paard moeilijk om op de trailer te laden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

paard moeilijk om op de trailer te laden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:57

welke methodes gebruiken jullie als een paard moeilijk op de trailer te laden is.Zijn er eventuele speciale methodes hiervoor?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:21

Rustig oefenen als je nergens heen hoeft, erop, eraf, erop, eraf. Terwijl je alle tijd hebt van de wereld, en dus niet hoeft te stressen!

En het ligt natuurlijk ook een beetje aan wat je paard doet als hij de trailer op moet.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:06

noooit gaan trekken.. en wat gaan stressen...

mn pony vond dit eerst ook niet leuk.. als ie nu niet wil... doen we een longeerlijn vast maken.. en zo achterhem.. zodat ie druk voelt. en gewoon mee komt

laat t um anders een paar keer eten in de trailer.. bv hooi..
dat ie er gewoon aan went.. hebben wij toen ook gedaan.. en was gelijk rustiger de keren erna..

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:21

Ik adviseer je de zoekfunctie eens te gebruiken. Wedden dat je vraag dan al opgelost is??

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:13

Ik nam altijd een zak wortels in mijn hand en zorgde ervoor dat er licht in de trailer kwam. Sommige paarden vinden een donkere plek eng.
Inderdaad heb ik het ook met die longeerlijn geprobeert, maar daar raken sommige paarden van in paniek, succes Lachen

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:10

haha dat verhaal ken ik.

Mijn paard is ook zo moeilijk of moeilijk zeg maar gerust niet de trailer op te krijgen.

Ik weet niet hoe haar vorige eigenaars haar er op hebben gekregen maar goed.

Nu is het zo dat als de mijne iets echt niet wil ze het ok zeker niet zal doen. hoe lief je dr ook aankijkt hoe boos je ook word.(niet dat dat vaak helpt ofzo hoor, maar ja je bent t een keer zat)en voor voer is ze ook niet gevoelig.
Ze komt gewoon omhoog zetten en ja een beestje van 1.80 houd je niet zo makkelijk tegen.

geoefend met een stilstaan de trailer, maar na een ochtend geduldig oefenen zijn we nog niet verger gekomen dan 2 meter voor de laadklep.

iemand ideen hiervoor?
om die tante van mij er wel in te krijgen.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:16

Heb je de mogelijkheid om een trailer een tijdje bij haar in de wei te zetten? Dan kan ze in ieder geval wennen aan het "ding" dat trailer heet, zodat ze in ieder geval in de buurt durft te komen.

miepjevlug11
Berichten: 984
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:19

klik aan beide kanten van de trailer een longeerlijn. zo kan ie er niet langs mischien helpt het.