Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 21:38

Mijn merrie is nu vier jaar en alhoewel ik nog steeds twijfel over wel of niet laten dekken ben ik wel al aan het voorbereiden voor het geval ik de lotto win Haha!

Bloedlijnen: Gribaldi x Camelot uit de Gondel 500 lijn

Ik zal proberen haar zo objectief mogelijk te beschrijven: Temperamentvolle merrie met goede bewegingen met veel schwung. Galop is minst goede gang maar is nu erg aan het verbeteren. Ik denk dat dit met jeugdigheid te maken heeft gehad. Aangezien ze ook behoorlijk in de groei is geweest. Ze meet nu 1,75 m. En begint nu ook in de breedte te groeien. Ze is erg langgelijnd en heeft veel front. Voor foto's zie profiel. (helaas staan er geen goede bewegingsfoto's bij maar goed)

verbeterpunten: correcter fundament , makkelijker karakter, edeler hoofd.
Ik zit aan een hengst te denken met een werkwillig karakter, correct fundament (dat willen we allemaal!) en een goede gallopade die weinig volbloed voert (voor zover mogelijk bij een Trakehner) en toch edele hoofden geeft. En dan niet zo duur is als bijvoorbeeld een Caprimond.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van Cadeau. Dat is alleen een Silvermoon x Caprimond. En Silvermoon is van Kostolany. Kan dat nog? Gribaldi is ook een Kostolany....
Ik heb ook aan Prae vento zitten denken... Die geeft mooie veulens met een correct fundament. Ik heb hem alleen zelf niet zien lopen.

Als ik dingen vergeten ben dan hoor ik het graag.

Dus bokkers met verstand van Trakehners.... brand los!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:14

Jouw merrie is net waar hier op dit forum met veel woorden over gesproken wordt: lijnentelen op moeders. Jouw merrie komt uit de Gondel moederlijn, deze werd gekruist met Gribaldi, ook van de Gondel familie, net als Goldschmidt en Gondoliero waar Caesario over sprak.

Wij verwachten een dezer dagen een veulen van Cadeau, super karakter uit ook een bekendere oude merrielijn: deze van Fatme.

Intelen op Kostolany betekent intelen op Mahagoni, die zelf ook al een aantal keren voorkomt bij Cadeau. Ik weet niet of dit teveel van het goede zou zijn, dat zou je in percenten moeten zien.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 22:24

Dank je (ik wist wel dat jij de eerste zou zijn Haha! )

Dat intelen op mahagoni vind ik dus hélémaal niet verkeerd maar ik vraag me af of dit wel verantwoord is...

Twee moederlijnen die uit dezelfde stam komen... een heleboel Ibikus en dan ook nog eens lijnenteelt op mahagoni.... en Mahagoni vind ik dus geweldig maar zijn er ook mindere kanten bekend?

Laat je me weten hoe je veulen is geworden? Want ik ben nu dus helemaal beniewd!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:43

Wil je persee een volbloed Trakhener?
Er gaat dit jaar bij het KWPN een Polansky (Kostolany x Donnerhall x Ulft x Roemer) x Doruto in het verrichtingsonderzoek meelopen.
Wellicht intressant om in de gaten te houden?
Is een beste hengst met natuurlijk geweldig bloed.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 23:02

Ja, ik wil een volbloed Trakehner.
Bovendien ben ik niet erg gecharmeerd van de nakomelingen van Polansky. Ken er twee uit een Dorutomerrie en heb deze derde als veulen gezien maar die heeft als veulen geen indruk gemaakt, dus ben benieuwd hoe hij het verrichtsonderzoek af gaat ronden. (zie verder topic over Polansky)

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:09

Welke ook zeker niet te versmaden is en in Nederland staat: Artistic Rock (niet heel groot maar daar moet jij niet zo mee zitten). Deze is lijnenteelt op Impuls en dat is een hele goeie combi met Ibikus...
Ik weet dat er een website van is maar kan het adres niet vinden.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 23:29

Artistic Rock daar heb ik ook aan zitten denken. Heb hem vorig jaar zien bewegen. Ik geloof alleen dat hij wat meer bloedmerries nodig heeft omdat hij vrij zwaar is in type. Misschien eens nakomlingen bekijken van hem..

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:32


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 07:57

Ik ben niet thuis in de trakheners maar eh als je denkt dat je wat meer bloedspreiding nodig hebt moet je misschien richting de russische Trahkhener gaan.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:55

Niet slecht gedacht.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:14

petraaken schreef:
Ik ben niet thuis in de trakheners maar eh als je denkt dat je wat meer bloedspreiding nodig hebt moet je misschien richting de russische Trahkhener gaan.


Biotop?

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:35

Is Goldsmidt geen Biotop zoon?. Laatst zag ik een folder in de hoefslag waar er een zoon van Biotop op stond. Heel chique hoofd had hij, meer was er eigenlijk ook niet te zien. Volgens mij zijn er toch meer Russische Trakheners goedgekeurd in Duitsland.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:08

Ik heb zelf een trakehner merrie Polarjager x Springdive (zie profiel) dit is dus familie van Prea Vento (Polarjager). Ik heb wel info over deze bloedlijnen, als je dit wil weten moet je maar even een pb sturen.
Mijn merrie wordt als het goed is volgende maand gedekt door kasparow, een jonge trakehner.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 22:24

Biotop zou goede sportpaarden geven maar is dus megaduur...
Andere russische hengst die ik ken is Hockey die spreekt mij eerlijk gezegd niet aan...Ouderwets in type en erg vervelend.... Ik vond trouwens wel dat alle biotop veulens die ik gezien heb een heel lelijk hoofd hadden (je kon ze er zowat aan herkennen) maar dat trekt wel bij dan zo te horen....
Goldsmith is dezelfde moederlijn als mijn merrie dus van bloedspreiding is dan ook niet echt sprake...
Van mij hoeft er ook geen bloedspreiding plaats te vinden alleen vroeg ik mij af of de eerste keuze Cadeau niet te veel van het goede was...

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:24

Münchhausen! zeker weten!
wat klassieker in type dan de echte volbloed trakhener!
maar ongelofelijk veel tact in de beweging met een voorbeen die hij prachtig wegzet!
presteert nu op jonge leeftijd zeer goed in de lichte tour onder Fie Skärsoe en binnenkort wordt de overstap naar grand prix gemaakt!
zoek wat info op google ofzo...

finley

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:26

Gaan wij ook ééntje van laten dekken, alleen is wel wat duurder (300 euro tot dracht, daarna 1200 euro erbij).
Hij heeft z'n GP debuut al gemaakt in Denemarken deze maand dacht ik.

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:39

ja zou wel kunnen!
ik zag hem aan het werk in mechelen en was helemaal gecharmeerd door hem! zoveel balans en zelfhouding, echt een lust voor het oog!
met de geschikte merrie en he nodige geld...ik zou het wel weten!!

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 12:57

Muenchhausen zou degene die haar gefokt heeft ook uitgekozen hebben... ik heb hem nog niet in levende lijve gezien en ook niet zo veel informatie opgevraagd vanwege het hoge dekgeld... informatie is welkom!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:28


Arja
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:03

Zannekin schreef:
Welke ook zeker niet te versmaden is en in Nederland staat: Artistic Rock (niet heel groot maar daar moet jij niet zo mee zitten). Deze is lijnenteelt op Impuls en dat is een hele goeie combi met Ibikus...
Ik weet dat er een website van is maar kan het adres niet vinden.

Artistic Rock is inderdaad niet heel groot maar fokt dat juist wel. Er zijn echt reuzen van hem. Goed lopen maar bijna grof!

Arja
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:08

Biotop grove hoofden ....... neeh Echt niet er staat er hier 1 met het mooiste hoofd terwereld, wel duur trouwens dekgeld van Biotop. Hockey kan haast niet meer alleen nog diepvries moeilijk te krijgen. Kasparow is echt een idee charmant dat je hem jong noemt hij is 9. Maar pas sinds kort in Nederland vandaar dat je dat dacht misschien? Munschausen kan goed gaan kan ook strooien.Supersportpaard!!


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:17

Kasparow bekoorde mij niet zo veel laatst bij het NRPS toch niet zoals Balzflug indertijd. Heb er aan de ene kant nog altijd spijt van dat m'n Transvaal merrie indertijd maar niet drachtig werd van hem. Buiten het karakter van die twee zouden ze voor de rest heel samen gepast hebben. Maar ja het heeft niet mogen zijn voor mij.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:36

Ik wist eigenlijk niet hoe oud Kasparow zou zijn. vorig jaar werd ik op hem gewezen door iemand om mijn merrie te laten dekken en zij noemde hem een jong talent.

Geef mij maar een joint zei de goudvis, dan wordt ik haai!!

Arja
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:29

Een talent is het zeker dar hoef je geen zorgen over te hebben. Leuk dier heb je trouwens kwam laatst een foto van jouw merrie tegen. Dat gaat passen met Kas. Zelf vind ik Kas in niks op Balzflug lijken in ieder geval niet in bewegingsapparaat en al helemaal niet in karakter. Kas heeft het beste karakter wat je kunt bedenken, van Balzflug is het zoeken naar een lief paard. Gelukkig geeft Kas zijn karakter goed door. Zijn oudste gaan op dit momnet onder het zadel en dat gaat heel goed.

Arja
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Westbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:30

moment ......sorry


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa en 53 bezoekers