YESSSS als ik wil heb ik een nieuw bijrijdpaard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

YESSSS als ik wil heb ik een nieuw bijrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 15:34

Ben vandaag naar Kristal wezen kijken, het paard van 1.70 waar ze een bijrijdster voor zochten. De eigenaars ken ik al omdat ze bij mij op stal hebben gestaan maar op het paard heb ik toen niet zo gelet natuurlijk. Lachen

Vandaag om 1 uur was ik er. Het was koud en het is een eind fietsen.
Eerst bij de stallen van alle paardjes wezen kijken en toen Kris uit z'n stal gehaald. Het is echt een grote goedzak, wel wat happerig maar hij schreeuwt gewoon om aandacht omdat hij momenteel helemaal niet gereden werd. Toen de vraag of ik een buitenritje wilde maken Scheve mond\
Hmm okee even knikkende knietjes want ik moest nog even aan z'n grootte wennen maar toch maar gedaan want buitenrijden is toch uiteindelijk de bedoeling.

Opgezadeld, was ie hartstikke braaf mee en toen erop! Het was even klimmen maar toen ik zat voelde het weer heerlijk!!! Ik moet elke keer wat overwinnen bij een groot paard maar als ik er eenmaal op zit vindt ik een groot paard een goed gevoel geven.
Sjoukje reed met de fiets mee, omdat ze verkouden was en daarom niet wilde rijden.

Hij liep lekker te snurken en te doen maar was supervrolijk. We zijn uiteindelijk een uur weggeweest. Toen hebben we natuurlijk heel veel gekletst en ik heb ze even uitgehoord over Kristal natuurlijk.

Het is een ruin van Ferro x ....duc? (ik heb nog zo geprobeerd het te onthouden maar het is weer weg...helaas! Iemand ideeen?) en heeft hoefkatrol, maar er is nog prima mee buiten te rijden.
We hebben zowel op straat als in de berm gereden maar dat ging heel erg goed. Ook nog een heel stuk gedraafd, hij gooit best hoog op, dat is even wennen maar hij is heel lief buiten.

Volgende week zaterdag gaan Sjoukje en ik samen buitenrijden.
Ik heb gezegd dat ik de eerste periode wel als een soort van proef zie omdat ik niet weet of het te combineren is met Aldira, en ik moest ook maar even nadenken over wat ik wilde betalen. Als ze teveel vragen gaat het helaas over, want ik betaal voor Dira natuurlijk ook al en ik ben ook maar een arm studentje!

Ik heb ook een paar foto's gemaakt, die zijn om 16.00 uur klaar dus die zet ik straks op bokt! Haha!


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:05

Gefelciflapstaart! Lachen
Echt leuk voor je... het is inmiddels vier uur geweest.. en wacht nu op de foto's. Lachen
Leuk trouwens dat het een Ferro afstammeling is, dat is Propala ook Lachen
Dusse.... schiet een beetje op met die foto's Haha! ik ben erg benieuwd! Lachen

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:16

Leuk zeg! Ik hoop voor je dat het qua tijd haalbaar is!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:40

klinkt leuk.

ik denk dat die Duc, Duc de Normandie is. Een Selle Francais.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:02

Echt wel gaaf! Hardstikke gefeliciteerd. Nu maar hopen dat het geod te combneren is met Diraatje....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 17:03


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:19

'k heb ze net gezien, wat een leukerd zeg. Is heel wat anders als een Fjord of een Haflinger he?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:32

leuk joh
veel pelzier ermee.....
en is idd een heel hoogte vershil met aldira....
maar daar wen je vanzelf weer an

Love the life that you live, live the life that you love

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:41

hai hij ziet er erg leuk uit hoor!

succes er mee.

groetjes


janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:46

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 05:46, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 22:24

Ja dat betalen zit ik ook een beetje mee in mijn maag...omdat ik maar 1x in de week een buitenritje maak...wat moet ik daar nou voor bedrag voor noemen? Verward
Tegenwoordig moet er altijd 'verdient' worden aan een bijrijdster, terwijl ze eigenlijk op dit moment niet zonder kunnen.

Ik kan alleen recreatief met hem rijden, geen wedstrijden want hij heeft hoefkatrol. Het gaat me ook vooral om het buitenrijden, dat mis ik met Aldira wel dus dit is wat dat betreft een mooie oplossing.

Ze zeiden: denk er maar eens over na, ook wat je wilt betalen, en dan kom je maar met een voorstel.
WHELP. Iemand tips?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 22:50

Iets van een tientje per keer ofzo? Ligt er natuurlijk wel aan wat jij er voor moet doen. Je mag rijden, maar moet je ook mesten enzo?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 11:16

Wat gaaf zeg, gefeliciteerd! Nou maar hopen dat het allemaal lukt, maar dat zal vast wel. En als je een paar keer er op gereden hebt, ben je vast ook wel aan de hoogte gewend.
Tis wel een eind fietsen hè! Kun je de scooter van je vriend niet lenen ofzo?
Nou, veel plezier met Kristal! Als het mag, wil ik wel een keertje mee om te kijken. Kwijl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 11:58

Ja hoor Maaike je mag heus een keer mee als het allemaal doorgaat!

Riette, ik hoef helemaal niks te doen daar, alleen rijden. Er wordt gemest en gevoerd en dergelijke, zit allemaal bij het stalgeld (F 400,-) in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, FCSA, Gigixponys, Goldwynn, Jossie, kimmetje26, Macs, MairiMacBran, Mark0919, Pellelilly, Saintelette, SusanH en 39 bezoekers