Paard door iemand anders laten rijden als je ziek bent?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou je je paard door iemand anders laten rijden als je ziek bent?

ja
62 (100%)

Totaal aantal stemmen: 62


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Paard door iemand anders laten rijden als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 18:52

Hoi hoi,
Ik ben al weer een week echt ziek zodat ik niet op lesley kan rijden, zou ik hem nu stil zetten of zou ik iemand vragen op hem te rijden?
wat lijkt jullie het beste en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
alvast bedankt groetjes jeannette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 18:53

Waarom niet? Ik kijk dan echter wel WIE ik het vraag, want er zijn wel mensen die ik echt absoluut niet op onze paarden wil hebben. Heeft meestal met harde handen te maken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 18:58

Uhm in dit geval mijn trainer hij wil wel 3a 4 x per week erop rijden tegen vergoeding uiteraard. maar ik vraag me af of als je je paard nu een maand stil zet of dat als je hem aan maand door laat rijden je er veel meer profijt van hebt en of het een groot voordeel is voor het paard?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:05

In mijn geval echt niet! Ik zou niet weten wie ik erop moest laten.
Met uitzondering van mijnv ader, maar die heeft meestal toch geen tijd.
Ik ken gewoon niet iemand die ik mijn paard toevertrouw...
Ik denk overigens ook niet dat een paard er slechter op zal worden als ie een maand vakantie heeft. Hij zal heus niets vergeten toch?

Maar goed, als ik een instructeur zou hebben die ik 100% vertrouw en hij erop wilde rijden voor mij. Dan is het een ander verhaal.
Maar die heb ik dus niet, dus Isolda zou op vakantie gaan!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:13

Ik zou het wel doen, maar ik kan deze keus maken omdat ik weet wie er dan op de paarden gaat rijden. Ik heb twee mensen aan wie is ze dan toevertrouw. Als zij het willen doen, dan laat ik hen er op rijden.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:13

ik zou het wel doen. er zijn meerdere mensen die ik op luck zou kunnen laten rijen. bv no panic (niet het paard maar de eigenaar Tong uitsteken ) ze is dan wel een beetje groot maar ze kan er makkelijk op.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:48

ik heb 5 jaar geleden een ongeluk gehad en daardoor kan ik niet meer rijden, althans geen jong paard inrijden. ik heb het wel geprobeert maar omdat ze te sterk was is mijn instructrice haar 2 keer per week gaan rijden en doet dat nu al ruim een jaar. ik heb er een heerlijk paard door gekregen, ik geniet er van dat ze het heel geod doet ook op concours wordt ze uitgebracht en sinds kort ben ik zelf ook weer begonnen maar dat met western. ik zou het dus wel doen als ik jou was.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:04

Als ie iemand weet die je kunt vertrouwen en die je paard goed kan rijden, waarom niet? Maar als je zo iemand niet kent kun je 'm beter laten staan. Misschien is er iemand die 'm af en toe kan longeren/losgooien???
beterschap nog he....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:18

Ligt eraan, als ik iemand kan vinden die ik erop vertrouw dan zeker wel, maar als die persoon(en) niet zouden kunnen dan krijgt hij vrij.
Gelukkig komt hij wel elke dag buiten en moet ik wel flink ziek zijn om niet te gaan, bij echte nood stuur ik mijn man die hem aan de hand kan stappen Lachen

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:26

Nope...
Ziek of niet ziek ik rij mijn paard altijd zelf Haha!
Meestal ben ik niet echt ziek, maar als ik echt 40 graden koorts heb ga ik alleen ffies losgooien.
Maar mijn paardje door iemand laten rijden?? Scheve mond\
Nee dat niet hij is tenslotte van mij Haha! Lovers
Groetjes Tamaar

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:36

Wij hebben het een keer laten doen toen we op vakantie waren!
Maar dat was dus geen succes, toen we terugkwamen was ie helemaal scheef gereden en gewoon niet meer lekker.
het heeft ons toen nog weken gekost om hem weer recht te richten Boos!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:32

Ik heb altijd vast iemand erbij om mijn paard te doen. Ten eerste heb ik niet de tijd om elke dag mijn paard te doen, bovendien ben ik ook wel eens ziek, weg of geen mogelijkheid om te rijden. Bovendien weet je dan wie erop rijdt en hoe die het doet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:41

Ik moet -omdat ik op zelfverzorging sta- alles voor mijn paardjes zelf doen, mesten, voeren, rijden, poetsen, etc etc.
Ik heb wel een vaste verzorgster die mij met al deze dingen helpt en als ik of ziek (maar dan ook echt ziek), of weg of anderszins afwezig ben, neemt zij de zorg over. En daar ben ik heel blij mee.

Nu rij ik zelf geen dressuur, maar aangespannen en eentje in de drafsport, dus daar kan rijtechnisch niet veel aan "verziekt" worden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:49

nope

ten eerste is kawa niet een paard dat ik door iedereen laat rijden.
Voor een keer zou wel gaan maar niet voor lange tijd.
en Kawa komt elke dag buiten dus een dagje vrij kan ook geen kwaad.

maar meestal als ik niet fit ben ga ik toch en longeer hem dan ff.
Ik ben nogal vaak ziek dus ben het gewend om met koorts te doen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 02:01

Mmm Metalica, hoe zou jij het doen dan als je je been had gebroken?

In zo'n situatie zit ik nu,
gelukkig hebben mijn ouders diezelfde dag nog mijn instructrice gebeld en daar hebben ze hem de volgende dag heen gebracht.
Nu wordt hij daar helemaal bijgehouden, van de week kwam ik terwijl hij net uit de molen gehaald werd.
Ik nam hem van de staljongen over en heb hem nog even lekker in de losgooibinnenbak laten ronddraven.
Nadat Ozep het wel allemaal gezien had mocht hij weer mee naar stal, loopt toevallig net de bedrijfsleider langs: "Zo, die heeft het ook druk vandaag, eerst vanmorgen zijn dressuurtraining, daarna in de molen en nu nog los."
Dan voel ik me weer helemaal Happy de Peppie! *LOL*

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 03:37

Ik zou mijn paard wel laten rijden. Natuurlijk kijk ik wel wie ik erop zet, maar er is altijd wel iemand die ik kan vertrouwen bij mijn paardje. Je kan dan wel denken van het is mijn paard dus ik wil geen ander erop maar het is lekkerder voor het paard!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 09:32

Ligt eraan wat voor paard je hebt, en wie erop gaat rijden. Mijn shet Daisy werd er niet slechter op als ze een week stilstond, terwijl Mylord er vreselijk onder lijdt. ja dat meen ik. Hij is een heethoofd dat graag wil bewegen, en hij is al niet zo "spier", dus dat moest gewoon "bijgehouden" worden. Nou, in dat geval wordt er een geschikt persoon gezocht Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 10:53

Ik kan al drie maanden niet rijden en mijn vriend longeert ze nu elke dag. Helaas was oza nog niet zo lang onder het zadel en die wordt nu 1 a 2 keer per week gereden door iemand die goed kan rijden, op dezelfde manier als ik en op een vriendelijke manier. Als ze al langer onder het zadel was geweest was ze ook gewoon gelongeerd, ik vind het in principe gewoon niet leuk als iemand anders mijn paarde rijd.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 11:09

als ik een eigen paard had.....
dan ligt het eraan wat voor paard.Maar iig iemand die ik vertrouw en die met paarden om kan gaan,die laat ik dan rijden of longeren.
Maar ik ben nooit zo heel lang ziek,meestal 2 dagen.EN dan kan het paard best ff stil staan

maar ik heb dat probleem niet

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:16

Als ik een eigen paard zou hebben Clown , dan zou ik dat wel doen. Ik heb 2 goede vriendinnen *LOL* die ook netjes kunnen rijden en er goed voor zorgen Cool .

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:28

Natuurlijk. Ik zou het egoistisch van mijzelf vinden als ik mijn paard zijn dagelijkse beweging afneem omdat ik denk dat ik mijzelf het beste vind om hem te rijden. Ik heb hier in het begin wel moeite mee gehad hoor, mijn paard aan een ander toevertrouwen. Maar als ik een persoon goed ken en de rijstijl, waarom niet? In de meeste gevallen wordt een paard daar echt niet slechter op, alleen maar beter. Wat heb je aan een paard die alleen maar bij 1 persoon goed loopt? Ik heb de ervaring dat mijn paard een stuk flexibeler wordt, iedere ruiter werkt weer aan andere punten, valt weer andere dingen op. En daarbij is niets zo heerlijk dan lekker kunnen uitzieken zonder je al te veel zorgen te maken om je paard, wetend dat die in goede handen is.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:39

ik heb geen eigen paard maar ik zou het wel weten hoor.. ik zou wel iemand erop laten en ik zou ook wel weten WIE. natuurlijk niet zomaar iemand maar als het iemand is die goed kan rijden en die je goed kent? daar zou ik het wel aan toevertrouwen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 13:46

Ik heb het geluk dat ik bij mijn instructeur op stal sta. Als ik ziek ben, bel ik op en hij wordt losgegooid of gereden wat ik wil.
Uiteraard betaal ik daar wel voor, maar mijn paard wordt er alleen maar beter van.
Als ik niet bij mijn instructeur op stal zou staan, zou ik het aan iemand vragen die iig van dezelfde persoon les heeft, zodat de methodes niet verschillen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:01

ik heb ja gezegt, maar het ligt er wel aan wie je vraagt natuurlijk, maar dat kon je zelf ook wel bedenken lijkt mij.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 16:48

Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Lesley komt nu wel buiten net als alle andere paarden maar je ziet gewoon dat ie iets mist hij verveelt zich en morgen moet ik weer naar de dokter maar ik heb besloten zolang ik niet kan rijden dat mijn trainer hem ongeveer 4 x per week rijd. Morgen zou ik eingelijk les hebben en waarschijnlijk kan ik wel een a twee keer per week rijden maar ik moet me gewoon rustig houden. Dus morgen ga ik het hopelijk zelf proberen en anders hoop ik maar dat ie bij mijn trainer in goede handen is maar daar vertrouw ik wel op!
groetjes jeannette