Wat te vragen voor dit zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Wat te vragen voor dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:51

Zoals je misschien al kunnen zien hebt op tekoop verkoop ik mijn zadel omdat het spijtig genoeg niet past voor montana Huilen . Doordat ze dus zo van vorm is veranderd is er tussen de wrongen vanvoor een opening gekomen en daardoor schuift het zadel dus steeds naar achter en is het beter dat ik het verkoop want ik wil natuurlijk geen paard waarvan de rug kapot is. nu mijn vraag, wat kan ik er voor vragen:

veelzijdigheidszadel van ± 1jaar oud. Merk JC. Perfecte staat enkel waar stijbeugelriemen hebben gezeten is wat slijtage maar dit valt niet op met stijbeugelriemen erover. Zitmaat 17.5 inch. Boomaat 32. Voor paarden met normale tot hoge schoft. Nieuwprijs was toen met alles erbij dus stijgbeugels en singel enzo 700 euro.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:54

Ik denk dat je er nog wel 500 euri voor kan vragen.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:47

Geen idee wat je er voor kunt vragen...
Maar als je dat sjabrak en die onderlegger er niet onderhebt liggen, schuift het zadel dan ook?
Vooral die bovenste foto geeft het idee dat het zadel boven het paard "zweeft" en niet op het ligt...
Mischien ook een idee, om eens de andere singelstoten te gebruiken...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:47

ik denk kaal zo'n 350 euro

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 08:46

Alane schreef:
Geen idee wat je er voor kunt vragen...
Maar als je dat sjabrak en die onderlegger er niet onderhebt liggen, schuift het zadel dan ook?
Vooral die bovenste foto geeft het idee dat het zadel boven het paard "zweeft" en niet op het ligt...
Mischien ook een idee, om eens de andere singelstoten te gebruiken...


Wanneer ik de bontonderlegger er onder had liggen dan schoof het net minder. Maar natuurlijk was dit maar effe een oplossing he. Ik gebruik nu al de allereerste (diegene waar normaal enkel de lus van je sjabrak aanmoet) en de laatste singelstoot.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:19

de 1e en laatste singelstoot gebruiken is ook normaal Knipoog
kan je niet van triest er een keer naar laten kijken? die kan hem wel zo vullen dat hij past. kost minder geld dat een nieuw zadel kopen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:07

Met die slijtplekken, denk ik dat je algauw de helft van de nieuwwaarde moet vergeten. Ik zou zeggen zo'n €300 tot €350 compleet.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 13:14

LiSSy schreef:
de 1e en laatste singelstoot gebruiken is ook normaal Knipoog
kan je niet van triest er een keer naar laten kijken? die kan hem wel zo vullen dat hij past. kost minder geld dat een nieuw zadel kopen


Neen maar er zijn 4singelstoten aan het zadel he, de 3normale in het midden en dan is er nog eentje helemaal vanvoor waar je normaal alleen je lusje van je sjabrak aan doet en die gebruik ik nu, dan ligt het iets stiller. Wie is Van triest?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:17

Ik zou idd een zadel maker er naar laten kijken.

En als verkoopprijs idd rond de 350 euro.

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:44

ik denk dat je er compleet nog wel 400 euro voor kan vragen... het zijn ten slotte fijne zadels...

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:34

ik denk aan zo'n E500,- als vraagprijs.
het lijkt op de foto nog een heel net en goed onderhouden zadel!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:35

ik heb nog nooit van 4 singelstoten gehoord Verward van triest is een heeeeeeele goede zadelmaker die in meppel zit.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:35

klaasjuhhh schreef:
ik denk aan zo'n E500,- als vraagprijs.
het lijkt op de foto nog een heel net en goed onderhouden zadel!


het is een B merk, dan is er na een jaar al de helft van de aankoopsprijs weg, hoe goed onderhouden het zadel ook is

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:12

sorry maar wat is een B merk? Haha!
ik zal het van je overkopen free Knipoog ben toch op zoek naar een tweedehands zadel Knipoog

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:50

wat is een B merk ????????????????????????/ Verward

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:02

LiSSy schreef:
ik denk kaal zo'n 350 euro

Ja, ongeveer deze prijs. Vraag eens na bij een zadelmaker wat hij er voor wil geven (of inruil). Zo heb je een indicatie van hoe of wat.
Pling Succes

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:02

wat is een B merk? tja hoe leg ik dat uit... kieffer, prestige, stubben en dat soort merken zijn A merken. die zijn nieuw stuiterduur, maar behouden heel lang hun waarde en zijn van super goede kwaliteit. A merk zadels gaan al snel 10 of meer jaren mee
B merken zijn bijvoorbeeld JC, BR, wintec en rossner. deze zijn wat minder duur en iets minder van kwaliteit en behouden hun waarde minder lang omdat deze zadels simpelweg minder lang meegaan.

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:06

das niet helemaal waar wat je schrijft lissy, zal effe toevoegen:
jc is B merk van kieffer en ctd is b merk van stubben deze zadels worden in de zelfde fabriek gemaakt, maar zijn zadels met schoonheids foutjes....
wat grover generfd leer onder de zweetbladen en dergelijke, denk niet dat het heel veel over de kwaliteit zegt bij jc en ctd...
ik heb een ctd die zo'n 14 x per week gebruikt wordt en 4 jaar opud is maar ziet er nog prima uit hoor, ze kunnen ook gewoon opgevuld worden enz

maar noor waarom verkoop je je zadel als je een ander paard wilt kopen, had wel even afgewacht. waarde zadel ong 400,-

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:26

Ik denk dat je er gerust nog een 500 EUR voor kan vragen hoor. Zadel ziet er nog erg goed uit en is maar 1 jaar oud... En het is wat de gek ervoor geeft he...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:33

Ik denk je 350 euri zou kunnen vragen *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:46

Verplaatst naar VMR.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:50

Zo... die zweetbladen zijn echt al behoorlijk kaal. Ik denk maximaal 350 euro. Als zo'n zadel de winkel verlaat, dan kun je er al 40% vanaf halen.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:25

ZO heel kaal zijn ze niet hoor! Het is maar een beetje geschuurd.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:31

ik zou heml ekker eerst naar een GOEIE zadelmaker brengen. dat heb ik met mijn passier ook gedaan.. ik kwam om eennieuw zadel en wilde de mijne dus verkopen/inruilen. ik had ongeveer het zelfde als jouw.. hij schoof (bij mij dan naar voren) omdat er bij de wrongen teveel ruimte tussen zat.
wat bleeknouw.. dat mijn zadel naar de knoppen was geholpen door een ruitershop in de buurt.. en das al de 2e keer dat ze het geflikt hebben.. maar ik haal hem maandag weer op, want dan heeft hij de singelstoot verplaatst naar de kniewrong, zodat het werkt als een ingebouwde voorsingen en hij vult het zadel bij de kniewrongen op, haalt wat bij de schoft weg en doet er wat bij de achterkussen bij Haha!
perfect zadel dus weer, want van rijs verklaarde me voor gek als ik het zadel weg deed Haha!
dus probeer dat eens.. ik denk dat je voor een jc niet veel terug krijgt.. ik zou er iig nooit zoveel voor betalen.. zou 350 meer dan zat vinden voor een jc..

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 16:57

gekke_koei schreef:
ik zou heml ekker eerst naar een GOEIE zadelmaker brengen. dat heb ik met mijn passier ook gedaan.. ik kwam om eennieuw zadel en wilde de mijne dus verkopen/inruilen. ik had ongeveer het zelfde als jouw.. hij schoof (bij mij dan naar voren) omdat er bij de wrongen teveel ruimte tussen zat.
wat bleeknouw.. dat mijn zadel naar de knoppen was geholpen door een ruitershop in de buurt.. en das al de 2e keer dat ze het geflikt hebben.. maar ik haal hem maandag weer op, want dan heeft hij de singelstoot verplaatst naar de kniewrong, zodat het werkt als een ingebouwde voorsingen en hij vult het zadel bij de kniewrongen op, haalt wat bij de schoft weg en doet er wat bij de achterkussen bij Haha!
perfect zadel dus weer, want van rijs verklaarde me voor gek als ik het zadel weg deed Haha!
dus probeer dat eens.. ik denk dat je voor een jc niet veel terug krijgt.. ik zou er iig nooit zoveel voor betalen.. zou 350 meer dan zat vinden voor een jc..


Dat ben ik in ieder geval dus vanplan. Dan kan ik eens zien wat hij zegt ervan. Maar waarom zou ik voor een jc niet veel terug krijgen? Het zijn immers super zadels die ook wel genoeg kosten hoor !