zuuphoeve) fokt in mijn ogen goed. Ons jaarling ontwikkelt zich goed, het fundament is fijn, maar niet te.

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:31

capraibex70 schreef:
Wij hebben een jaarling ook uit een Voltaire (en daar weer Saluut achter) moeder! Het lijkt allemaal goed en de achterbenen (en de voorbenen gelukkig ook) zijn uit het boekje! Ik heb helaas geen foto's van haar zoals ze nu is, ik heb wel ergens thuis op de laptop een paar foto's van haar als pasgeborene. Tangelo (wij noemen 'm altijd Tandeloos van Zuuphoeve) fokt in mijn ogen goed. Ons jaarling ontwikkelt zich goed, het fundament is fijn, maar niet te.


Ik laat dit jaar ook dekken door tangelo. Heb er een tijdje geleden 1tje gehad, goed paard, mooi bewegen, helaas iets te weinig respect voor de sprong, maar leek ook ontzettend op de moeder.
Heb al vele goede en ook mooie tangelo's gezien. Maar ik weet alleen niet waar ik het beste sperma zou bestellen . Bij de zuuthoeve zijn ze naar het schijnt nog al strict en krijg je je geld niet terug als de merrie niet drachtig is op 1 okt. maar moet nog eens goed horen voor de voorwaarden, waar ben jij geweest?

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:34


hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:36

Wij hebben haar gewoon laten insemineren door Enterbrook.

xxdammiexx
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-04-08

Re: Tangelo v.d. Zuuthoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:29

Er komen over het algemeen veel goede nakomelingen vanaf!
Bij ons op stal staat er ook 1, en over die weke koten zou ik je niet al te druk maken, hij is ook pas 2 en dit kan nog allemaal veranderen.