Jippie, mijn Barefoot zadel is binnen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Jippie, mijn Barefoot zadel is binnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 12:15

Gisteren is mijn Barefoot zadel bezorgd en gelijk uitgeprobeerd natuurlijk.

Grootste verschil voor mij is dat mijn benen een stuk verder naar achteren liggen zoals dat moet. Laresse snapte in draf gelijk niet meer wat ze moest: draven of galopperen. Maar dat komt ook omdat ik nog niet zo stabiel lichtrijd met mijn benen zover naar achteren. Het pad wat ik eronder heb absorbeerd geen vocht, dus haar rug was echt kledder na het rijden. Daar wil ik wel iets op proberen te verzinnen.

Volgende week neem ik het mee naar de Veluwe, dus wie meegaat kan mijn mooie stoere zadel bewonderen! Ik heb nog geen foto's. Kan ook wel even gaan duren (heb geen digi). Maar als je foto's van het zadel zelf wilt zien moet je even kijken op www.boomloosrijden.nl

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:19

Wat leuk!!!! Ik hoop dat mijn Barefoot er ook ooit komt. Helaas moet ik nog heel hard sparen daar voor.

Ann

Berichten: 13243
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:25

Leuk hoor!
Welke kleur heb je gedaan?
Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:38

Leuk zeg, ik ben er ook hard voor aan het sparen ! in welke kleur heb je hem genomen ?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:43

leuk zeg, nog een Baerfooter erbij!

Wat voor pad heb je eronder dan? Ik heb een Grandeur en die absorbeert wel gewoon.

Tip: ga niet teveel experimenteren met pads, lees maar eens op [RT] Ervaringen met boomloze zadels 34 blz. over boomloze zadels en vooral de laatste 5 blz. over experimenteren met pads......

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:45

gefeliciteerd!
veel plezier met je zadel!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:47

Net even de site bekeken! Ik geloof meteen dat dat anders rijden is! Compleet anders dan een "normaal" zadel! Veel plezier ermee!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:01

hee gaaf dat je een barefoot hebt
ik zal blij zijn als ik ook kan gaan bestellen
maarreh wat heb jij als pad eronder
(nee hoor, ik ben niet nieuwschierig Schijnheilig )

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:11

Veel rijplezier.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:33

Hopelijk komt de mijne ook over een paar weken!! ben echt heeeel benieuwd. Veel plezier ermee Lachen

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 15:08

Ik heb een zwarte

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 15:13

smurf schreef:
Wat voor pad heb je eronder dan? Ik heb een Grandeur en die absorbeert wel gewoon.


Ik heb ook een Grandeur, met inlage. Onder de inlage zit een soort nepbont zoals dat ook onder het zadel zit. En daar was mijn paardje toch duidelijk veel natter dan normaal. Kledder namelijk. Ik ben ook niet zo voor experimenteren met andere pads, maar dit lijkt me voor het paard ook niet echt goed. Hoe ziet jouw onderzijde er uit?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:21

dezelfde Grandeur als jij hebt zo te lezen......

maar mijn paard werkt zich al maanden niet echt in het zweet wegens allerlei blessures enzo........ik ben hem hoofdzakelijk in stap aan het rechtrichten geweest, nu is hij recht en alsmaar geblesseerd, dus het schiet niet zo op met echt rijden, alleen een beetje stappen....

Maar het pad wordt wel nat hoor, ik heb hem regelmatig in de was: proppen door het deurtje en een kreunende wasmachine Cool

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:28

veel rijplezier en succes met je stabiliteit Haha!
je went er vast wel aan

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 15:38

smurf schreef:
dezelfde Grandeur als jij hebt zo te lezen......

maar mijn paard werkt zich al maanden niet echt in het zweet wegens allerlei blessures enzo........ik ben hem hoofdzakelijk in stap aan het rechtrichten geweest, nu is hij recht en alsmaar geblesseerd, dus het schiet niet zo op met echt rijden, alleen een beetje stappen....

Maar het pad wordt wel nat hoor, ik heb hem regelmatig in de was: proppen door het deurtje en een kreunende wasmachine Cool


Succes met de blessures dan. Vervelend hoor! Gelukkig kan ik daarover met Laresse (nog) niet meepraten.

Maar heb jij eerst ook met een ander zadel gereden met een gewoon katoenen sjabrak eronder? Want daarbij was mijn paardje met hetzelfde werk minder doorweekt. Wel nat, ze heeft nog een stuk wintervacht, maar nu kon je haar uitwringen! Dat is voor mij een teken dat het pad waarschijnlijk minder vocht opneemt. Of ze moet natuurlijk meer zijn gaan zweten van mijn gehobbel in de draf.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:33

Hoi Rosemarie, leuk dat je een barefoot hebt! Ikheb deze week een testzadel en heb er vandaag voor het eerst op gereden. Heerlijk zadel maar mijn ervaring is ook dat het heel heet wordt onder die grandeur-pad. Ik had niet eens een half-uurtje gereden of ze was al nat onder de pad en het voelde erg heet aan. Ik denk dat het door dat nep-bontlaagje komt. Maar verder vind ik het een heerlijk zadel, is inderdaad eve wennen aan de beenligging, voor de rest zat het heerlijk comfortabel.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:23

Citaat:
Maar heb jij eerst ook met een ander zadel gereden met een gewoon katoenen sjabrak eronder

met dit paard heb ik afgelopen jaar met verschillende Engelse zadels, een stockzadel en een westernzadel gereden, maar geen enkel zadel bleef liggen, alle zadels schoven eraf, ik heb de afgelopen 35 jaar met gewone katoenen sjabrakken gereden en pas sinds een paar maanden met een Grandeur, maar ik heb mijn paard nog niet aan het zweten gekregen de afgelopen maanden........en gezien de snee in zijn been zal dat op korte termijn ook niet gaan gebeuren Verdrietig

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:31

Ik heb vandaag behoorlijk pittig gereden en had Irsa voor het eerst (sinds ik de barefoot heb) echt aan het zweten. Ze was inderdaad onder de Grandeur behoorlijk nat. Ik denk dat hij idd niet zo veel vocht opneemt dus. Maar het was wel heel mooi te zien dat het pad d'r ruggegraad vrij houdt. Alle haren onder het zadel waren nat, behalve een streepje in het midden, dat was droog. OK dan! Een heel grappig gezicht! Veel plezier met je zadel!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:06

Zadels zien er heel mooi uit. Veel rijplezier!Afbeelding

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:14

Gam had ook altijd een natte rug maar dat vond ik niet erg, dat kun je drogen.

veel plezier met je barefoot!!