En weer een virus!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

En weer een virus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 21:19

Waarom kunnen mensen hun troep gewoon niet eens bij zich houden en zorgen dat hun spullen in orde zijn!!!
Ik kreeg net al voor de 3e (!) keer het BadTrans virus binnen van dezelfde persoon (voor mij totaal onbekend), heb maar weer eens een pissed mailtje teruggestuurd (even het _ voor het mail adres verwijdert Cool ) of hij nu alsjeblieft z'n zooi bij zich wil houden, een goede virusscan wil installeren en mij wil verwijderen uit z'n adresboek of wat voor bestand dan ook.

Gelukkig doet McAfee , nieuwste versie, met verse update Lovers het prima en kwam dat virus niet ver!

Dit is overigens ook 1 van de redenen waarom ik mijn mail adres niet op bokt wil hebben.

Bah, gedoe iedere keer, en alleen maar omdat anderen te beroerd zijn om te regelen dat hun spullen goed voor elkaar zijn.

En ja hoor, ik krijg het net voor de 5e keer van dezelfde pisvlek! Heb die eikel maar even een bestandje gestuurd waarmee hij het kan fixen want ik begin het nu echt zat te worden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 01:35

Het heeft weinig zin om een mailtje terug te sturen. Zijn computer is geinfecteerd en werkt waarschijnlijk al niet meer. Daarnaast kan hij er niets aan doen dat dat mailtje alle kanten op gestuurd wordt, het virus zoekt alle emailadressen in de computer op, ook al heeft ie het adres alleen een keer op een website ofzo gezien. Het moet eigenlijk ook niet nodig zijn om een virusscanner te hebben. Je moet gewoon veilig kunnen zijn. Ik vraag me toch af wanneer Netforce (boekenserie van Tom Clancy over internetpolitie) nou werkelijkheid wordt! Ik wil iig wel meehelpen om die zogenaamde proffesionele hackers op te pakken!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 01:40

Citaat:
Het heeft weinig zin om een mailtje terug te sturen.


Jawel hoor, had een bestandje meegestuurd om de boel te fixen en dat kon hij wel waarderen!


Citaat:
Het moet eigenlijk ook niet nodig zijn om een virusscanner te hebben. Je moet gewoon veilig kunnen zijn.


De werkelijkheid is helaas anders. Als iedereen gewoon zorgt dat zijn beveiliging in orde is gaat de lol van het verspreiden van virussen er op den duur ook wel vanaf. Vrees alleen dat dat nooit gaat gebeuren en ik neem dat risico ook niet!

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 11:02

het is zeker nodig om een virusscanner te installeren. en voordat je weet dat je een virus te pakken hebt heeft het virus al heel wat mailtjes voor je verstuurd. Ik werk in de IT en kom nog veel te vaak pc's tegen waar geen scanner opzit. ik zet er dan meteen een virusscanner op!!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 11:31

Ik heb een contactpersoon van de naam !!!00 erin gezet, die zorgt er als het goed is voor dat er geen virussen worden doorgestuurd. Daarnaast heb ik een hele goeie virusscanner(NortonAntiVirus v5.0), en ik heb nog nooit een virus gehad. Ik heb er wel ontzettend veel ontvangen, en daar ben ik echt niet blij mee!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:49

Ik kreeg nu net via hotmail ook weer een of ander hooker virus. Tja ze moeten mij niet proberen te besmetten, als ze dat toch klaar krijgen (met virus of trojan) dan zal die persoon met zn eigen wapens teruggevochten worden. (ik heb ook nog een vriend die virussen spaart op diskettes Haha!, de mail van net dus ff doorsturen Tong uitsteken ) FF voor de duidelijkheid, ik stuur alleen virussen en trojans naar personen die mij proberen te hacken en te infecteren met virussen, pure zelfdefensie dus. Ik vind het echt zo misselijk van allemaal die amateurhackertjes dat ze op privesystemen binnen proberen te komen. De echte bedoeling van het hacken en van virussen is eigenlijk om aan te tonen hoe slecht (of goed) de beveiliging van de server van een bedrijf is. Daarom hoor je ook vaak dat als een hacker op de server van een groot bedrijf is binnen gekomen dat ie meestal door hetzelfde bedrijf wordt aangenomen om de beveiliging te regelen. Zo wordt de beveiliging van het bedrijf steeds beter.