Oude rot Barbria doet het nog steeds! (foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Oude rot Barbria doet het nog steeds! (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 10:30

Ook Barbria was weer in volle glorie aanwezig! De jonge 14-jarig Britt reed de oude merrie zeer goed door de baan.

Een talent voor de toekomst! Ze werd 2e met 65,35% in het Z1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:36

Talent voor de toekomst? Sorry dat ik het zeg, maar het talent lijkt mij hier Barbria als eerste. Natuurlijk moet de ruiter kunnen sturen, maar op een paard wat al zoveel gelopen heeft en op een dikke portemonnee, kan natuurlijk meer als wat Jan Modaal kan.

Toos paardloos

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 10:38

Uh ik zal maar niet te hard roepen, Barbria is echt niet de makkelijkste en niet iedere 14 jarige kan al een pony door een Z proef loodsen laat staan een paard.

Een goed gereden paard is veel moeilijker te rijden dan een standaard Z paard hoor!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:40

Ik zal er maar niks overzeggen Lips are sealed, maar ik dacht dat Barbria geinsimineerd was...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:45

Wauw wat eeen super mooi paard zeg! Echt prachtige foto's ook!
Die appuyeer (soorry weet niet hoe ik dat schrijf) foto is echt mooi Kwijl

Live,LOve,'ndLaugh

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:45

orionneke schreef:
Uh ik zal maar niet te hard roepen, Barbria is echt niet de makkelijkste en niet iedere 14 jarige kan al een pony door een Z proef loodsen laat staan een paard.

Een goed gereden paard is veel moeilijker te rijden dan een standaard Z paard hoor!


Dat zeg ik ook niet, maar denk eens na. Dat paard kent alle proeven op haar duimpje, meiske zal ongetwijfeld een goede (paarden)achtergrond hebben, een gevulde portemonnee waarmee ze lessen kan krijgen waar wij alleen van dromen en dan heb je toch al een flinke stok achter de deur.

De amazone in kwestie zal echt wel goed kunnen rijden, maar als ze, net als 99% van Nederland een 'normaal' paard zou hebben, zou ze dit niveau nooit behalen.

Toos paardloos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:48

Ik vind het altijd top dat zulke paarden ter beschikking gesteld worden!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 10:50

Dat meisje heeft dus geen goed gevulde portemonnee en heeft geluk dat de eigenarese van dit paard het paard beschikbaar wil stellen!

Dit meisje is dat ik weet daar terecht gekomen omdat haar moeder bij de familie Bartels poetst!!!!!! Het meisje was paardengek en rijdt niet zo gek lang dat ik me kan heugen....

Denk niet dat iedereen over 1 kam te scheren is!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:51

Misschien rijd ze nog niet zo lang maar dit ziet er echt super goed uit OK dan!
Heeft er toevallig iemand ook nog foto's gemaakt bij het ZZ Nationaal springen Schijnheilig

Live,LOve,'ndLaugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:53

Sommige mensen moeten hun eigen frustraties altijd ergens op botvieren...

Als was haar moeder geen poetsvrouw maar hadden ze bakken vol met geld, dan nog vond ik het een unieke kans voor zo'n meisje. Dit soort paarden zijn namelijk nooit te koop, die worden je gegund. Voor je ontwikkeling als ruiter is het echt super om de kans te krijgen zo'n schoolmeester te kunnen rijden.


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:55

Met vriendelijkheid, veel doorzettingsvermogen en een liefdevolle toewijding kun je op een grote stal vaak nog méér bereiken dan met een dikke portemonnee.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:57

Zep schreef:
Dit soort paarden zijn namelijk nooit te koop, die worden je gegund. Voor je ontwikkeling als ruiter is het echt super om de kans te krijgen zo'n schoolmeester te kunnen rijden.


Alleen de EK paarden van Stal van Baalen worden voor grof geld verhuurd.......... Haha!:D:D
Maar dan ben je ook bijna verzekerd van een team-plaats.............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:01

Ik denk ook niet dat het alleen aan het paard ligt. Tuurlijk weet het paard wat ie moet doen en zitten er alle knopjes op, maar je moet die knopjes op dat paard ook leren te vinden en er de goede hulpen voor kunnen geven. Voor je het weet zit je op een ander knopje. Ik heb zelf ook een pony gereden die Z-dressuur reed (op de normale wedstrijden), ik heb op het begin best moeite gehad om hem te rijden. Als jij zelf niet ging werken dan deed hij het ook echt niet. Ik heb veel van deze pony geleerd, was een leuke leerpony.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:03

Tóch ligt op dit soort niveau het resultaat vor 95% bij het paard.
Dat is gewoon een feit.
Een paard dat bewezen heeft van nature héél stil in de aanleuning te lopen en daarbij de oefeningen foutloos uit te voeren zal het altijd winnen van een minder bevestigd paard.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:05

Meisje groomt op stal Bartelds en bij de eigenaresse van Barbria. Barbria staat niet meer bij Bartelds op stal nadat die uit de topsport is gehaald. Ze krijgt les van Imke Bartelds in ruil voor hand en spandiensten op stal Bartelds. De eigenaresse komt regelmatig bij stal Bartelds voor les op een van haar andere paarden en dan komt Barbria ook mee voor een les. Barbria wordt niet eens elke dag voor de sport gereden, ze gaat zeker twee keer in de week op buitenrit en staat veel buiten. Tis geen makkelijke merrie en je rijdt er niet zomaar op weg. Heb Brit er wel eens op zien zitten dat het helemaal niet goed ging omdat Barbria zo heet werd. Wel een super mooie leerervaring voor zo'n grietje, dat zou iedereen wel willen.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 11:05

CGJ12 schreef:
Tóch ligt op dit soort niveau het resultaat vor 95% bij het paard.
Dat is gewoon een feit.
Een paard dat bewezen heeft van nature héél stil in de aanleuning te lopen en daarbij de oefeningen foutloos uit te voeren zal het altijd winnen van een minder bevestigd paard.



Owke, maar jij weet ook dat het paard het niet uit zichzelf doet! En als een ruiter geen gevoel of zittalent heeft houdt het gewoon op!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 26-03-04 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:05

Met Barbria lijkt het me niet eens zo simpel, dat is toch dat paard waar voornamelijk "hooooomaaaar, hoooobraaaaaf, hoooooookalm" bij gedacht werd, jarenlang???

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 11:06

JUPS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:07

Ikbedoelmaar Haha!.
Het is trouwens Bartels.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:09

Op een heet paard leer je beter rijden dan op een trapzak. Ze mag blij zijn dat ie zo heet wordt.
Ik denk niet dat bijvoorbeeld Goliath ook door zo'n meidje zo simpel kan worden rondgestuurd.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:15

Dat is het mooiste als groom met een toppaard op concours gaan...

...Dreaming with my eye's wide open...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:18

14 jaar en dan al zo kunnen rijden! Idd een talent voor de toekomst! Prachtig en dan die beentjes! Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:19

Hoe oud is Barbria nu eigenlijk?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:19

b= 1983

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:57

21 jaar en dan nog zo lekker ontspannen rond sjouwen,... OK dan!

Wat een fantastische leerschool voor dit meisje!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers