Is dit zo... Of denk ik maar zo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Is dit zo... Of denk ik maar zo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 16:15

Ik rij al 4jaar opdeze poppie van een pony. Het gaat super goed met ons samen. Ik rij bijna elke dag. Maar 2x in de week rijdt er een verzorgmeisje op. Ik ben er dan niet bij en zie niet wat ze doet. Ik krijg ook niet van andere mensen te horen dat ze mijn pony "Misbruikt". Maar elke keer al s zij heeft gereden en ik kom een dag erna dan doet mijn pony super sluw en is hij super schrigachtig. Hij doet telkens zijn oren in zijn nek en dreigt te bijten. Ik ben hiervan super geschrokken want ik dacht dat ik iets fout deed. Maar nu is dat verzorgmeisje ziek dus rij ik al een hele week op night star. Hij heeft al een hele week niks verkeerd gedaan.. hij likt me hand, doet ze oren naar voren, hinnikt zachtjes als ik kom en is gewoon super lief. Ik vind dat verzorgmeisje echt super lief. Maar ligt het aan mij dat ik dit denk.. of zou het echt waar kunnen zijn Scheve mond

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:16

Mmmh, misschien is het niets maar ik zou ook argwanend worden...
Kun je niet iemand dje je goed vertrouwd een keertje vragen om het in de gaten te houden?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:16

Nou het zou in ieder geval echt waar KUNNEN zijn en ik geef je ook best wel kans dat het zo is!

Als ik jou was zou ik als ze weer beter is gewoon een keer gaan kijken terwijl ze bezig is, zonder het haar te vertellen! Als je het dan een beetje onopvallend doet dan kan je een hele tijd meekijken hoe ze het doet!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:19

gewoon eens een dagje vrij nemen, en als ze komt een plaats uitzoeken waar dat jij alles kan zien wat zij doet, maar zij jij iet
en kijen wat ze doet
dan kun je haar er achterna (of terwijl ze het doet) op aanspreken
en dat regematig eens doen
zodat ze nooit weet of je er bent of niet
succes Haha!

Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 16:20

Ja ok. Ik zou het eens proberen... Maar ze rijd juist op de dagen dat ik niet kan... hmm

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:21

huh? maar nu kan je toch ook gewoon de hele week? hoe heb je dat nu dan opgelost...?

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:24

Zou idd, net als wat anderen zeggen, eens ongemerkt haar in de gaten houden als ze bezig is. Vraag desnoods (als smoes) of ze een keer voor jou in de plaats wil omdat jij niet kan, dan kan je haar in de gaten houden. Hoewel me dat niet helemaal lekker zit, is toch een beetje bespioneren en stel nou dat er nix aan de hand is.... Kan je iemand van die stal niet eens vragen of die een oogje in het zeil wil houden?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:31

Dat 'stiekem in de gaten houden' vind ik ook beetje tsja, niet zo eerlijk. Misschien is er wel helemaal niets aan de hand.
Ik zou het gewoon aan een stalgenootje vragen...
En als je het echt niet vertrouwd dan is de enige oplossing een andere verzorster zoeken. Zo schiet het nl niet op...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:32

pinky: misschien niet eerlijk, maar het is ook niet eerlijk als de verzorgster kweetniet wat doet met die pony
een pony is niet zomaar schuw omdat hij daar zin in heeft he

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:33

Je kunt toch gewoon een keertje samen gaan? Dan kijk je hoe ze het doet. Is het jouw eigen pony?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:35

Bespioneren zou ik ook niet doen

Maar een stalgenoot vragen of ie is in de gaten wil houden wat ze met het paard doet kan geen kwaad.
Misschien heeft ze er zelf ook wel helemaal geen erg in dat ze iets fout doet....

Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:35

dutske schreef:
pinky: misschien niet eerlijk, maar het is ook niet eerlijk als de verzorgster kweetniet wat doet met die pony
een pony is niet zomaar schuw omdat hij daar zin in heeft he

Nee, maar daarom (vooropgesteld dat ze echt bewust iets negatiefs doet met de pony, wat ook nog te betwijfelen is) hoef je je nog niet te verlagen tot haar niveau

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:38

Het zou inderdaad waar kunnen zijn...
Ik ben eigenlijk ook wel voor de spioneer methode. Misschien inderdaad niet helemaal eerlijk, maar je hebt dan wel zekerheid. Een andere stalgenoot het laten doen neem je ook wel een risico. Hoe betrouwbaar is deze gene? Spreekt ze de waarheid tegen je? Is het niet bewust iemand zwart maken? Misschien een beetje vergezocht, maar je het wel zeker weten! Wat je ook nog kan doen is het bij haar aankaarten. Zo van: ''hee, is het jou ook opgevallen dat (naam pony) de laatste wat schrikachtig doet?'' En dan van daaruit verder.
Ik kan me haast niet voorstellen dat een pony zomaar schrikachtig gaat doen... Dan moet er toch iets gebeuren lijkt mij.
Succes.

[edit] Tekst een beetje verduidelijkt Lachen [/edit]
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 26-03-04 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:41

Hoezo is het niet eerlijk, je komt gewoon kijken en als het goed is mag dat gewoon en is er niks aan de hand!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:43

Richtje"]
[quote="dutske schreef:
pinky: misschien niet eerlijk, maar het is ook niet eerlijk als de verzorgster kweetniet wat doet met die pony
een pony is niet zomaar schuw omdat hij daar zin in heeft he

Nee, maar daarom (vooropgesteld dat ze echt bewust iets negatiefs doet met de pony, wat ook nog te betwijfelen is) hoef je je nog niet te verlagen tot haar niveau
[/quote]

dus neem nu, jij hebt een paard, en ik ben jouw verzorgster, en iedere keer als je er niet bent, sla ik op zen hoofd, en kweetniet wat nog al
jij wil rijden met je paard, en hij is verschrikkeijk schuw
jij praat erover met mij en ik ontken het (natuurlijk zal ik het niet toegeven)
ondertussen doe k wel door met men praktijken, en raakt jouw paard verder en verder verkl**t
wat doe je?

denk toch dat je uiteindelijjk wel es zal spioneren om de echte oorzaak te vinden
of niet? Verward

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:46

ik zou er ook spioneren hoor! weet jij veel wat ze doet.
en anders kan je toch ook 'toevallig' langs komen als zij aan de beurt is. Dat je zegt ik kom even wat ophalen en dan pak je 'iets' wat je echt nodig hebt en ondertussen kijk je hoe zij doet.
is ook niet zo gemeen dan spioneren!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:52

maar als zij ziet dat je erbij staat gaat ze uiteraard haar manieren houden
hou ziou je zelf zijn, je gaat toch niet andermans paard in elkaar slaan als ze erop staan te kijken? (uitzonderingen daargelaten) Haha!
hooguit wat is bij iemand anders paard doe als hij bijt es hem als ik de tijd heb op de mond slaan om hem af te weren Haha! of anders zo wijzen met men vinger dat ze zijn hoofd omhoog doen, maar slaan of schoppen naar andermans paard, nooit...

Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 17:04

supertygetje schreef:
huh? maar nu kan je toch ook gewoon de hele week? hoe heb je dat nu dan opgelost...?

Ik rij niet precies elke dag. Het verzorgmeisje die rijdt altijd op vrijdag env woensdag. de rest van de dagen rij ik. Zij rijdt op die dagen omdat ik dan niet kan. Deze woensdag had ik ook niet gereden toen had iemand hem voor mij gelongeerd en op de wei gezet. Vrijdag (vandaag) heb ik wel gereden. Het was wel een beetje krap maar moet hem toch bewegen!

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:10

ja oke
maar kan je dan niet 1x op vrijdag gaan kijken bij haar, of rijdt zij een heel andere tijd... je kunt ook zeggen dat ze hem een x op een andere dag mag rijden, omdat jij het dan misschien niet red en dan kan je als je dan toch komt zeggen van je ik redde het toch...

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:15

ben ik mee eens
kan je niet een keertje vrij nemen en dan stiekem gaan kijken.
en als ze echt je pony misbruikt of mishandeld dan zou ik helemaal verbouwen Tong uitsteken
het is jou pony en daar moet zij normaal mee doen.
ga een keer ergens staan waar ze je niet ziet.
en bespied haar gewoon..
het is mogelijk dat ze dat doet er zijn heel veel rare mensen met rare gedachten op deze wereld..

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:17

dutske schreef:
dus neem nu, jij hebt een paard, en ik ben jouw verzorgster, en iedere keer als je er niet bent, sla ik op zen hoofd, en kweetniet wat nog al
jij wil rijden met je paard, en hij is verschrikkeijk schuw
jij praat erover met mij en ik ontken het (natuurlijk zal ik het niet toegeven)
ondertussen doe k wel door met men praktijken, en raakt jouw paard verder en verder verkl**t
wat doe je?

denk toch dat je uiteindelijjk wel es zal spioneren om de echte oorzaak te vinden
of niet?


Is er al over gepraat dan?
Dat kan ik niet uit het het verhaal opmaken namelijk Knipoog

Maar dan nog, zou ik NIET gaan spioneren, dat vind ik gewoon ver beneden peil....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:19

Er hoeft niets gebeurd te zijn, maar het kan een antipathie zijn van je pony tegen dat meisje. Op de stal waar ik sta staat ook een paard die me dreigt aan te vallen als ik voor haar box ga staan. De eigenaar maakt er weleens grapjes over, dat ik het paard stiekem heb geknepen of zo (terwijl dat toch echt niet zo is) maar misschien is er in het verleden wel wat gebeurd?

Wat ook kan zijn is dat je paard er erg slecht tegen kan als meerdere mensen erop rijden en haar verzorgen. Of ze heeft spierpijn doordat er de dag tevoren hard op is gewerkt.

Ik merk aan mijn eigen merrie dat ze ook een beetje pissig reageert als ik een weekend weg ben geweest, of iemand anders haar heeft gereden. Ze ignoreerd me dan gewoon. Kwaad dat ik haar heb verwaarloosd. Is meestal met een dag of zo over. Ik geef haar dan heel veel aandacht.

Ik zou er niet meteen wat achter zoeken. Ook paarden kunnen een gebruiksaanwijzing hebben en beledigd zijn.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 26-03-04 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:20

Maar dan nog, zou ik NIET gaan spioneren, dat vind ik gewoon ver beneden peil....[/quote]


zo dan dus als jij het gevoel heb dat de verzorgster van jou paard je paard zomaar slaat ga je niet een keertje stiekem kijken..
jij laat het dus allemaal maar gebeuren..
ver beneden peil sorry hoor maar dat slaat nergens op je moet tog weten of je je verzorgster kan vertrouwen niemand hoeft zomaar mn paard te slaan hoor want die kan klappen terug verwachten en niet van mn paard maar van mij...!!! Boos!

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:21

Wie zegt dat ze klappen krijgt? Misschien heeft het paard wel spierpijn omdat ze hard heeft gewerkt?

Je suis Charlie.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:21

nee het hoeft niet zo te zijn nee, maar je kunt dan toch gewoon een keertje kijken, je hoeft het ook niet meteen als spioneren te zien! ik vind het heel normaal dat je als eigenaar komt kijken... en voor de verzorger is kijken zonder dat je het weet ook fijner, dan kan je normaal doen, anders schiet je misschien snel in de stress en zo heeft de eigenaar een normale dag meegemaakt...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers