Nav topic Kinderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Nav topic Kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 14:58

Naar aanleiding van het topic: [VMR] Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie? , vroeg ik mij hetvolgende af.

Stel je hebt een kind en je hebt je paarden aan huis staan. Je werkt fulltime of parttime, (maakt even niet uit). Hoe combineer je je paarden, werk, kind, wederhelft en sociale leven?

Ik zou graag willen weten hoe jullie het bolwerken....

Toos paardloos



Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:06

Ik denk altijd keihard werken en een hele lieve man uit zoeken die veel (huishoudelijk)werk uit handen neemt.

Ik heb al moeite met een paard(je) aan huis(worden er straks meer), m'n stage(35 urige werkweek), werk(1 a 2 avonden), m'n vriend en verder een sosiaal leven.
Laatstaan dat ik al een kind zou hebben die nog veel meer tijd vreet.

Sosiaal leven schiet er vaak bij in of word gecombineerd met paard of vriend(met m'n vriend ergens heen of met Dennis bij iemand gaan rijden oid).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:08

Hm, ik geloof dat ik wel in die schoenen sta Knipoog
Heb man, hond, kat, 5 pony's en 2 kids en doe vrijwilligerswerk en ben bezig met een eigen bedrijf(je) op te zetten.
Tjaa, hoe doe je dat? Vooropgesteld is dat je altijd plezier moet hebben in de dingen die je doet, dat maakt het een stuk makkelijker. Daarnaast flexibel zijn en goed kunnen improviseren.
Ik heb er nog nooit geen moeite mee gehad en ik geloof niet dat ik er erg overspannen uitzie Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:08

Schipperen, altijd schipperen. Iets schiet er toch bij in en dat is meestal het sociale leven.
De wederhelft zal ook een bijdrage moeten leveren, dat was in mijn geval wat lastig.

Maar na een jaar of vier gaat het natuurlijk allemaal wat gemakkelijker omdat de kinderen dat gewoon buiten kunnen spelen terwijl je aan het rijden bent en naar school gaan.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:36

irene schreef:
Hm, ik geloof dat ik wel in die schoenen sta Knipoog
Vooropgesteld is dat je altijd plezier moet hebben in de dingen die je doet, dat maakt het een stuk makkelijker. Daarnaast flexibel zijn en goed kunnen improviseren.

ik ken het!
ik werk ook (part-time) heb een pensionstal, geef les, jureer, man, kinderen, honden, poezen 2 paarden en 2 pony's Scheve mond als je de dingen die je doet met plezier doet en dagelijks een momentje voor jezelf neemt is het goed te doen!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:38

Mijn eerste reactie op het eerdere topic:
jessiejanes schreef:
Verstandige keuze!
Een paard EN kinderen samen is eigenlijk imo mogelijk als je of veel te besteden hebt (voor kinderopvang en/of dure pensionstalling)of een grote familie/aanhang die jou meehelpt het kind(Of paard!) te verzorgen.
Deze mening is gebaseerd op dit:


Ik ben moeder van 2 jongetjes 3(bijna 4 en naar school!) en 5 jaar.Daarnaast zijn we zwaar aan het bouwen en het verbouwen.DAARNAAST hebben we nu 13 paarden met nog 3 op komst,want we zijn begonnen met een paardenfokkerij en zijn daarom ook alles zo aan het (ver)bouwen.Dit is dus een voorbeeld van gezin plus paardenbedrijf in beginfase.Hoe doen we dit wbt de werkzaamheden:

Werk:Dit bedrijf is mijn werk,werkzaamheden ongeveer parttime,verdeeld over het etmaal,opletten 24/7! 4 keer in de week hulp bij de "ochtend-ronde"(voeren,kuilvoer,opstrooien,vegen,paarden buitenzetten)Manlief houdt zich vooral bezig met bouw en regeldingen.Zelf rijdt ik misschien nog 2-3 keer per week,als dit lukt,echte training gebeurt door trainer.

Kinders:1 naar school voor 3,5 dag per week,dezelfde uren is de 3-jarige naar de kinderopvang.Als ze thuis zijn is er minder tijd voor de paarden ,dus word het meest noodzakelijke gedaan (voeren,kuilvoer,opstrooien,vegen) en het komt dus voor dat bv. daardoor de paarden niet buiten kunnen.

Sociaal leven:Heb ik niet,tenzij er mensen hierheen komen.(BOKT!!!)

Wederhelft: 1 keer in de 2 weken een babysit op zaterdagavond om samen even "weg"te gaan.Incidenteel een dagje weg zonder kinderen.Karig.

Hoe ziet dit nu uit op 1 van de "werkdagen".Maandag:
6:10 is het eerste kind al wakker.7:00 opstaan,eten,aankleden,kinderen naar school brengen.8:45 u terug thuis,voeren,derest word dan gedaan.Huishoudelijk taken ,boodschappen.paarden buitenzetten met hulp.Misschien zelf rijden,als er nog een uurtje over is.15:30 u 1 kind van school halen een beetje aandacht geven,paarden binnenhalen,2de kind ophalen.Koken,kinderen in bad naar bed.Pffffffffffff,....nu even een half uurtje op de bank met een kop koffie.20:00 voeren,kuil geven.Vanaf ongeveer 17:30 is de trainer al bezig de 3 paarden te rijden die hij doet.ongeveer tussen 20:00 u en 22:00u gaat de stal op slot en wij naar binnen(waar de kinderen al vanaf 19:00 liggen te slapen).Even tv klotsen en dan naar bed.

een dag dat de kinderen niet naar school gaan:
Ook 6:10 het 1ste kind wakker.Nu doen we wat rustiger aan.ongeveer 9:30 u de paarden voeren,kuil,opstrooien vegen.Dit doet of ik of mijn man,de andere blijft dan binnen bij de kinderen.Kan zijn dat s'middags of sávonds de trainer nog in de stal bezig is.De hele dag op de kiddo's letten(donderstenen,laat je niet te lang uit het oog!).Dan 20:00 u voeren,kuil,alles controleren en afsluiten.

Verder veeeeeel schipperen,improviseren,2 dingen tegelijk doen,prioriteiten stellen en andere minder belangerijke dingen laten liggen,hulp vragen,nergens meer komen,HARD werken en soms ook wat minder,grote paardenpassie is een vereiste!!

Verder niks te klagen,hoor;I've got it all!!!Ik kijk alleen af en toe een beetje scheel uit m'n ogen,maar dat is de prijs die je moet betalen als je je dromen wilt waarmaken!!!
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 26-03-04 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:40

pff daa zeg je iets! ik denk dat je ten eerste een man moet hebben die voor 100% achter je staat
een gemakkelijk kind Knipoog behulpzamen ouders/schoonouders/buren/etc
en zelf heel erg veel doorzettingsvermogen en energie moet hebben.

denk wel, dat zag ik bij mn brijrijdpaard, dat het makkelijker is als je kind eenmaal naar school gaat, dan heb je je handen vrij terwijl hij/zij op school zit.

maar die eerste paar jaar lijken me heel erg zwaar, zeker als je een huilbaby hebt en dus nachtrust tekort komt!

he ook respect voor de menen die het voor elkaar krijgen OK dan!

weet zelf niet of ik het wel zie zitten eigenlijk, vind het wel fijn zo, wat tijd voor mezelf, geen rekening houden met een kind en niet 24/7 er de verantwoording voor hebben.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:43

ik werk 4 dagen... sta smorgens om 6.30 uur op en geef Joep de fles, kleed me aan en ga om 7 uur naar het werk, de vriend breng Joep naar de oppasmoeder... om half 5 haalt de vriend Joep weer op en ik ben om half zes onderweg naar het paard, om 6 uur ben ik thuis, doe de baby in bad en geef hem eten. Daarna ga ik zelf eten en op de bank liggen of rijden. Het paard wordt 3 dagen in de week door een ander gedaan. de andere dagen rijdt ik zelf, dat doe ik savonds want ik wil zoveel mogelijk vrije tijd aan mijn baby spenderen. Financieel gezien lukt het prima, ik heb een hele goede baan. De oppas is erg duur maar dat komt omdat ik voor een particuliere gastouder heb gekozen, omdat ik zo veel werk wil ik dat Joep een goede warme opvang krijgt.


Onderstaand nog even een stukje wat ik geplaatst heb in een topic over het feit dat mensen hun dieren/kinderen te vaak alleen laten.... kan je een beetje lezen wat mijn dag indeling is.

Geplaatst: 21-01-04 12:29

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben sinds 11 maanden moeder, en werk 32-36 uur in de week. Daarnaast heb ik nog mijn paard en mijn huishouden. Ik werk 4 dagen omdat ik mijn huidige functie wil behouden, waarom wil ik mijn huidige functie behouden? Omdat het mijn finaniceel genoeg oplevert om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Deze vaste lasten zijn hoog omdat ik een paard heb en omdat ik ervoor gekozen heb om mijn kind door een gastouder in huiselijke omgeving te laten opvangen.
Ik ga morgens om half 6 mijn bed uit om te zorgen dat mijn zoontje om 8 uur door zijn vader naar de oppas gebracht kan worden. Ik zorg dat joep gegeten heeft en is aangekleed. Ik sta zelf om kwart voor zeven in mijn auto. Zijn vader haalt hem om 5 uur smiddags op en om 6 uur kom ik thuis. Vanaf 6 tot 8 uur is al onze aandacht voor Joep. Na 8 uur begin ik aan het eten en ga ik mijn paard doen. Een dag in de week ben ik vrij, dan laat ik alles uit mijn handen vallen om volledig voor joep te zorgen. In het weekend is het niet anders. Het huishouden doe ik savonds of smorgens heel vroeg. Dit is mijn keuze. Ik leg de lat zo hoog puur om te zorgen dat ik mijn zoon alles kan geven wat hij nodig heeft in een leven.

Egoistisch? Nee ik dacht het niet, anders zou ik wel lekker een uitkering gaan aanvragen en de hele dag op mijn r**t gaan zitten. Ik geloof dat sommige uitspraken in dit topic erg ongenuanceerd zijn en dat vind ik persoonlijk erg kwalijk.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een kind neemt omdat het érbij hoort, voor een ieder die een kind heeft gekregen is het het mooiste geschenk wat er in de wereld bestaat. En is het dan niet zo dat je daar als ouders alles voor over hebt om te zorgen dat er dat mooiste geschenk niets ter wereld zal ontbreken

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:24

*schop*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 19:52

jessiejanes schreef:
*schop*


Waarom nu al een schop?

Verder ben ik erg blij met de reacties die ik nu al gehad heb. Thanx OK dan!

Toos paardloos

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:17

misschien een stomme vraag maar wat is een schop ik ken de betekenis van de schep en een pijnlijke maar wat bedoelen jullie hier nou weer mee?

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:27

Dat het topic weer omhoog word gehaald.

Ken iemand die heeft een verzorgster en komt gewoon niet meer opdagen

22 Januari verwachten we ons kleintje

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:32

o ok weer wat geleerd thx Knipoog

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:36

Ik heb samen met een vriendin een Haflinger een KWPN-ner en een veulen ( staat in de opfok)
Ik ben getrouwd en heb twee kinderen twee jongens.
De oudste is 7 en de jongste wordt bijna 5, ze zitten dus alletwee op school.
Ik werk maandag, dinsdag en woensdag. (op woensdag is mijn man thuis)
Maandag en woensdag doet mijn vriendin ze allebei ( gaat mijn ventje lekker sporten) en dinsdag ga ik sávonds en is er al eentje gereden door mijn vriendin, ik rij de andere dan.
Donderdag doe ik ze allebei, als de kinderen op school zitten.
Vrijdag ook, als mijn vriendin vrij is ( werkt onregelmatige tijden) dan gaan we lekker samen rijden.
Zaterdag komen we ook meestal samen en Zondag wisselen we een beetje af.

Als een van ons eens niet kan of ziek is kunnen we het bijna altijd van elkaar overnemen en ik heb gewoon een kanjer van een vent die heel veel goed vind en bijna nooit klaagt!! Bloos
Het kost wel veel tijd en energie maar ik heb het er graag voor over en ik zou het niet kunnen zonder mijn vriendin! OK dan!

XANTHA

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:43

dat noemen ze nou echt teamwork of niet soms?

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 21:55

Ik zou dan zelf voor mijn paard(en) willen blijven zorgen, maar de vraag is dus hoe ik dat allemaal zou moeten kunnen gaan combineren.

Wat ik hier lees, is het dus wel mogelijk, alleen een kwestie van schipperen en je tijd goed indelen...

Toos paardloos

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:10

Okay, ik vind het dus prima te doen maar ik heb de paarden thuis staan, dat maakt het ook een stuk makkelijker en ik werk maar 2 dagen per week. Verder werkt mijn man in ploegen waardoor hij ook relatief veel thuis is en mijn ouders en zus wonen allebei vlakbij. (oppas Knipoog ) Rijden doe ik meestal in de avonduren als de kinderen op bed liggen, al dan niet met een babyfoon in de zak. Van 5 minuten bleren als ik mijn paard in zijn hok moet drukken worden ze ook niet minder, (is trouwens tot op heden 1 x gebeurd) De rest met de paarden doe ik wel gewoon overdag, maar dat wil ook prima. Mesten terwijl er 1 in de zandbak zit en 1 zit te kijken vanuit de wandelwagen Haha! Voeren doet mijn oudste dochter graag... (iets te graag, paarden weten al precies als ze de stal inkomt--> hinniken=wortel Haha! )

Hoe meer die kinderen buiten zijn hoe beter....; mijn huis lijkt na een regenachtige dag wel of er een tornado is geweest Huilen en ik ben toch al een huishoudelijk type (not)

Overigens vind ik het argument 9 maanden niet rijden nergens op slaan. 2 maand was in mijn geval meer als genoeg.... Je moet gewoon luisteren naar je lichaam (beetje betrouwbaar paard is ook handig)

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:30

Goed , hoe doen wij dat.....
Mijn kinderen zijn al wat ouder,9 en 13, en vooral de jongste is erg zelfstandig.
Omdat ik een tijdje alleen was met mijn kinderen werk ik al sinds dat zij 5 is.(verplicht dus)
Nadat ik verhuisd ben en met mijn vriend samenwoon heb ik geen oppas meer.
Dus 's ochtends om 7 eruit,kinders zorgen voor zichzelf.
Half 8 of 8 uur met de trein mee, 's avonds ergens tussen 5 en 6 met de trein terug naar huis,dan ben ik tussen 6 en 7 thuis.
Snel eten, dan naar het paard,10 uur thuis en na een uurtje bokt naar bed.
In het weekend: 8 uur eruit,ontbijt,half 10 naar stal uitmesten,12 uur boodschappen doen,weer naar stal om te rijden,6uur eten,7 uur naar stal voeren,10 uur naar bed.Op zondag doen we geen boodschappen maar heeft m'n dochter om 2 uur les op de manege.
Verder werkt mijn vriend in drie ploegen waardoor hij nogal eens thuis is voor de kinderen en het eten klaar staat.
En dat is een luxe voor een werkende moeder.
Voor dat ik ging samenwonen had ik nog geen paard omdat ik eerst richting zeeland wilde verhuizen en dan pas een paard kopen.

edit: we gingen dan wel naar de manege,ik 's avond met de kinderen die dan in de bar zaten te kijken totdat moeder klaar was Tong uitsteken .

And then she realized nothing would change...

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 08:52

Fijn topic! Medemoeders!!!!
Ik heb twee kinderen van 9 en 12 jaar. Ik heb een baan van ong 24 uur per week en sinds een paar jaar hebben we een eigen bedrijf aan huis.
2 paarden die ook thuis staan en de luxe van een (duur) gehuurd weiland achter het erf (we wonen op een voormalige boerderij).
6.30 uur uit bed, alles voeren dat 4 benen heeft en mezelf daarna. Iederen wakker roepen boven en dan ga ik naar mijn werk.
Man is dus thuis en helpt de kinderen naar school en dochterlief van 12 zet de paarden op het land.
's Middags mest ik of mijn dochter uit. Ik doe meestal 's middags de huishoudelijke ellende of 's avonds.
Mijn sociale leven bestaat uit mijn collega's, gezin en andere paardenmensen. Met sommigen ben ik gestopt omdat die geen begrip hadden voor het feit dat niet zij voor gingen, maar mijn gezin.
Voor werkende moeders is het al moeilijk, je rent je soms gek met kinderopvang e.d.. Heb ik ook allemaal meegemaakt maar als ze ouder worden, gaat het een stuk prettiger. Zelf naar school gaan, zelf wassen en aankleden en ook dus helpen met de dieren.
Mijn man helpt niet met de paarden zelf maar zorgt wel voor kuil, bodembedekking e.d.
Ik rijd, denk ik, veel minder dan de meesten van jullie, omdat mijn paarden de hele dag buiten kunnen en zelf veel rennen en spelen. En ik rijd dus in de bak bij de buren en die heeft geen licht. Zomers gaat dat weer lekkerder.
Een weiland en een stal bij huis is een hele grote luxe, je hebt ze de hele dag om je heen en kan heel veel even tussendoor doen.
Als ik dit weer allemaal lees, heb ik toch veel bewondering voor de moeders van de kleinere kinderen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 09:30

Mijn paarden staan dus ook aan huis, alleen mijn vriend heeft een eigen bedrijf (gelukkig ook aan huis) maar die maakt dus hele lange dagen. Waardoor het dus erop neerkomt dat ik hoofdzakelijk alleen alles zal moeten rooien.
Zoals ik er nu tegenaan kijk, moet het me wel lukken, voornamelijk omdat mijn schoonmoeder naast ons woont, waar ik dan ook wel hulp van kan verwachten.

Toos paardloos

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:04

wil je kinderen dan??? echt iets voor jou Lachen

zondag krinfinale rijden

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:45

imker schreef:
Mijn paarden staan dus ook aan huis, alleen mijn vriend heeft een eigen bedrijf (gelukkig ook aan huis) maar die maakt dus hele lange dagen. Waardoor het dus erop neerkomt dat ik hoofdzakelijk alleen alles zal moeten rooien.
Zoals ik er nu tegenaan kijk, moet het me wel lukken, voornamelijk omdat mijn schoonmoeder naast ons woont, waar ik dan ook wel hulp van kan verwachten.

In denk dat het goed is,dat je NU al weet dat het er zo voor staat,zou je voor kinderen kiezen.Dat voorkomt een hoop teleurstelling achteraf,als je zo nu en dan er behoorlijk alleen voor staat.En zo'n schoonmoeder waar je op rekenen kan,dat vind ik dus echte luxe!!! OK dan! ,hou haar maar in ere!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:24

Tja hoe doen wij dat. Wij hebben een zoon Lucas die nu 9 maanden is, 2 paarden aan huis en 1 in opfok, verder nog een kat en een hond.

Ik werk 4 dagen op kantoor en 1 dag thuis. Mijn man heeft 1 dag in de week vrij, mijn moeder past 1 dag in de week op en Lucas gaat 2 dagen naar de kinderopvang waarbij mijn man hem s morgens brengt en ik hem s middags ophaal. 1x in de week hebben we iemand die ons huis helemaal schoon maakt en de tuin bijhoudt , verder doet mijn moeder tussendoor nog wel eens wat in het huishouden

Ik sta s morgens om 5.30uur op, ga de paarden voeren en om 6.00 uur vertrek ik naar mijn werk. Man en zoon slapen dan nog lekker door.

Als ik lucas bij de opvang op moet halen dan stop ik om 16.45uur met mijn werk, de andere dagen iets later. Uiteindelijk ben ik dan 17.30 uur a 18.00 uur thuis. Ik zet dan de paarden buiten (ze staan nu nog op stal), ga met Lucas naar binnen om nog even te spelen, dan piama aan (Lucas dan he), eten en uiteindelijk ligt hij ca 19.00 uur in zijn bedje te slapen.

Mijn man komt meestal vlak daarvoor thuis, soms is hij op tijd om lucas zijn avondeten te geven. Op de dag dat mijn man thuis is eten we ook wel eens vroeger zodat lucas met ons mee kan eten. Na 19.00 uur heb ik dus tijd om de paarden te doen. Gelukkig heb ik een bijrijdster die een aantal dagen in de week eventueel alles kan overnemen, dan hoef ik de paarden alleen s morgens te voeren en ze verder alleen nog een aai over hun hoofd te geven.

Kortom alllemaal passen en meten maar het lukt wel met hulp van partner, moeder, huishoudelijke hulp etc.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Azmay, Celebi, chery, evita2, Galeobdolon, JudithGigi, Lau07, MirandaMalik, Ubermetrics en 120 bezoekers