Mensen kunnen toch dom zijn!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Mensen kunnen toch dom zijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 21:54

Hey bokkies..

gohh zeg die mensen op de manege kunnen toch soms zo dom zijn hé
Mijn paard heeft toch een peesblessure hé? En ik moet zes maanden stappen..Verdrietig
en als de mensen dan vragen: waarom stap jij...dan zeg ik: ja ze heeft een peesblessure en kmag ni rijde, alleen stappen. Verdrietig
En dan vragen ze hoelang ik zo moet stappen en dan zeg ik 6 maanden..
Eén week later vragen ze: en mag je al rijden?? Verward

Dat snap ik niet hoor...en dat is toch niet van vergeetachtig te zijn hoor want dat gebeurt dikwijls achtter elkaar..
Vinden jullie dat ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:18

Uhm hier herken ik mezelf een beetje in (maar dan ben ik degene die het vraagt)
*Bloost*

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:25

Camble heeft nu ook een peesontsteking
En idd, elke week, wanneer ga je rijden?
Uhm binnen 4 weken..

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:02

Wij hebben er ook zo ééntje op stal Verward
Die vroeg ook wel iedere week of ik niet moest rijden,terwijl m'n paard een zware spronggewricht-blessure had waardoor ik 9 weken met hem heb gestapt Scheve mond
Het is allemaal wel goed bedoeld,maar je word er zo moe van om telkens antwoord te geven op dezelfde vraag van het zelfde persoon

Groetjes Knipoog

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:08

ja ik weet dat het niet slecht bedoeld is maar toch..ik vind het nogal lastig..dan zeg je dat je 6 maanden moet stappen en de week nadien vragen ze of je al mag rijden..
Het is niet dat ik het haat dat ze het vragen maar leuk is het niet iig...

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:13

Ik ken het
Ik werd er ook moedeloos van en op den duur ben ik ook tegen haar uitgevlogen Bloos Zat niet zo lekker in m'n vel die dag en heb meteen gezegd wat ik ervan vond en dat ze niet van die domme vragen moest stellen Verward Bloos Bloos Bloos

Volgende keer moet je een briefje op je rug plakken met: Ik mag pas over 6 maanden weer beginnen met rijden Haha! hihihi

Maar ik snap het wel en het is ook niet leuk
Negen weken of een half jaar is nogal een verschil om dat iedere keer te herhalen Boos!

Groetjes Knipoog

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:35

héééééééééééé ja ik ga een briefje op m'n rug plakken Lachen
verboden te vragen of ik mag rijden...Moet 6 MAANDEN stappen Lachen hihihih grappig da ga ik doen Knipoog

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:37

Mensen luisteren vaak slecht (of helemaal niet...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:28

Ik denk niet dat je kunt verwachten dat iedereen perfect het wel en wee van jouw paard bijhoudt. Die mensen proberen gewoon aardig te doen en interesse te tonen. Verder weten ze ook niet waar ze over moeten praten.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:33

Ik kan het niet beter zeggen dan Zep...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:41

achja ik ben ook zo hoor, ik ben heel vergeetachtig en vraag altijd de foute dingen Schijnheilig

maar iig succes met stappen Scheve mond

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:41

Ligt eraan bij wie. Van mensen bij wie je het ECHT interesseert onthoudt ik het wel.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:07

Wat ik wel regelmatig heb gehad, is dat je met een jong paard (Stan was 2 jaar toen ik hem kocht, Quell 5 maanden en erg groot) aan het wandelen bent en dan mensen vragen waarom je er niet op zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:14

Waarschijnlijk hetzelfde verhaal. Dan denken ze dat ie geblesseerd is maar dat staat zo banketstaaf om daar rechtstreeks naar te vragen Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:15

Mensen proberen denk ik gewoon een praatje aan te knopen. Ik weet ook niet hoe groot jou manege is? Op een grote stal kun je moeilijk van iedereen verwachten dat ze het wel en wee van alle paarden en eigenaren kennen. Zeker niet als het mensen zijn waarmee je verder weinig contact hebt.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:45

Citaat:
Op een grote stal kun je moeilijk van iedereen verwachten dat ze het wel en wee van alle paarden en eigenaren kennen. Zeker niet als het mensen zijn waarmee je verder weinig contact hebt.

Dat vond ik juist errug irritant! Mensen die zich anders ook niet met me bezighielden en zich te altijd goed voelden, stonden als er iets aan de hand was (nogal vaak met mn beest) meteen vooraan! En dan een week later idd weer vragen: Kun je nog niet rijden? Terwijl hij met een gipsen pootje op stal staat Boos! Erg frustrerend!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 00:17

Spookie schreef:
Citaat:
Op een grote stal kun je moeilijk van iedereen verwachten dat ze het wel en wee van alle paarden en eigenaren kennen. Zeker niet als het mensen zijn waarmee je verder weinig contact hebt.

Dat vond ik juist errug irritant! Mensen die zich anders ook niet met me bezighielden en zich te altijd goed voelden, stonden als er iets aan de hand was (nogal vaak met mn beest) meteen vooraan! En dan een week later idd weer vragen: Kun je nog niet rijden? Terwijl hij met een gipsen pootje op stal staat Boos! Erg frustrerend!


Ja dat is wel erg frustrerend als ik dat zo hoor...
Ik weet wel dat dat allemaal goed bedoeld is hoor maar voor mezelf is het nogal lastig om het iedere keer opnieuw te zeggen...
Die ene keer meer dat ze het vragen dringt het meer en meer door bij mij dat ik er 6 maanden niet op kan rijden.. en dat vind ik ook wel erg..

Nu het terug een beetje beter weer begint te worden dan krijg ik echt wel zin om terug buiten te gaan rijden en alle dingen te doen die ik vorige zomer ook gedaan heb... En ik vind het gewoon erg dat ik het niet kan doen...
Ik kijk er zo naar uit om weer met m'n paard te kunnen rijden...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:22

Weet je wat dan nog erger is?
Dan is net de da geweest voor je kreupele pony, en dan gaan die mensen zeggen wat je er allemaal wel niet mee moet doen. "Je moet hem minstens 5x per dag afspuiten hoor!' "Zou je die zalf niet eens proberen, werkt heel goed!"
Vreselijk!

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 08:22

Inderdaad nogal dom. Dan hebben ze ook niet goed geluisterd.

Toen ik maanden moest stappen met mijn paard vanwege peesblessure, kreeg ik allemaal reacties van: "Het valt best mee, ze is niet kreupel, dus je kan best rijden" of van "Je bent mooi gek dat je zoveel meestapt, rijden met dat beest". Zelfs reacties gehad van "Breng toch meteen naar de slager" Tja, daar sta je dan met je goede gedrag Huilen

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:54

Citaat:
"Breng toch meteen naar de slager" Tja, daar sta je dan met je goede gedrag

ja erg herkenbaar!!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:25

Hmmm zo wordt ik er wel eens sikkeneurig van dat mensen allemaal vragen waarom 'mijn' paard een deken op heeft in de zomer en dat is zielig en dierenmishandeling etc etc... ze weten niet dat ze zomereczeem heeft en zich anders helemaal openschuurt en dàt is pas zielig!
Maar elke keer die vragen en beschuldigingen: bah!