Nou ja zeg!?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Nou ja zeg!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:09

Ik had vandeweek wat tijd om eens op "jacht" te gaan naar een jong paard. Ik zag een advertentie staan betreffende een 4 jr Cabochon x Sit this one out xx. M niveau afgericht, dus het sprak me wel aan. Gebeld. De desbetreffende man zei dat het een braaf paard was, prima afgericht.
Het dier stond in Assendelft. 15.00 uur zou ik langskomen.

Goed, wij op pad. 2 uur rijden. Ik kon de weg niet vinden, dus ik bel nog netjes dat ik wat later ben. Prima prima, geen probleem.

Wij komen daar aan. We zien een vrouwtje rijden. Een ander vrouwtje verwees ons naar haar toe omtrent info van het paard. Dus wij naar haar toe. "Tja" begon ze "het is wel een érg groen paard. We hebben onlangs een stapmolen aangelegd en daar wil hij niet langs en hij wil ook nog wel eens een bok geven en met je aan de haal gaan". Ik stond daar wel van te kijken, want dat strookte totaal niet met wat er aan de telefoon werd beweerd. Ik zei dat dan ook tegen haar met als aanvulling dat als ik dat wellicht van tevoren geweten had, ik misschien helemaal niet was gekomen vanwege de afstand. "Tja, wil je hem nog zien?" "Nou, we hebben niet voor niets zo'n eind gereden, dus graag" zeiden wij. Ze zat nog steeds op het paard en maakte niet bepaald aanstalten om eraf te komen. "Hoe gaan we dat oplossen?" zei ze tegen het paard. Ik voelde mijn bloeddruk aardig toenemen, dus vroeg waar hij stond, zodat ik hem wast kon zien. In stal. Dus wij kijken. Stond hij daar. Ongepoetst, beetje zielig tiepje. Sprak me niet aan, maar ja, je weet niet hoe hij het onder het zadel deed, dus zien wilde ik hem wel (bovendien stond er op het bordje dat het geen Cabochon x Sit this one out was, maar een cabochon x Highline. Vreemd vreemd). Wij weer wachten. Mevrouw kwam maar niet. Ik weer naar buiten. Reed ze nog steeds op dat paard!! Ze zag mij weer: "wil je hem nou nog zien??" vroeg ze weer. Ik: "Ja, dat zei ik net! Wil je nou je paard verkopen of niet???? (met een licht geirriteerde ondertoon). "Ja, maar je zei net dat je met dit verhaal het paard eigenlijk niet wilde zien en je moet toch weten dat elk jong paard een bok kan geven, enz. enz. " Dus ik weer vertellen dat ik me dat wel kan voorstellen, maar dat het een totaal ander verhaal was dan ik telefonisch had doorgekregen.

Ik: "we hadden toch een afspraak om 15.00 uur?? Ik heb nog keurig gebeld naar die meneer (die er overigens niet was) dat ik wat later zou zijn. Als ik zo'n afspraak maak, zorg ik dat het paard compleet met bandages klaarstaat!"

Mevrouw wist niets van een afspraak... Stoom uit je oren Terwijl ik nog geen 5 minuten daarvoor die man nog aan de lijn had! Inmiddels stonden we daar al een kwartier zonder dat er enig aanstalten werd gemaakt het paard te halen. De sfeer werd er niet beter op en we stonden daar zo'n beetje ruzie te maken. Of het paard nu wel of niet getoont moest worden, waarbij ik meerdere keren dus aangaf het paard te willen zien, waarbij zij beweerde dat ik anders bedoelde. Nou vráág ik je: ben je nou verkoper of niet??

Weet je wat? Laat maar!!! Ik ga naar huis!

Heb ik gvd nog op de terugweg in de file gestaan ook. Zonde van mijn tijd en geld geweest!!! Echt, hier zakt mijn broek van af.... Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:12

in jou situatie had ik denk ik gevraagd waar die man was waar je mee gebeld had....
maar wel banketstaaf idd

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:13

Ik ken dat wij zijn een keer naar Oud Beijerland gereden we hadden een afspraak was de eigenaar erniet en niemand die dat beestje voor kon rijden dus ik heb hem toen zelf gereden... gruwel rij je daar voor een pokkeneind. Ik neem bij paarden kijken tegenwoordig wel mijn eigen zadel mee want sommige zadels gruwel.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:14

missnynke schreef:
in jou situatie had ik denk ik gevraagd waar die man was waar je mee gebeld had....
maar wel banketstaaflig idd


Klopt, die had ik nog gebeld toen ik wegreed. Hij zei dat zijn vrouw het over zou nemen. Dat was dus desbetreffende vrouw op het paard. Ik zei dat hij dat dan eens beter tegen haar moest uitleggen, want zij wist van niks. Stond ie van te kijken. "Ik bel haar wel even" zei ie. Ik gaf hem te kennen dat hij zich die moeite kon besparen omdat we al weg waren en dat ik nog nooit zo iets had meegemaakt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:19

Nou ik had ook omgekeerd en weggereden hoor... als het zo moet hoeft het al nietmeer, zij wil haar paard toch verkopen!! En niet andersom!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:26

Kan me heel goed voorstellen dat je broek hiervan afzakt...! Boos!

Volgende keer beter...

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:27

Jeetje wat wil dat mens, een paard verkopen toch. Lijkt me niet helemaal de goede manier.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:29

Zoals je het beschrijft lijkt het wel alsof vrouwlief het er niet mee eens was dat het paard verkocht zou worden....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:33

Zei mijn moeder ook al Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:35

Ellende schreef:
Zoals je het beschrijft lijkt het wel alsof vrouwlief het er niet mee eens was dat het paard verkocht zou worden....


of vrouwlief is bang voor het paard

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:36

Ook dat zei mijn moeder Haha!

Maar ik zal dus nooit en te nimmer op een te verkopen paard stappen, voordat ik hem onder de man heb gezien. Trouwens, zou wat zijn. Mag je straks ook het paard zelf opzadelen zeker???

Ach, ik kan er weer om lachen inmiddels Lachen
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 26-03-04 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:37

Heel apart gevalletje. Zonde dat je daarvoor dat hele eind hebt moeten rijden. Je had mijn schimmel wel met een bezoekje kunnen vereren Haha!

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:39

wat een klote verhaal echt idd zonde van je tijd en geld. Maar wel sneu voor het paardje hoor zoals jij hem hebt gezien. Lijken me niet echt liefhebbers van paarden...

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:40

oh ja haha je mag geen kl*te zeggen op bokt, was ik weer even vergeten, haha vandaar stinkmodder!!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:40

Ik weet welke advertentie het is.
Volgens mij stond daar een andere foto bij, een iets bloederiger typje, maar dat weer ik niet zeker.
Nu zag ik inderdaad deze foto en daar staat ook al Cabochon x Highline bij.
Foto komt dus niet overeen met advertentie, denk ik.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:45

Ik heb al zo'n flauw vermoeden over welke stal dit gaat.
Wat een lui zeg......

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:45

heb 'em inderdaad ook gezien, wat een raar mens zeg en wat een wijze moeder heb jij! Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:46

das nou wat je noemt zonde van je tijd en moeite !!!!!!!!!!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:47

Jee Tyrza, leuk is anders zeg. Ik denk dat vrouwlief serieus op haar kop zal gekregen hebben als hij thuis kwam. Haha! wist ze je naam? Zoniet misschien had je dan een VIP behandeling gekregen als je je naam zei Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:06

Jeetje zeg, kan me voorstellen dat je bent weggegaan, wat een manier zeg..
Idd zonde van je tijd..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:09

Zonde van de tijd. Ik kan begrijpen dat je zwaar geirriteerd voelt, zou ik ook hebben. Ik snap niet waarom die mensen die gewoon van te voren al eerlijk ze of verwachten ze dat er een leek komt, die dat paard zo koopt, ookal klopt de beschrijving niet. Verward

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:18

Zonde van je tijd! Jammer zeg.
Zo ben ik samen met angelique ook eens naar een paard gaan kijken. Kwamen we daar, waren ze het paard al aan het rijden. We konden hem dus niet op stal zien. Helemaal ingepakt in bandages.
Mooi paardje wel. Maar Angelique mocht er niet op.
Eigenlijk mochten we ook niet mee naar stal (hij stond particulier bij iemand, niet op de manege waar we waren). Na lang aandringen mocht het wel. En toen bleek ook waarom. Het was een verselijk paard op stal, lelijk doen, willen bijten enz.
We waren gelijk afgeknapt.

Sjef

Berichten: 156
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: ZH / NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:40

Zo zou ik dus echt nooit handelen bij de verkoop van mijn paarden
Zal er idd wel mee te maken hebben dat ze het onderling niet helemaal eens waren

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:41

Zonde van je tijd zeg, kan me heel goed voorstellen dat je je bloed langzaamaan voelde koken ! Stoom uit je oren

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:41

Dat is zeker balen!
Moet je zo'n eind rijden heb je het dier nog niet eens behoorlijk kunnen bekijken.

Volgende keer dat je een paardje in Assendelft ziet moet je mij maar even sturen. Zeg ik of je het paard uberhaupt te zien krijgt (ook onder het zadel) zo ja, dan ga jij Tong uitsteken